Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Hewa

Jeg forstår ikke helt dette med boligsoneparkering for elbil. Jeg har adresse i boligsone 1, vet noen hvilke muligheter jeg har da vedr. parkering? Jeg trenger ikke lade, men vil gjerne stå billigst mulig :)

Sirka

Sitat fra: Hewa på torsdag 22. januar 2015, klokken 21:20
Jeg forstår ikke helt dette med boligsoneparkering for elbil. Jeg har adresse i boligsone 1, vet noen hvilke muligheter jeg har da vedr. parkering? Jeg trenger ikke lade, men vil gjerne stå billigst mulig :)

Dette spørsmålet hører kanskje egentlig mest hjemme i Hordaland-delen av forumet, men svarer deg her selv om det blir litt OT:

Elbiler parkerer i boligsonene i Bergen på samme vilkår som andre biler, bortsett fra at de ikke betaler noe for det. Du får altså et kort akkurat som før, og parkerer akkurat som før - gratis. :)

(Men det finnes nesten ingen ladeplasser på gateplan, så dersom du skal lade er Bygarasjen antakelig det beste valget for deg - eventuelt hurtigladerne på Danmarksplass.)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

kjekk

#302
Da var problemet ved Asker stasjon løst.  Det er nå blitt maks tre timer parkering.  Ladet i tre timer i dag og flyttet bilen.  Endelig en stressfri tilværelse uten hurtiglading og tur på kjøpesenter for å få de nødvendige milene ekstra. Med unntak av en sort leaf som hadde stått i over ett døgn uten ladekabel plugget inn var det rimelig tomt  ;D  Parkeringsvakten hadde også gitt dusteleafen et pent gult slips på vindusviskeren, vel fortjent! 

Thomas Parsli

Fantastisk!

Ellers er den en sak i Budstikka om kommunens "planer":
"Det har vi overlatt til private aktører å sørge for, sier miljøvernleder i Asker kommune, Bjørn Nordby."
http://www.budstikka.no/Trege_el_bilplaner_for_hurtiglading-5-55-14354.html

Miljøvernleder må være en ironisk tittel?


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

pwb

Tesla i dag på IKEA. Lader ikke, men står på ladeplass, ja ja mensen

pwb

Og I-miev ved siden av lader heller ikke, men vet ikke om det er oppmerket plass for elbil, men hadde luringen parkert en annen plass så kunne man stått der og bare slengt kabelen over Teslaen.

emil

Sitat fra: pwb på lørdag 31. januar 2015, klokken 18:41
Tesla i dag på IKEA. Lader ikke, men står på ladeplass, ja ja mensen

Så lenge det ikke står skilting med krav om lading gjør ikke Teslaen noe ulovlig uansett hvor lite du, jeg og andre her liker det og han bør ikke settes i gapestokk med bilde postet offentlig.

pwb

Han? Kan være en hun. Uansett vet ingen hvem som eier bilen med mindre man kjenner den eller gjør noe aktivt for å finne eieren.

emil

#308
Sitat fra: pwb på lørdag 31. januar 2015, klokken 19:47
Han? Kan være en hun. Uansett vet ingen hvem som eier bilen med mindre man kjenner den eller gjør noe aktivt for å finne eieren.

Det tar tre sekunder å finne ut hva HAN heter.

pwb

Men du gjorde noe for å finne navnet på eieren og det kostet deg vel også noen kroner. Hvis man er redd for å bli hengt ut så parkerer man ikke på ladeplass uten å lade.

emil

Sitat fra: pwb på lørdag 31. januar 2015, klokken 19:56
Men du gjorde noe for å finne navnet på eieren og det kostet deg vel også noen kroner. Hvis man er redd for å bli hengt ut så parkerer man ikke på ladeplass uten å lade.

Kostet meg ingenting, internett er en fin ting...

Uansett, det er en lovlig parkering og bare fordi du ikke liker det så er ikke det noen grunn til å poste bilder.

pwb

Noe må gjøres for å få slutt på parkering uten å lade når det er drøssevis med andre plasser man kan parkere gratis. Dette er midt bidrag.

pwb

Men siden du fant navnet på eieren, hvorfor snoket du etter det? Bare nysgjerrig av natur?

pwb

en liten ting til, skiltet viser en bil MED ladekabel, hvordan kan man ta det for parkering?

emil

Sitat fra: pwb på lørdag 31. januar 2015, klokken 20:11
Men siden du fant navnet på eieren, hvorfor snoket du etter det? Bare nysgjerrig av natur?

Eieren av Teslaen: For å se om det var "han" eller "hun"...
For å finne navnet ditt: Nyskjerrig av natur..

Men nå drifter vi bort fra trådens tema. Så lenge Teslaen ikke gjør noe ulovig ser jeg ingen grunn til å poste bilder bare fordi man misliker parkeringen.

Sitat fra: pwb på lørdag 31. januar 2015, klokken 20:16
en liten ting til, skiltet viser en bil MED ladekabel, hvordan kan man ta det for parkering?

Bildet sier ingenting om skiltingen på stedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA