Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Panduck på søndag 16. august 2015, klokken 19:22
Sitat fra: 3irikur på søndag 16. august 2015, klokken 12:01
I utgangspunktet høres det ut som en god tanke, men jeg er litt redd for at det ender med at folk som driter i alt og alle bare bryr seg om seg selv kommer til å kapre plassen for å lade om vanlige elbilplasser er opptatt...

Nå blir vel disse plassene overvåket litt bedre enn "ladeplass for elbil" plassene, det er ikke ofte jeg ser vanlige biler parekert på HC-plasser, de gangene det skjer er plassene gjerne dårlig markert med ett utslitt merke på asfalten og ingenting på veggen.

Rund middagstider en søndag som i dag er det totalt kaos foran den ene sushi-takeawayen her i byen, da står gjerne fossilbilene på skrå og okkuperer to ladeplasser, eller to HC-plasser for den saks skyld. Tror de vet veldig godt at det ikke er parkeringsvakter ute på den tiden av uka.

"Skal bare..." er den vanlige unskyldingen.

3irikur

Sitat fra: Panduck på søndag 16. august 2015, klokken 19:22
Nå blir vel disse plassene overvåket litt bedre enn "ladeplass for elbil" plassene, det er ikke ofte jeg ser vanlige biler parekert på HC-plasser, de gangene det skjer er plassene gjerne dårlig markert med ett utslitt merke på asfalten og ingenting på veggen.
Jeg håper du har rett :)

At vi som har valgt elbil ikke får lade er irriterende, men det er viktig at folk som har en livssituasjon som krever bedre/større parkeringsplass faktisk får den parkeringsplassen.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

HenryJac

Her i Vika, like nedenfor Scanic hotell er det 6 plasser. I går var 6 av 6 plasser opptatt og INGEN ladet. I dag ladet 3 av 6. Er de som til og med kjører imot innkjørings forbudt skiltet og parkerer mot kjørerettningen, og så klart IKKE lader. Er en fast BMW.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Powerflux

Sitat fra: Henry Jacobsen på fredag 21. august 2015, klokken 16:20Er de som til og med kjører imot innkjørings forbudt skiltet og parkerer mot kjørerettningen, og så klart IKKE lader. Er en fast BMW.
Film, legg ut på Youtube og legg ut linken her  ;D
Gapestokk er det eneste som virker......
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

HenryJac

Sitat fra: Powerflux på fredag 21. august 2015, klokken 16:51
Sitat fra: Henry Jacobsen på fredag 21. august 2015, klokken 16:20Er de som til og med kjører imot innkjørings forbudt skiltet og parkerer mot kjørerettningen, og så klart IKKE lader. Er en fast BMW.
Film, legg ut på Youtube og legg ut linken her  ;D
Gapestokk er det eneste som virker......
Er den samme BMWen så er veldig lett. Har tenkt tanken å legge ut skiltnr på de vanlige som bare står der hver eneste dag uten å lade.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Powerflux

Sitat fra: Henry Jacobsen på fredag 21. august 2015, klokken 16:58
Sitat fra: Powerflux på fredag 21. august 2015, klokken 16:51
Sitat fra: Henry Jacobsen på fredag 21. august 2015, klokken 16:20Er de som til og med kjører imot innkjørings forbudt skiltet og parkerer mot kjørerettningen, og så klart IKKE lader. Er en fast BMW.
Film, legg ut på Youtube og legg ut linken her  ;D
Gapestokk er det eneste som virker......
Er den samme BMWen så er veldig lett. Har tenkt tanken å legge ut skiltnr på de vanlige som bare står der hver eneste dag uten å lade.
Kjør på!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

AmocoCadiz

De fleste som parkerer på ladeplass er vel den samme nyere brukergruppen som aldri er innom elbilforum, så effekten av offentlig gapestokk vill vel få liten effekt, annet enn at man sannsynligvis tråkker langt ut i en juridisk gråseone ang. publisering på nett.....

Lapp på ruta er der i mot vansklig å ignorere, og flere lapper over flere dager kan nok ha god effekt?

cra

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 21. august 2015, klokken 17:28
De fleste som parkerer på ladeplass er vel den samme nyere brukergruppen som aldri er innom elbilforum

Jeg har sett flere eksempler på brukere i forumet her som sier de gjør dette med god samvittighet, så de det er snakk om er neppe noen ensartet gruppe. For noen er det viljen det skorter på, for andre er det evnen. Jeg vet ikke hva som er verst.....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Panduck

Råholt Amfi. 7kW laderen (som deler spenning om 2 lader) var nede. Trengte strøm så jeg koblet meg på 22kW lader. Da jeg kom ut sto en annen LEAF på den andre 22kW parkeringen uten å lade. Å stå ved den ødelagte laderen var altså ikke alternativ. Det var jo ødleagte elbilparkeringsplasser det, ikke egnet for parkering. Eller en av de hundre ledige plassene, flere faktisk mer nær døra enn 22kW plassen.

Nei, har man elbil skal man parkere på elbilplass, og det er ikke elbilplass dersom laderen er ødelagt!

Et pluss er at flere har lange nok ledninger til å kunne gå fra plass foran ødelagt lader frem til 22kW laderen, men alikevel...

lifern

Ved Kiwi Bjørkheim i dag stod det en hvit
E Golf med veivesen lys på taket.
Parkert ved hurtiglader uten å lade.
Deb stod litt i veien for 2 andre som ville lade.
SVART EUROLEAF 2013

Panduck

Jessheim Storsenter har 2 elbilparkeringer, mest tilpasset elbil av typen Buddy. Den ene er så liten at jeg vel får plass til ca 1/2 leaf'en. På den andre sto det en tesla i dag. Uten å lade. Det er en virkelig sær parkering opp mot vegg som tesla egentlig er for bred til. Det var en haug med ledige plasser som må ha vært langt enklere å bruke. Disse plassene er VIRKELIG nødsstrømplasser, noe herk å parkere ved sammenliknet med vanlige plasser, så det forundrer meg at noen vil bruke de til en tesla som ikke trenger strøm...

Einride

Var innom Amfi Stord i dag, dei har fire ladeplassar for elbil, og der stod det to Nissan Leaf. Ingen av dei lada, sjølvsagt. Og det var ikkje mangel på plass i parkeringshuset, heller ikkje på same plan som dei stod. Der er det i faktisk òg skilta at plassane er for bilar som ladar. Enkelte folk, altså...  ::)

pudderjagar

Sitat fra: Einride på lørdag 29. august 2015, klokken 16:19
Var innom Amfi Stord i dag, dei har fire ladeplassar for elbil, og der stod det to Nissan Leaf. Ingen av dei lada, sjølvsagt. Og det var ikkje mangel på plass i parkeringshuset, heller ikkje på same plan som dei stod. Der er det i faktisk òg skilta at plassane er for bilar som ladar. Enkelte folk, altså...  ::)

Kva med å parkera på tvers bak og så koble til kabelen på eit av uttaka. Såklart kjem dei seg ikkje ut før du er tilbake. Trur ikkje dei gjer da fleire gongar hvis dei må venta på at du kjem tilbake og din bil er opplada!!!!!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Bolla

Har laget en liten lapp hvor man kan skrive mobilnummeret (se PDF-vedlegget). Fint å bruke dersom man står på offentlig ladeplass og bilen er ferdigladet, slik at andre kan ta kontakt for å kunne bruke samme plass.

På lappen står det:
"Trenger du denne ladeplassen? Dersom bilen min er ferdigladet, ring meg på:" og så er det plass til å skrive inn sitt eget mobilnummer.

Skriv ut PDF-arket, og sett i gang!

Olee

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 29. august 2015, klokken 16:25
Sitat fra: Einride på lørdag 29. august 2015, klokken 16:19
Var innom Amfi Stord i dag, dei har fire ladeplassar for elbil, og der stod det to Nissan Leaf. Ingen av dei lada, sjølvsagt. Og det var ikkje mangel på plass i parkeringshuset, heller ikkje på same plan som dei stod. Der er det i faktisk òg skilta at plassane er for bilar som ladar. Enkelte folk, altså...  ::)

Kva med å parkera på tvers bak og så koble til kabelen på eit av uttaka. Såklart kjem dei seg ikkje ut før du er tilbake. Trur ikkje dei gjer da fleire gongar hvis dei må venta på at du kjem tilbake og din bil er opplada!!!!!!!
Det har fristet litt et par ganger.. Hadde også vært gøy å stilt seg en plass litt unna for å se reaksjonene!  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA