Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Automatisk tenning av lys

Startet av PetterA, torsdag 04. september 2014, klokken 10:08

« forrige - neste »

PetterA

Hei!

Jeg har hatt svært stor nytte av dette forumet tidligere, har ikke fått laget meg bruker før nå.

Jeg lurte kort på følgende;

Vet noen her til hvilken forhandler en kan bestille en e-Golf, dersom man ønsker den så raskt som mulig? Tror dere det vil være mulig å få tak i en i løpet av 2014? (ny)

Med vennlig hilsen Petter

Kent

Kjøper du fra en Dansk forhandler, så får du bilen med varmepumpe i November en gang.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

kaul75

Kent: Snakker du av erfaring her, i så fall hvor i danmark kjøper du din egolf.
         Er det forskjeller utstyrmessig på en dansk vs en norsk bil. Hvilken pris snakker man om.

Kent

Nei. Jeg kjøpte min i Norge med lang leveringstid.

Vet egentlig ikke noe mer en hva som er skrevet her : http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15190.90.html
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

elektrolux

Tror også import fra f.eks Tyskland eller Østerrike er både raskere og rimeligere enn å kjøpe her på berget.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

kaul75

Takker for tilbakemeldingene

Noen som har importtrt bil fra tyskland eller østerike?
I så fall
1. Hvor mye er det å spare?
2. Er bilen identisk med den som leveres til norge

elektrolux

Kan ikke forstå at en Østerriksk e-Golf skulle mangle noe på en Norsk en. Der er tross alt kaldere i Østerike enn her på vestlandet.

Ellers har jeg hørt priser på ca 250 000 kr levert Østerike. Om der er tillegg for klargjøring, registrering, frakt til salgsted, etc etc slik som i Norge vites ikke. De gangene jeg har kjøpt bil i utlandet er alt inkludert i prisen som blir oppgitt. Veldig greit å forholdet seg til.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Svg1974

Har en kompis som ble tilbudt en e-golf med levering i slutten av september. Var en avbestilling, så konfigurasjonen var låst, men passe kurant. Mener dette var Møller Sandnes.

Du kan jo ta en ringerunde å høre om de har noen avbestillinger.

Gordon Retriever

Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. august 2014, klokken 22:11
Tror også import fra f.eks Tyskland eller Østerrike er både raskere og rimeligere enn å kjøpe her på berget.

Listepris for bil med norsk spesifikasjon pluss lys- og siktpakke samt parkeringssensorer er i Tyskland 261.000 kroner. I tillegg kommer frakt til Norge. 5 års garanti utgår.

Her er en link til en tysk forhandler som annonserer e-Golf med en magrere utstyrspakke, men for tilsvarende 219.000 kroner med en ganske grei rabatt. Leveringstid er imidlertid 6 måneder fra bestilling.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA