Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Når du ser holdningen til enkelte på elbilforumet er det faktisk rart ikke flere parkerer på ladeplasser  :o

Vi får bare minne de om at mange som kjører elbiler er avhengige av å lade -og at parkeringsplassene rett ved siden av fungerer utmerket med elbil! ;)
Jeg har snakket med flere og kun møtt forståelse. Surprompene ser ut til å være samlet her på elbilforumet... :(

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Powerflux

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 02. januar 2015, klokken 18:57
Jeg har snakket med flere og kun møtt forståelse. Surprompene ser ut til å være samlet her på elbilforumet... :(

Dessverre finnes de ute på tur også :(
Traff på en E-Up sjaffis som parkerte ved siden av meg og unnlot å koble på.
Spurte pent og forsiktig hvorfor det ble parkert på ladeplass når det var 100vis av ledige plasser ellers på senteret. Fikk først at jeg skal bare inn i 10 min. Jeg sa så at hvis så var tilfelle, hvorfor da parkere på ladeplass. Da kom det at fordi det var nærmest inngangen. Jeg poengterte at "hva hvis noen trenger lading da?"
Og fikk tilbake........" Det driter jeg i...jeg skal bare være her i 10 min"


Det illustrerer at KUN pålegg om nødvendig lading OG bøter er det eneste som kan lære egojævlene hva som gjelder >:(
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Jeg er dessverre enig, skulle bare ønske elbilforeningen jobbet aktivt med dette.

Hvis vi sender mail til senterledelsen hver gang dette skjer vil det garantert komme opp skilter, slik det gjorde på Sandvika (http://www.elbil.no/elbilfakta/elbillading/3359-sandvika-storsenter-endrer-elbilparkering).

Og så må en del sentre enten øke antallet ladeplasser eller inføre betlaing (der det i dag er gratis de første 3 timene). På Sandvika er det nesten aldri ledige ladeplasser, men det har nok også noe med at de er plassert alt for sentralt...
Ladeplasser plassert lengst mulig unna innkjøring og inngang til senteret, f.eks om i kjelleren på Smart Club-bygget er tingen. Hvis de i tillegg koster litt har man luket unna både late og egoistiske jævler  ;D

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Powerflux

Mitt lokale senter er Lambertseter senter. Her er det nå 10 ladeplasser. På 6 mnd. har det gått fra alltid ledig til ofte opptatt. Jeg har ved 4 anledninger skrevet til senterledelsen og foreslått krav om lading. Jeg har referert til Sandvika og lagt ved bilder. Hver gang får jeg svaret "Vi ser ikke behovet" Wtf?? Hvis kunder forteller dem at det ER et behov så må de da for FAEN komme på banen  >:(
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Ferry

Send dem bilder av handleposene dine fra et konkurerende senter. Money talks!

Thomas Parsli

Sitat fra: Powerflux på fredag 02. januar 2015, klokken 21:26
Mitt lokale senter er Lambertseter senter. Her er det nå 10 ladeplasser. På 6 mnd. har det gått fra alltid ledig til ofte opptatt. Jeg har ved 4 anledninger skrevet til senterledelsen og foreslått krav om lading. Jeg har referert til Sandvika og lagt ved bilder. Hver gang får jeg svaret "Vi ser ikke behovet" Wtf?? Hvis kunder forteller dem at det ER et behov så må de da for FAEN komme på banen  >:(

Jeg ville stukket innom, det fungerer langt bedre enn epost eller brev.
Jeg tror ikke de skjønner problemstillingen og at konsekvensen er at man handler et annet sted.

Og hvis du spør om hvorfor de har etablert ladeplassene tipper jeg de blir svar skyldige...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ranger

Jeg er helt fersk som elbilist. Her om dagen var jeg ute på min første langtur, og i den forbindelse trengte jeg å lade litt i Drammen-området. Turen ble derfor lagt innom kjøpesenteret på Liertoppen. I parkeringshuset fant jeg tre ladeplasser, og disse var tydelig merket med "ladeplasser for elbil", og ikke "parkering for elbil". Alle plassene var opptatt, men det var kun én bil som ladet. Dette fremstår for meg som en stor egoisme. Man tenker ikke på at man opptar plasser for dem som virkelig kan trenge å lade, men gidder ikke lete etter en "vanlig" parkeringsplass. Jeg må si jeg er skremt over å ha slike kollegaer - eller er vi ikke kollegaer?  Heldigvis kjørte bilen på den nærmeste "vanlige" plassen mens jeg sto der, slik at jeg fikk ladet allikevel (fordi kabelen er veldig lang).

Powerflux

Sitat fra: Ranger på mandag 05. januar 2015, klokken 16:07Dette fremstår for meg som en stor egoisme. Man tenker ikke på at man opptar plasser for dem som virkelig kan trenge å lade, men gidder ikke lete etter en "vanlig" parkeringsplass. Jeg må si jeg er skremt over å ha slike kollegaer - eller er vi ikke kollegaer? 
Ja velkommen i klubben Ranger!

Hvis du leser hele denne tråden vil du finne flere som forfekter dette syn under påskudd av at det går under "Sunn fornuft"

Det er gledelig at du som sylfersk elbilist ser dette poenget. Mange her hverken kan eller vil forstå at det er et problem ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Øyvind.h

Sitat fra: Powerflux på fredag 02. januar 2015, klokken 21:26
Mitt lokale senter er Lambertseter senter. Her er det nå 10 ladeplasser. På 6 mnd. har det gått fra alltid ledig til ofte opptatt.
10 ladeplasser? Hvor er de 8 siste? De eneste jeg har sett er de to man får rett i fleisen i 2. etg når man har kjørt inn.

De benyttes for øvrig ofte av douchebags som skal parkere. Fatter ikke hvorfor man absolutt skal ta plasser med strømopplegg når man kan stå gratis i hele huset.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Powerflux

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 05. januar 2015, klokken 16:26
Sitat fra: Powerflux på fredag 02. januar 2015, klokken 21:26
Mitt lokale senter er Lambertseter senter. Her er det nå 10 ladeplasser. På 6 mnd. har det gått fra alltid ledig til ofte opptatt.
10 ladeplasser? Hvor er de 8 siste? De eneste jeg har sett er de to man får rett i fleisen i 2. etg når man har kjørt inn.


Det er 2 stk i 3 etg. på samme sted som i 2. etg. Det samme også i 4 etg. I tillegg er det 4 stk i 4 etg. på samme vegg men helt nederst på rekken mot høyre ;D
PS: Den siste plassen ved trappenedgangen er HC plass men lett å anta at den er en 5. ladeplass!

Forøvrig enig angående Douchbags!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Powerflux

Et eksempel til etterfølgelse!
Skal sende dette til senterledelsen på lambertseter samt Qpark som har parkeringsansvaret der!
Kanskje de nå vil høre ::)

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

kjekk

Kjenner jeg snart har nådd tålegrensen nå. Er fire ladeplasser ved Asker stasjon og en offentlig parkeringsplass 15 meter unna.  Hver bidige morgen er de ladeplassene opptatt av folk som ikke lader. I dag står en Tesla og tar opp to ladeplasser uten å være plugget i.  Er eierne evneveike eller bare ufyselige?

Thomas Parsli

Sitat fra: kjekk på onsdag 14. januar 2015, klokken 07:30
Kjenner jeg snart har nådd tålegrensen nå. Er fire ladeplasser ved Asker stasjon og en offentlig parkeringsplass 15 meter unna.  Hver bidige morgen er de ladeplassene opptatt av folk som ikke lader. I dag står en Tesla og tar opp to ladeplasser uten å være plugget i.  Er eierne evneveike eller bare ufyselige?

Jeg tror dette er en blanding av lite omtanke og dårlig personlighet (sosiopat light).

Betaling på ladeplasser er det eneste som fungerer...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil


Parkering og lading i parkeringshus på meg i dag, med betaling for elbiler på lik linje med fossiler. Noen hundre ledige plasser totalt og jaggu står det ikke en eGolf på en av ladeplassene uten å lade. Ledige vanlige plasser 15 meter unna...

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 14. januar 2015, klokken 09:03
Betaling på ladeplasser er det eneste som fungerer...

Betaling på ladeplasser på lik linje med fossiler på de vanlige, og ellers gratis for elbiler på de vanlige plassene. Det tror jeg hadde blitt en fin løsning.

Panduck

Sitat fra: kjekk på onsdag 14. januar 2015, klokken 07:30
Kjenner jeg snart har nådd tålegrensen nå. Er fire ladeplasser ved Asker stasjon og en offentlig parkeringsplass 15 meter unna.  Hver bidige morgen er de ladeplassene opptatt av folk som ikke lader. I dag står en Tesla og tar opp to ladeplasser uten å være plugget i.  Er eierne evneveike eller bare ufyselige?

For en tid tilbake (lenge før elbiler ble populært) gikk jeg på et fortau nær Ullevoll Sykehus. På et sted måtte jeg og andre gå ut fra fortauet, inn på den relativt trafikerte veien, fordi en fyr med fin, bred bil hadde parkert på fortauet. Han skulle bare i kiosken som lå der.

Elbileiere var kanskje tidligere en spesiell gruppe mennesker som brant for elbiler og tenkte på alle andre elbilister, men elbilister har jo mer og mer blitt som andre bilister, og da får man folk av den typen, som ikke går av veien for at andre må gå ut i veien når de skal i kiosken. Denne typen personer tror jeg og gir blaffen i om de lader eller ikke. Det eneste som hjelper er bøter, vennlige hint blir nok ignorert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA