Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Ebe

Hva om alle andre plasser er dårligere, lengre vekke eller fraværende?

Syntes bare det blir for bombastisk og enkelt å stemple alle som parkerer etter regelverket som IDIOTER, fordi man har en annen mening og oppfatning selv.

Jeg sier ikke at det er fornuftig å parkere på rene ladeplasser uten å lade, men å gå derfra til å kalle de som gjør det (og gjør det lovlig) IDIOTER syntes jeg blir for drøyt.

Jeg regner med at alle dere som deler ut flyers har tatt kontakk med eier av parkeringsplassen først, forklart problemet og kommet med konkrete alternative løsninger. Dere skyter vel ikke etter første og beste elbillist som gjør generaltabben og parkerer der han har lov?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe


Sitat fra: Mippen på søndag 08. mars 2015, klokken 23:14
Sitat fra: Ebe på søndag 08. mars 2015, klokken 23:09
Tror du blir jaget bort av de ansatte rimelig kjapt om du parkerer foran pumpene og blir stående der i noen timer...

Akkurat derfor bør det være likt for ladestasjoner. Får man ikke bensin kommer man seg ikke videre - samme med strøm.

Nå har vel en plass foran en bensinpumpe aldri vært en parkeringsplass heller?

Det dere kaller en ladeplass er i mange tilfeller en parkeringsplass som er reservert elbil. Der har man satt opp et stikk som ekstra service. Det ser man at det står en stor hvit P på blått skilt, altså en parkeringsplass.

Motsetningen er skilt som opplyser om at plassen er reservert biler under lading. Da er plassen primært en ladeplass for strøm, og man har bare lov å parkere hvis man lader.

Dette er i mine øyne to forskjellige plasser, etter regelverket er det også det.

Før noen skyter hue av meg, så parkerer jeg aldri på noen av dem uten å lade. Men jeg syntes som sagt at det er litt tvilsomt om folk som ikke følger praksisen her på forumet skal risikerer å få kjeft for å parkere lovlig...

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kos

Sitat fra: Ebe på søndag 08. mars 2015, klokken 23:16
Hva om alle andre plasser er dårligere, lengre vekke eller fraværende?

Syntes bare det blir for bombastisk og enkelt å stemple alle som parkerer etter regelverket som IDIOTER, fordi man har en annen mening og oppfatning selv.

Jeg sier ikke at det er fornuftig å parkere på rene ladeplasser uten å lade, men å gå derfra til å kalle de som gjør det (og gjør det lovlig) IDIOTER syntes jeg blir for drøyt.

Jeg regner med at alle dere som deler ut flyers har tatt kontakk med eier av parkeringsplassen først, forklart problemet og kommet med konkrete alternative løsninger. Dere skyter vel ikke etter første og beste elbillist som gjør generaltabben og parkerer der han har lov?

Får bare vente til disse lovlige ............er botlagt for feil parkering - skilt er bra greier og bøter i tusenkroners klassen. Forstår ikke at dette er vanskelig, da de fleste klarer dette på en bensinstasjon uten skilt.

Mippen

Sitat fra: Ebe på søndag 08. mars 2015, klokken 23:16
Hva om alle andre plasser er dårligere, lengre vekke eller fraværende?

Syntes bare det blir for bombastisk og enkelt å stemple alle som parkerer etter regelverket som IDIOTER, fordi man har en annen mening og oppfatning selv.

Jeg sier ikke at det er fornuftig å parkere på rene ladeplasser uten å lade, men å gå derfra til å kalle de som gjør det (og gjør det lovlig) IDIOTER syntes jeg blir for drøyt.

Jeg regner med at alle dere som deler ut flyers har tatt kontakk med eier av parkeringsplassen først, forklart problemet og kommet med konkrete alternative løsninger. Dere skyter vel ikke etter første og beste elbillist som gjør generaltabben og parkerer der han har lov?

Regner med at du pleier å bruke ladeplassen som parkering siden du blir provosert? Det er alltid noen plasser å finne hvis man venter eller parkerer litt unna. Hvis man har problemer med å gå kan man i stedet søke om HC bevis og parkere på HC plass. Hvis ikke har alle 2 friske ben å gå med.

Ja, vi snakker også med parkerings innehaverne så langt det lar seg gjøre. Flere som har skjerpet rutinene sine.
Fremtiden er elektrisk.

moonbuggy

Jeg har vært i et parkeringsanlegg med gratis parkering for el-biler. De hadde to ladeplasser for elbiler i hver av de 3 etasjene. Parkeringsanlegget var nesten tomt, allikevel opplevde jeg at elbiler hadde parkert på samtlige 6 ladeplasser, alle uten å være tilkoblet lading.

Snakk om idioti. Personlig hadde jeg behov for lading og da blir man rimelig forbannet.

kos

Sitat fra: moonbuggy på søndag 08. mars 2015, klokken 23:37
Jeg har vært i et parkeringsanlegg med gratis parkering for el-biler. De hadde to ladeplasser for elbiler i hver av de 3 etasjene. Parkeringsanlegget var nesten tomt, allikevel opplevde jeg at elbiler hadde parkert på samtlige 6 ladeplasser, alle uten å være tilkoblet lading.

Snakk om idioti. Personlig hadde jeg behov for lading og da blir man rimelig forbannet.

I dag var jeg en tur - og fant en ladeplass med en rekke med 8 ladeuttak og bare fossiler på plassene. I hjørnet av plassen , der det ikke var søyle stod det en Leaf - som ikke hadde mulighet til å lade. Og "sånn går nu  dagane" lurer på hvorfor man lager disse ladeplassene, om ingen som trenger strøm skal få lade ? Er det byrokrater som sikrer sine parkeringsplasser med støtte fra elbil lading og som gir Big F .....i om det ikke brukes til formålet, men de fikk seg en parkeringsplass......

Ebe

Mippen- ikke noe behov for å angripe meg. Som sagt, jeg gjør ikke dette selv. Det jeg reagerer på er måten dette blir lagt frem på, "at andre er idioter som ikke klarer å se den samme problemstillingen som meg."

Jeg syntes faktisk ikke det er din rett å bestemme hvor andre skal parkere og hvor langt de skal gå. Noen prioriterer å slippe å gå lengre enn nødvendig når man skal et ærend.

Dere trenger heller ikke prøve å overbevise meg med argumenter, jeg forstår problematikken veldig godt. Det er som sagt måten det legges frem på jeg reagerer på.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe


Sitat fra: kos på søndag 08. mars 2015, klokken 23:50
Sitat fra: moonbuggy på søndag 08. mars 2015, klokken 23:37
Jeg har vært i et parkeringsanlegg med gratis parkering for el-biler. De hadde to ladeplasser for elbiler i hver av de 3 etasjene. Parkeringsanlegget var nesten tomt, allikevel opplevde jeg at elbiler hadde parkert på samtlige 6 ladeplasser, alle uten å være tilkoblet lading.

Snakk om idioti. Personlig hadde jeg behov for lading og da blir man rimelig forbannet.

I dag var jeg en tur - og fant en ladeplass med en rekke med 8 ladeuttak og bare fossiler på plassene. I hjørnet av plassen , der det ikke var søyle stod det en Leaf - som ikke hadde mulighet til å lade. Og "sånn går nu  dagane" lurer på hvorfor man lager disse ladeplassene, om ingen som trenger strøm skal få lade ? Er det byrokrater som sikrer sine parkeringsplasser med støtte fra elbil lading og som gir Big F .....i om det ikke brukes til formålet, men de fikk seg en parkeringsplass......

Ikke tilfeldigvis parkeringsplassen bak rådhuset i bergen, den øverste mot alle helgensgate? :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Mippen

Sitat fra: kos på søndag 08. mars 2015, klokken 23:50
Sitat fra: moonbuggy på søndag 08. mars 2015, klokken 23:37
Jeg har vært i et parkeringsanlegg med gratis parkering for el-biler. De hadde to ladeplasser for elbiler i hver av de 3 etasjene. Parkeringsanlegget var nesten tomt, allikevel opplevde jeg at elbiler hadde parkert på samtlige 6 ladeplasser, alle uten å være tilkoblet lading.

Snakk om idioti. Personlig hadde jeg behov for lading og da blir man rimelig forbannet.

I dag var jeg en tur - og fant en ladeplass med en rekke med 8 ladeuttak og bare fossiler på plassene. I hjørnet av plassen , der det ikke var søyle stod det en Leaf - som ikke hadde mulighet til å lade. Og "sånn går nu  dagane" lurer på hvorfor man lager disse ladeplassene, om ingen som trenger strøm skal få lade ? Er det byrokrater som sikrer sine parkeringsplasser med støtte fra elbil lading og som gir Big F .....i om det ikke brukes til formålet, men de fikk seg en parkeringsplass......

Folk gir f. Det som er problemet.... Jeg har opplevd en gang å ta en dame på fersk gjerning da jeg sto å ladet. Hun parkerte på en av to ledige ladeplasser. Sa til hun at dette er ladestasjon for elbiler. Det hører også med til historien at hun kjørte en gammel ikke elektrisk golf... Hun bare sa til meg "jeg vet det..." også bare gikk hun. Snakk om å være frekk...

Jeg har også overhørt folk som parkerer vanlig bil på elbil plasser fordi de mener elbilene har nok fordeler.
Fremtiden er elektrisk.

kos

Sitat fra: Ebe på mandag 09. mars 2015, klokken 00:01

Sitat fra: kos på søndag 08. mars 2015, klokken 23:50
Sitat fra: moonbuggy på søndag 08. mars 2015, klokken 23:37
Jeg har vært i et parkeringsanlegg med gratis parkering for el-biler. De hadde to ladeplasser for elbiler i hver av de 3 etasjene. Parkeringsanlegget var nesten tomt, allikevel opplevde jeg at elbiler hadde parkert på samtlige 6 ladeplasser, alle uten å være tilkoblet lading.

Snakk om idioti. Personlig hadde jeg behov for lading og da blir man rimelig forbannet.

I dag var jeg en tur - og fant en ladeplass med en rekke med 8 ladeuttak og bare fossiler på plassene. I hjørnet av plassen , der det ikke var søyle stod det en Leaf - som ikke hadde mulighet til å lade. Og "sånn går nu  dagane" lurer på hvorfor man lager disse ladeplassene, om ingen som trenger strøm skal få lade ? Er det byrokrater som sikrer sine parkeringsplasser med støtte fra elbil lading og som gir Big F .....i om det ikke brukes til formålet, men de fikk seg en parkeringsplass......

Ikke tilfeldigvis parkeringsplassen bak rådhuset i bergen, den øverste mot alle helgensgate? :)

Fikk med deg den du og ? - og dette er liksom ikke et problem ?

Ebe

Hehe, dessverre hadde du ikke fått noe strøm ut av de stolpene, de er ikke koblet til ennå. (Hvertfall det jeg fikk beskjed om i vinter) De ble satt opp i forbindelse med noe sammenfallende arbeid. Derfor er ikke plassene reservert eller merket for elbiler heller.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Jeg sier jo ikke st det ikke er et problem, hvis riktig nok plassene er ment som ladeplasser.

Er de ment som parkeringsplasser så ER det faktisk ikke noe problem, da plassene blir brukt til det de er ment som. Folk må da ta ansvar for eget batteri...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Mippen

Sitat fra: Ebe på søndag 08. mars 2015, klokken 23:59
Mippen- ikke noe behov for å angripe meg. Som sagt, jeg gjør ikke dette selv. Det jeg reagerer på er måten dette blir lagt frem på, "at andre er idioter som ikke klarer å se den samme problemstillingen som meg."

Jeg syntes faktisk ikke det er din rett å bestemme hvor andre skal parkere og hvor langt de skal gå. Noen prioriterer å slippe å gå lengre enn nødvendig når man skal et ærend.

Dere trenger heller ikke prøve å overbevise meg med argumenter, jeg forstår problematikken veldig godt. Det er som sagt måten det legges frem på jeg reagerer på.

Angriper ikke deg, det var et spørsmål siden du reagerte så sterkt. Hvis du ser problemstillingen og ikke gjør det samme selv, hvorfor skal det da være et problem for andre å forstå det? Vi trenger ladeplasser til elbiler akkurat som vi trenger bensinstasjoner. Å parkere på en ladeplass ødelegger for en som trenger å lade. Har selv opplevd noen ganger å komme på en ladestasjon som er opptatt av biler som ikke lader, hvor jeg har vært nødt til å avlyse planene mine pga. jeg ikke fikk ladet batteriet nok til å komme meg dit jeg skulle. Det syns jeg ikke er greit når 1/3 av plassene hadde vært ledig dersom de hadde parkert på en av de 2200 andre plassene uten ladestasjon.

Det er dyrt å sette opp ladestasjoner. Når man ikke kan benytte de stasjonene som er satt opp pga. feilparkeringer gjør ikke det hverdagen lett for alle med elbil. 
Fremtiden er elektrisk.

kos

Sitat fra: Ebe på mandag 09. mars 2015, klokken 00:06
Hehe, dessverre hadde du ikke fått noe strøm ut av de stolpene, de er ikke koblet til ennå. (Hvertfall det jeg fikk beskjed om i vinter) De ble satt opp i forbindelse med noe sammenfallende arbeid. Derfor er ikke plassene reservert eller merket for elbiler heller.

He he he - flotte parkeringsplasser for ansatte med legitimitet som miljøvennlige - for fossil biler - som egentlig ikke skal stå der. Dette må være verdens største tullegreie. Ansvarlig tror jeg rett og slett det ikke går an å snakke til - han har sikker fått betalt hele stasen fra en eller annen støtteordning og ser sikkert at dette er ikke helt etter søknaden men vil sikkert minne oss på at det er flere fornøyde bilister som får parkere, så da har jo man nesten opp fylt intensjonen med ladesøylene, og vi andre må forstå at det er helt sikker gjort i beste mening og at kritikk for et slikt samfunnsmessig tiltak blir helt feil å kritisere og ordføreren har sakt at miljøet skal satses for fult på. Så nå må vi gi oss ........

Mippen

Sitat fra: Ebe på mandag 09. mars 2015, klokken 00:09
Jeg sier jo ikke st det ikke er et problem, hvis riktig nok plassene er ment som ladeplasser.

Er de ment som parkeringsplasser så ER det faktisk ikke noe problem, da plassene blir brukt til det de er ment som. Folk må da ta ansvar for eget batteri...

Dette handler vel ikke om en plass - dette handler om et stort problem. Man har ansvar for å ha nok strøm på batteriet ja, men man må lade en plass. Når den plassen er opptatt av biler som ikke har noe der å gjøre da de ikke lader da er det noe som er galt... Nå snakker jeg ikke om plassen med rådhuset, nå snakker jeg generelt.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA