Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Medlemskap i Elbilforeningen

Startet av RuneW, tirsdag 02. september 2014, klokken 21:15

« forrige - neste »

Småfly

Har vel nevnt det noen ganger, men....
Jeg tror den beste løsningen er å legge opp eget rele. God tykkelse på ledning fra batteri, rett inn på eget rele og videre derfra med ordentlig ledning frem til pærene.
Tror det er noe forskjell på hvordan ledningsnettet er lagt opp på Japan og euroleaf. Men på euroleafen min var det 2v spenningstap pga underdimensjonert ledningsnett. I og med at ladespenningen kun er 13v gjelder det å ha minst mulig tap.
Før jeg gjorde dette var det knapt mulig å se at fjernlysene var på. Nå er de faktisk ganske bra. 2v tap er mye på lyspære til bil.
At Nissan har klart å dimensjonere det så dårlig er en annen historie...

Oddvar

Det er vel et moment at led pærer varmer ikke og på vinteren kan dette bli et problem .
Ekstra lys virker som en god løsning , uten jeg har noen erfaring med å montere dem på min bil .
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA