Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fortum i Sarpsborg og Fredrikstad

Startet av sla, tirsdag 02. september 2014, klokken 22:56

« forrige - neste »

Leif1

Står litt forskjellig i den artikkelen. Ser ut som billobbyen har et godt tak på toppolitikerne i Tyskland.

Om det vil lønne seg å stritte imot til siste slutt, eller å være i forkant av utviklingen vil jo vise seg.
Det er i hvert fall ingen av disse som sitter på en monsterfabrikk til batteriproduksjon om 2-3 år..
Konvertitt fra S til X

Birger

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 19. august 2014, klokken 13:39
+1!

Får meg til å tenke på endel fossilbil-entusiaster som seriøst mener at Norge bør følge eksempelet til land som Libya og Venezuela og innføre bensinpriser ned mot 40 øre literen.

Kina en brutal og undertrykkende diktaturstat, uansett hvor mye enkelte politikere i Vesten prøver å logre for kommunistregimets representanter.

For en del er nok Kina det, men for de fleste i den enorme middelklassen på 400 millioner så er det ikke det. Jeg jobber selv mye med Kina og det er nok ikke helt så ille totalt sett som du fremstiller det. Kina går fremover i sitt eget tempo og det er ikke sakte. Se hvor de var for 20 år siden.

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

timingbeltkiller

Sitat fra: Birger på torsdag 21. august 2014, klokken 19:53
Kina går fremover i sitt eget tempo og det er ikke sakte. Se hvor de var for 20 år siden.
For 20 år siden lutfattige med ren luft og rent vann.
I dag halvrike med livsfarlig luft og livsfarlig vann.
Og om nye 20 år helrike med ???
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Elmo

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 21. august 2014, klokken 21:50
I dag halvrike med livsfarlig luft og livsfarlig vann.
Og om nye 20 år helrike med ???

Jeg var en uke i Beijing for et par år siden. Så kun én eneste fossil-moped, men tusener av elektriske  mopeder.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Rio

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 19. august 2014, klokken 15:57
Står litt forskjellig i den artikkelen. Ser ut som billobbyen har et godt tak på toppolitikerne i Tyskland.

Om det vil lønne seg å stritte imot til siste slutt, eller å være i forkant av utviklingen vil jo vise seg.
Det er i hvert fall ingen av disse som sitter på en monsterfabrikk til batteriproduksjon om 2-3 år..

Riktignok ikke tyske, men Nissan bygget da en batterifabrikk for mange år siden, lenge før Tesla.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

HoeggenEL

Sitat fra: Electrix på tirsdag 19. august 2014, klokken 13:05
Hva med å kutte moms og avgifter på nullutslippsbiler? og gi de gratis parkering og passering I bomringer? Vent litt, det har vi jo allerede gjort og det fungerer overall forventning, kanskje vi bare skal la det fortsette? If it ain't broke, don't fix it

:) Enig. Den beste elbilpolitikken er videreføring av den vi har nå.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Elmo

Sitat fra: HoeggenEL på søndag 07. september 2014, klokken 00:25
:) Enig. Den beste elbilpolitikken er videreføring av den vi har nå.

PLUSS å fjerne omregistreringsavgiften ! ! !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA