Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3 av 5 stjerner i Euro NCAP kollisjonstest

Startet av Råde, onsdag 03. september 2014, klokken 14:28

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sitat fra: sap_2000 på mandag 30. mars 2015, klokken 23:13Nå står den i garasjen og venter på en lett runde med polish og så voksing med Collinite #845.
Tenker å ta alle lakkerte flater med karmer, under  dører etc.

Collinite No. 845 gir fantastisk resultat.
Men hører du med blant dem som kan bruke den i garasje uten problemer?
Selv får jeg hodepine selv ved bruk i friluft.
Gassmaske er innkjøpt for 2015-sesongen.  ;D

sap_2000

#136
Har ikke vært plaget av lukta av Colliniten men det er grei ventilasjon i garasjen.

Er mektig imponert over holdbarheten på Collinite på både bil og båt.

Båten trengte jeg ikke å bruke shampo på før ut i august i fjor og andre bilen som ble polert i september perlet vann nesten helt til våren. Fantastisk produkt.

Krabbe under båten i 4-5 timer i hallen og bunnstoffe derimot, så svinger det i toppen ut dagen, Hehe
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

e-Kvaase

Kaster ut noen bilder av vår Limestone :-)
Veldig fornøyd med fargen.

A8

#138
Måtte jo prøve....  :)
Originale A8 8,5x19" ET45 med 245/40-19. (For sikkerhetsskyld: Prøvde ikke å kjøre med disse...)
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Tomas72

Tok et bilde av bilen i går kveld i ganske fint lys :)

VW e-Golf 2015
Nissan Leaf 2012
VW boble 1965

HelectriC

Sitat fra: A8 på onsdag 08. april 2015, klokken 10:36
Måtte jo prøve....  :)
Originale A8 8,5x19" ET45 med 245/40-19. (For sikkerhetsskyld: Prøvde ikke å kjøre med disse...)

ser helt rått ut, hvorfor kan du ikke kjøre med de?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

A8

#141
Dette er 7,4% over standard diameter (ikke lovlig) pluss ekstra bredde. Hadde ikke lyst til å muligens skrape opp nye hjulbuer. Tror det ville subbet i sving og/eller dumper da det var rimelig trangt i fram/bak -kant.
Men må innrømme at ble ganske tøft, selv om en bivirkning var at bilen ble hevet 23mm.  8)
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Råde

Putt på 225/35-19 og senk bilen. Da blir det bra :) 8,5" felg og ET 45 skulle gå
e-Golf | X75D

A8

 ;D
Jo, men jeg hadde personlig aldri klart å ha 225/35 på 8,5" felg...
Dessuten er det en annen bil som trenger sommer-sko også, men Astana ble litt kjipt etterpå så et eller annet må vel gjøres på litt sikt!
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Elcapitane72

Sitat fra: Råde på mandag 06. april 2015, klokken 19:05
Veldig mange bra bilder her. Skulle ønske jeg hadde tid til sommershinen i dag med ordentlig behandling av skjør lakk, men det ble nå til vask. Og SOMMERDEKK! 18" er perfekt. Senking er prikken. Litt fast i fjæring men ikke avskrekkende. Deilig direkte styring. God sommer!
Hei! Veldig fine felger du har på bilen. Hva heter de?
E-Golf m/VP - Limestone Grey (est. levering uke 21)

Råde

Sitat fra: Elcapitane72 på onsdag 08. april 2015, klokken 17:26
Hei! Veldig fine felger du har på bilen. Hva heter de?
Mange takk. Kan ikke annet enn å være enig!

Felgen er replica av original 19" Santiago som du får som ekstrautstyr til GTI.



Felgene er kjøpt fra Selectrims på ebay. Problemfri levering og betaling. 70 pund i frakt og 900 kroner i toll/mva. Jeg mailet og fikk tilbud i forkant.

Felgen har ikke blitt slått skjev enda. Finishen er ikke som de originale, men allikevel ok så vi får nå se hvordan det går.

På mange måter synes jeg de kler bilen bedre enn de originale da de er litt bredere og kommer litt lenger ut i hjulbuen. Og så blir 19" litt i overkant for meg.

Original 7,5x19" ET 51
Replica 8x18" ET42
e-Golf | X75D

elektro

Sitat fra: e-Kvaase på onsdag 08. april 2015, klokken 08:57
Kaster ut noen bilder av vår Limestone :-)
Veldig fornøyd med fargen.

Takk! Har vært litt usikker de siste dagene, men etter å ha sett disse bildene er jeg sikker på at jeg har valgt rett. Og det er like greit - for nå er konfigurasjonen låst og bilen går i produksjon om et par uker. Ny bil til 17. mai..?  :D
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

e-Kvaase

Sitat fra: elektro på onsdag 08. april 2015, klokken 20:03
Sitat fra: e-Kvaase på onsdag 08. april 2015, klokken 08:57
Kaster ut noen bilder av vår Limestone :-)
Veldig fornøyd med fargen.

Takk! Har vært litt usikker de siste dagene, men etter å ha sett disse bildene er jeg sikker på at jeg har valgt rett. Og det er like greit - for nå er konfigurasjonen låst og bilen går i produksjon om et par uker. Ny bil til 17. mai..?  :D

Tror du kommer til å bli fornøyd med fargen ja :-)
Lykke til med ny bil når den kommer!

phingoc

Fått min nå. Kjørt 58km, superfornøyd. :)
Oryx hvit, full spekka ++ og 18" austin(gti) felger. Venter noen dager med å senke den.

Ventetid i signator.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

Sonus

Ikke vasket, ei heller senket enda

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA