Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av elektrolux, onsdag 03. september 2014, klokken 11:59

« forrige - neste »

NilsG

Tja, vet ikke om jeg vil alle det der romslig Electrolux...
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Birger

Sitat fra: Helge på fredag 22. august 2014, klokken 11:28
Det ser ikke bra ut når 2 og 3 Tesla legger beslag på 33 % eller 50 % av ladeuttakene på et sted uten at de lader >:(

Det har da faen meg ikke noe å si hvilket merke bil som blokkerer laderen????

Det er ett fett om det er en fossil, Leaf, i3 eller gud hjelpe meg Tesla.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Rio

Sitat fra: NilsG på fredag 22. august 2014, klokken 17:41
Tja, vet ikke om jeg vil alle det der romslig Electrolux...

Det er da masse plass, og alltid plass til en til! :D

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Klykken

#33
Sitat fra: Birger på fredag 22. august 2014, klokken 17:57
Sitat fra: Helge på fredag 22. august 2014, klokken 11:28
Det ser ikke bra ut når 2 og 3 Tesla legger beslag på 33 % eller 50 % av ladeuttakene på et sted uten at de lader >:(

Det har da faen meg ikke noe å si hvilket merke bil som blokkerer laderen????

Det er ett fett om det er en fossil, Leaf, i3 eller gud hjelpe meg Tesla.
akkurat. Virker som det er litt heksejakt på Tesla.

Og den dobbelplassen kan virkelig ikke være mer enn 4,6m bred?? Såvidt det er plass til to bittesmå biler, jo...

Rettet tastefeil.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Rio

Sitat fra: Klykken på fredag 22. august 2014, klokken 20:13
Sitat fra: Birger på fredag 22. august 2014, klokken 17:57
Sitat fra: Helge på fredag 22. august 2014, klokken 11:28
Det ser ikke bra ut når 2 og 3 Tesla legger beslag på 33 % eller 50 % av ladeuttakene på et sted uten at de lader >:(

Det har da faen meg ikke noe å si hvilket merke bil som blokkerer laderen????

Det er ett fett om det er en fossil, Leaf, i3 eller gud hjelpe meg Tesla.
akkurat. Virker som det er litt heksejakt på Tesla.

Og den dobbelplassen kan virkelig ikke være mer enn 5,6m bred?? Såvidt det er plass til to bittesmå biler, jo...

Jeg lurer litt på hvordan du kan beregne størrelsen til 2 signifikante siffer? ;)

Uansett, som jeg nevnte over så er det en Kewet og en Tesla som har boltret seg foran her jeg bor, så det gjelder nok alle. Derimot har naturligvis Tesla større "evner" til å breie seg enn de fleste andre biler! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Klykken

Sitat fra: Rio på fredag 22. august 2014, klokken 21:11
Jeg lurer litt på hvordan du kan beregne størrelsen til 2 signifikante siffer? ;)
Fordi 2,3m er minste tillatte breddemål iht forskriftene, og der bildet er tatt er det to plasser. 4,6m, altså (ja, ser jeg har bommet på tastaturet i innlegget over). :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Hyperstress

Problemet er ikke bilen, men parkeringsplassene i dette landet.
Dørene på Tesla er sikkert 25-30cm brede, og om en i tillegg skal ha en 30cm glippe å åle seg ut av, så trenger en fort 60cm klaring for å komme seg ut av bilen på en noelunde fornuftig måte. Så vil ikke si at parkeringen på bildet er å breie seg ut. Kanskje det er en gammel person i tillegg som ikke er like fleksibel lenger.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Mippen

#37
Jeg syns også at det ikke er vesentlig hvilken bil som parkerer dumt. Det er føreren som er synderen, ikke bilen. Som mange sier er parkeringsplassene trange mange steder og enkelte ganger får jeg så vidt opp døren på min leaf. Det er også mange som ikke klarer å parkere riktig - det gjør ikke saken bedre. Mer spennende å legge ut bilde av biler som har parkert feil uavhengig av merke og modell :)

Sitat fra: Rio på fredag 22. august 2014, klokken 17:32
Jeg traff en som trodde at elbilister KUN hadde lov å parkere på ladeplasser (!).

Ja, møtt på de jeg også.



Avslutter med et fint tesla parkering :P
Fremtiden er elektrisk.

Rio

Merket på bilen er ikke relevant, men størrelsen på bilen er det.

Hvis jeg kjører en Mercedes S-klasse eller en Tesla så er det en del parkeringsplasser jeg ikke kan bruke - sånn er det bare.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Olatho

Uten å kjenne situasjonen til eieren av bilen i den opprinnelige postingen synes jeg det er vanskelig å kritisere den voldsomt. Han(?) kunne ikke parkert veldig mye lenger mot venstre side og fortsatt kunnet komme ut av døra uten stor fare for å slå borti veggen. Og om det feks også skulle lastes inn og ut småbarn og barneseter på høyre side hadde jeg nok også ønsket å ha rimelig med plass på den sida for å kunne åpne døra skikkelig.
Hvis parkeringshuset ellers hadde godt med ledige plasser synes jeg det er en helt ok måte å stille seg.
Er hele parkeringsplassen ellers stappa og fører var alene i bilen stiller det seg selvsagt annerledes. Da kunne han(?) nok gitt litt mer rom på den ene sida så det i det minst hadde vært plass til en Reva der...

Rio

Sitat fra: Olatho på lørdag 23. august 2014, klokken 10:50
Uten å kjenne situasjonen til eieren av bilen i den opprinnelige postingen synes jeg det er vanskelig å kritisere den voldsomt. Han(?) kunne ikke parkert veldig mye lenger mot venstre side og fortsatt kunnet komme ut av døra uten stor fare for å slå borti veggen. Og om det feks også skulle lastes inn og ut småbarn og barneseter på høyre side hadde jeg nok også ønsket å ha rimelig med plass på den sida for å kunne åpne døra skikkelig.
Hvis parkeringshuset ellers hadde godt med ledige plasser synes jeg det er en helt ok måte å stille seg.
Er hele parkeringsplassen ellers stappa og fører var alene i bilen stiller det seg selvsagt annerledes. Da kunne han(?) nok gitt litt mer rom på den ene sida så det i det minst hadde vært plass til en Reva der...

Det åpenbare svaret er at han ikke skulle parkert et sted som var for lite til bilen.

Hvis det var andre ledige plasser så burde han parkert på en av dem.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Olatho

Tjah. Siden dette bare blir spekulasjoner - og jeg ikke aner noe om verken stedet eller eieren - kan det jo faktisk hende at dette var det beste stedet.  Bilen _er_ bred, og hadde parkeringen vært på et sted med mer enn to (en og en halv?) plasser i bredden, så hadde faren vært at skeivparkeringen hadde forplantet seg videre så også en evt bil ved siden av hadde måttet stille seg dårlig. Og at neste bil igjen hadde måttet stille seg dårlig osv.  Som sagt - var det mye ledig plass andre steder synes jeg dette var et av de minst problematiske stedene å "breie seg".
Det er mange biltyper det ikke ser ut som det ville vært plass til to av i bredden her, ikke bare Teslaer.  Men det er jo god plass til f.eks. en MC eller moped ved siden av.    Det føles litt som de "en og enhalv"-setene på bussene her i Oslo.  De er for trange for to vanlige mennesker, men man føler seg litt dust når man okkuperer hele setet alene.  Men man kan ikke la være å sette seg der bare fordi det kanskje kommer på to barn eller ekstremt tynne mennesker som kunne fått plass ved siden av hverandre.

Amoss

Sitat fra: Olatho på lørdag 23. august 2014, klokken 10:50
Hvis parkeringshuset ellers hadde godt med ledige plasser synes jeg det er en helt ok måte å stille seg.

Er jo ikke lett å vite noe om hvor fullt p-huset var for oss som ikke var der. Men ser i det minste 3 av 8 plasser synlige i bildet er ledige.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Helge

Sitat fra: Olatho på fredag 22. august 2014, klokken 11:50
Som sagt i en tidligere tråd - jeg er ganske sikker på at det i hovedsak skyldes uvitenhet - man vet ikke at det er gratis å også stå på de andre plassene.
Jeg skal ikke være bombastisk med å mene noe på dette. Til det har jeg rett og slett snakket med for få. Men begge de to jeg så langt har vært freidig nok å henvende meg til visste det utmerket godt. Men siden man fram til 1.september må ut å flytte bilen eller jukse med bare å flytte klokka en gang hver dag (pga tidsbegrensning) giddet de ikke stå på andre plasser enn ladeplasser (Etter 1.september er det ikke tidsbegrensning for elbiler på Gløshaugen). Den ene la til at det jo ikke er forbudt og var egentlig ikke interessert i å snakke om det var bra eller høflig å ta opp en plass uten å lade...  :-\

Sitat fra: jkirkebo på fredag 22. august 2014, klokken 12:18Jeg ville tatt kontakt med de som drifter parkeringsplassen og hørt om det er mulig å skilte om til "Parkering kun for ladende motorvogn" eller lignende.
Det har jeg gjort for snart 2 uker siden. Det bør jo ikke bare stå:  "Parkering for elbil"    ...på ladeplasser  ::)

Sitat fra: Birger på fredag 22. august 2014, klokken 17:57
Sitat fra: Helge på fredag 22. august 2014, klokken 11:28
Det ser ikke bra ut når 2 og 3 Tesla legger beslag på 33 % eller 50 % av ladeuttakene på et sted uten at de lader >:(

Det har da faen meg ikke noe å si hvilket merke bil som blokkerer laderen????

Det er ett fett om det er en fossil, Leaf, i3 eller gud hjelpe meg Tesla.
Helt enig ;D Hvilken bilmodell som står på ladeplass uten å lade spiller i utgangspunktet INGEN rolle. Det er vel like dumt uansett. Men her oppe på Gløshaugen har det en god stund nå vært flest Tesla S som står på ladeplasser uten å lade (i dag også... på de to stedene jeg gikk forbi på vei til jobb 3 Tesla og 1 Leaf selv om det var flest Leaf som sto på de to stedene med til sammen 12 ladeplasser))

Sitat fra: Klykken på fredag 22. august 2014, klokken 20:13akkurat. Virker som det er litt heksejakt på Tesla.
Jeg ser slett ikke noe "heksejakt" på Tesla som noe mål. Jeg digger Tesla S og synes det er svært bra at det kommer elbiler i mange ulike typer/segment så alle eller i hvert fall de fleste kan finne en elbil som passer dem. Jeg synes imidlertid det er helt på sin plass å påpeke det... dersom førere av Tesla (for det er jo ikke bilen sin skyld) leder an på listen over elbilførere som parkerer på en uønsket måte enten det er på ladeplasser uten å lade eller andre måter.   ...og det er hva man har kunnet se på Gløshaugen en stund nå (punktum!)
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Olatho

Her er eksempel på hvordan undertegnede breier seg i fellesgarasjen i borettslaget... Gruer meg til "naboen" kommer hjem.






© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA