Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Aktivering av Carwings for 1600 kroner???

Startet av mortnbh, tirsdag 02. september 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

mortnbh

Jeg sitter med en følelse av at utbyggingen av hurtigladere har stoppet opp. Det er snart 2 år siden jeg kjøpte min Peugeot Ion. Jeg er strålende fornøyd med å kjøre elektrisk, men jeg er mektig lei av å vente på utbygging av hurtigladere nedover E18 mot Sørlandet.

Denne helgen kjørte jeg Røyken - Lillehammer t/r og opplevde at jeg måtte stoppe og lade. Dette har jeg jo planlagt og mine tre stopp hjemover var ikke noe problem.

Det bør jo komme en hurtiglader hver 5 mil nedover E18. Selv om det er en i Tønsberg så er det litt langt for vinterkjøring med neste hurtiglader i Drammen.

Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å få fart i utbyggingen.
Kjører en Peugeot Ion :-)

emil

Ishavsveien som har "reservert" de fleste plassene langs E18 har vel fått en frist til en gang ut på høsten til å få ting opp og gå. Selv om det er den mest forhatte hurtigladeoperatøren skal det bli godt å få de laderne på plass. Hvis ikke er det forhåpentligvis andre som på kort tid kan få på plass ladere.

mortnbh

Er det lenger noen som tror at Ishavsveien kommer til å sette opp disse laderne? Jeg tror mer på at Ishavsveien er konkurs før kalenderen bikker 2015.
Kjører en Peugeot Ion :-)

mortnbh

Bare for å legge til ett poeng til. Før sommeren stod det på Ishavsveiens hjemmesider at fase 2 skulle være gjort i løpet av sommeren 2014. Nå står det bare 2014. Minner om at deres ladestasjoner var lovet ferdig så tidlig som november 2012!!!!!

Det er ikke deres prispolitikk jeg misliker mest. Det er at de holder oss elbilbrukere for narr.
Kjører en Peugeot Ion :-)

jkirkebo

Sitat fra: mortnbh på tirsdag 19. august 2014, klokken 09:43
Er det lenger noen som tror at Ishavsveien kommer til å sette opp disse laderne? Jeg tror mer på at Ishavsveien er konkurs før kalenderen bikker 2015.

Det går mye dokumenter til og fra Ishavsveien og Stavn (de som prosjekterer for Ishavsveien) nå. Jeg har bestilt innsyn i 4 av de, der bør det nok være litt mer info om hva som skjer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mortnbh

Står det noe av interesse for oss andre i disse dokumentene? noe som bør bekymre oss? glede oss eller oppmuntre oss.
Kjører en Peugeot Ion :-)

X-Trail

Jkirkebo: legger du ut info om innsyn her? Er det ishavsveien langs e18 det gjelder?
Står på hjemmesida at nye ladere åpner 31/8......på Cinderella er det iallefall ikke skjedd noe >:(
Stolt eier av ELise♡

kringon

Ishavsveien kan legge seg -> De informerer ikke og de utsetter sine egne tidsfrister gang på gang.

Jeg fatter ikke at Transnova lar de beholde støtten!

Hadde jeg vært sjef for Grønn Kontakt, så hadde jeg inngått avtale med Statoil Nykirke, en grunneier ved  hanekleivkrysset (rundt sande) og coop / shell ved Fokserød.

Dette er alle tre lokasjoner der man kan kjøre av / på i begge retninger. Vil dekke nord og sydgående løp.

På denne måten kunne de skaffet seg enorm goodwill i markedet + sørget for å ta markedsandeler fra Ishavsveien dersom de noen sinne får opp laderene sine.

Det finnes helt sikkert noen gunstige lokasjoner sør for Sandefjord også, men de får noen andre peke ut :D
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

X-Trail

Grønn Kontakt har noe på gang med Lasses i Bamble, tvers over veien for Telemarkssvingen der Ishavsveien har planer.
Kafeen ved Lasses har forøvrig samme eier som Cinderella så de vet nok hva elbileiere gjør imens de venter :)
Stolt eier av ELise♡

emil

Sitat fra: X-Trail på tirsdag 19. august 2014, klokken 22:45
Kafeen ved Lasses har forøvrig samme eier som Cinderella så de vet nok hva elbileiere gjør imens de venter :)

På vei tilbake til sørlandet etter siste Oslo-tur trengte jeg en times 16A lading på Cinderella. Betalte nok like mye for maten der (+ hurtiglading i Tønsberg) som bensinen hadde kostet til fossilbilen, men jeg betaler mye heller for mat enn for bensin.

En hurtiglader på Rugtvedt står veldig høyt (øverst) på min ønskeliste over hurtigladere på E18. Da klarer man seg fint med et stopp der og Tønsberg på vei til Oslo. Om det er GrønnKontakt som først får på plass den planlagte laderen er det enda bedre siden jeg har klippekort.

Electrix

Jeg mener å ha lest noe fra Grønn kontakt at de planlegger forsterkning av E18 Kristiansand - Oslo og Rv9 Kristiansand - Hovden, men husker ikke hvor. Det er isåfall veldig gode nyheter.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Leon

Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

mortnbh

Jeg ønsker at Elbilforeningen kunne gjøre en sak på dette.
På Ishavskrafts hjemmesider står det at de skal ha oppgradert sine ladestasjoner i løpet av sommeren 2014. Bare for å minne dem så er det snart slutt på sommeren.

Jeg ønsker meg andre aktører mer banen. Jeg kan bare ikke skjønne at Mc Donald fortsetter sin utbygging og Statoil kommer med flere ladestasjoner.

Ønsker at Fortum kunne orientere litt bedre om sine planlagte utbygginger.

Jeg ønsker å vite om jeg kan planlegge å kjøre ned til Sørlandet til jul.

Kjører en Peugeot Ion :-)

Thomas Parsli

Sitat fra: mortnbh på onsdag 20. august 2014, klokken 08:07
Ønsker at Fortum kunne orientere litt bedre om sine planlagte utbygginger.

De har ihvertfall en oversikt:
"Oversikt over hurtligladere under bygging – planlagt ferdig i 2014"
http://www.fortum.no/no/Strom-Privat/Strom/Bedrift/Hurtigladere/

Siden de ikke evner å holde de eksisterende hurtigladerene operative er det kanskje like greit det ikke står datoer på oversikten...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

kringon

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 20. august 2014, klokken 08:53
Sitat fra: mortnbh på onsdag 20. august 2014, klokken 08:07
Ønsker at Fortum kunne orientere litt bedre om sine planlagte utbygginger.

De har ihvertfall en oversikt:
"Oversikt over hurtligladere under bygging – planlagt ferdig i 2014"
http://www.fortum.no/no/Strom-Privat/Strom/Bedrift/Hurtigladere/

Siden de ikke evner å holde de eksisterende hurtigladerene operative er det kanskje like greit det ikke står datoer på oversikten...

Thomas

De fleste av disse planlagte laderene er kun Combo-ladere satt opp i samarbeid med Møller.

Ulempen her er at det ofte er relativt langt fra riksveien og de støtter jo ikke 9/10 av flåten som er i bruk i dag..(sett bort i fra tesla).

Er kun VW sine biler som støtter Combo p.t?

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA