Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av elektrolux, onsdag 03. september 2014, klokken 11:59

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Kent på onsdag 20. august 2014, klokken 17:15
Hadde bilen i bildet til TS parkert på ene siden istedenfor midten, så hadde det vært plass til en mindre bil ved siden av.

Meget mulig det ja. Jeg hadde personlig rygget inn på denne plassen, kloss inntil veggen på venstre side. Da kan neste bil kjøre rett inn kloss inntil veggen på høyre side, så blir det forhåpentligvis nok plass i midten til å få opp døra.

Er det trangt hender det at jeg rygger inn på plassen helt inntil en bil som står med nesa inn. Det spiller liten rolle at det ikke går an å komme inn på passasjersiden, man kjører jo bare ut før man tar på passasjerene. Gjør det dog ikke om det står barnesete i bilen ved siden av.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Klykken

Slikt gir ofte parkeringsbulker og andre irriterende skader... Bør unngås om du er glad i bilen din!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gordon Retriever

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 19. august 2014, klokken 18:34
Var nå den så ille da? Ser ut til å være plass til to stk Morris mini der. Av gamletypen vel og merke. Hva er meningen med denne tråden egentlig?

Men hallo, en klassisk Mini har vel ikke noe å gjøre på en ladeplass? ???

Mer seriøst så deler jeg undringen din over meningen med tråden: En generell ladebøller-tråd viet misbruk av ladeplasser på tvers av bilmerke kunne derimot hatt noe for seg.

Amoss

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 20. august 2014, klokken 22:32
Men hallo, en klassisk Mini har vel ikke noe å gjøre på en ladeplass? ???

Mer seriøst så deler jeg undringen din over meningen med tråden: En generell ladebøller-tråd viet misbruk av ladeplasser på tvers av bilmerke kunne derimot hatt noe for seg.

Dette var da ikke noen ladeplass dette?  Så vidt jeg kan se på bildet er det bare en vanlig parkeringsplass i en parkeringskjeller. Ikke så kjelleren spesielt full ut heller (det lille vi ser av den på bildet)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Philip Marlowe

Jeg ville ha parkert akkurat slik som bildet i første post viser.  8)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.


elektrolux

Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 20. august 2014, klokken 22:51
Jeg ville ha parkert akkurat slik som bildet i første post viser.  8)

Og jeg måtte holde igjen for å ikke parkere Think Classicen ved siden av.

Hadde det vært en fossilbil tror jeg ikke jeg kunne latt være.

Har tidligere rattet Classic'en, steget ut, og så dyttet den inn mellom 2 SUV'er som tok seg godt av midtre av 3 plasser mellom 2 søyler. Syntes det var en ideel plass for den bulkefrie Classic'en slik at jeg kunne la de andre plassene være ledig til folk med behov for mer plass.  ;) 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

VigdisA

Sikkert moro når man har en liten think, og til pass for to store SUV som tok opp tre plasser, men hvor bredt var det egentlig her? Ser ikke ut til at det er rutet opp for to biler? Mistenker at det er litt smalt her?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Helge

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 20. august 2014, klokken 13:33
Synes egentlig tråden er svært stigmatiserende i utgangspunktet, og totalt unødvendig.

Sitat fra: Klykken på onsdag 20. august 2014, klokken 13:14
Uansett merkelig å la dette bli en tråd om Tesla, for det der er langt ifra merkespesifikt å ta seg til rette ved parkering..

Kanskje...! Kanskje ikke?  Her oppe på "NTNU campus Gløshaugen" har det heldigvis blitt en del "normalladepunkter" for elbil (+1 Chademo hurtiglader). Likevel er det ALT for mange elbilister som stiller seg på ladeplassene uten å lade (nix tilkoblet kabel) til tross for at elbilene kan parkere gratis på ganske mange plasser her og fra 1.september kan de stå gratis på absolutt alle plassene med unntak av HC og MC selvsagt. Men her er det ikke mye tvil om at de med Tesla S som synder MEST (i alle fall her på Gløshaugen) på det å parkere uten å lade. Jeg har tatt en hel del bilder med mobilen av når både 2 og 3 Tesla står parkert ved siden av hverandre uten å ha koblet til lading på flere av stedene her (der de fleste stedene har 6 ladeuttak/bilplasser). Det ser ikke bra ut når 2 og 3 Tesla legger beslag på 33 % eller 50 % av ladeuttakene på et sted uten at de lader >:(

Dette skyldes ikke at det er mest av Tesla på Gløshaugen for det er det ikke. Det er flest Leaf som står parkert til daglig på Gløshaugen og ja noen av de plugger heller ikke til lading, men blant Teslafolka er tilkoblingen på langt under 50 % (tipper maks 1 av 4, men det må tas med en klype salt) og det er da ikke akseptabelt....???!!!
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Olatho

Som sagt i en tidligere tråd - jeg er ganske sikker på at det i hovedsak skyldes uvitenhet - man vet ikke at det er gratis å også stå på de andre plassene.  En liten lapp under viskeren med info om det burde løse problemet ganske raskt.  (Jeg vil jo gjette at på en sånnn parkering er det gjerne et rimelig fast klientell, så det å opplyse de uopplyste er i stor grad en engangsforeteelse).

jkirkebo

Sitat fra: Helge på fredag 22. august 2014, klokken 11:28
Kanskje...! Kanskje ikke?  Her oppe på "NTNU campus Gløshaugen" har det heldigvis blitt en del "normalladepunkter" for elbil (+1 Chademo hurtiglader). Likevel er det ALT for mange elbilister som stiller seg på ladeplassene uten å lade (nix tilkoblet kabel) til tross for at elbilene kan parkere gratis på ganske mange plasser her og fra 1.september kan de stå gratis på absolutt alle plassene med unntak av HC og MC selvsagt.

Jeg ville tatt kontakt med de som drifter parkeringsplassen og hørt om det er mulig å skilte om til "Parkering kun for ladende motorvogn" eller lignende.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

@Helge:
Tviler ikke på at det er status der, men ta en titt i Oslo så syndes generelt mye på det feltet av alle biltyper.

Problemet i slike tilfeller er nok uvitenhet fra folk, særlig når det er andre gratisplasser spredt rundt rett i nærheten.

Virker som noen lever i vrangforestillingen at man MÅ stå på ladeplass for å kunne stå gratis...

Uansett, dette har lite med trådens opprinnelige tema: å breie seg ut på flere plasser.

cra

Kan tenke meg at en god del av de som har kjøpt Tesla hadde null peiling på elbil fra før (null interesse for det før de kunne få seg en "skikkelig" bil, og det uten å betale avgifter), og at det blandt disse er overvekt av de som tror de stå på elbilplassene.

Lag noen lapper du legger under viskeren (finnes flere eksempler på høflig formulerte lapper på forumet her) og se på det som et eksperiment. Dersom noen av dem etter litt tid fortsetter med dette tar du det med de som drifter palssen. Du kan jo se på det hele som et eksperiment?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

#28
Sitat fra: VigdisA på torsdag 21. august 2014, klokken 18:13
Ser ikke ut til at det er rutet opp for to biler? Mistenker at det er litt smalt her?

Er rutet opp for 2 biler, og som dere ser er det romslig med plass
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rio

Jeg traff en som trodde at elbilister KUN hadde lov å parkere på ladeplasser (!).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA