Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av tinker, tirsdag 02. september 2014, klokken 13:39

« forrige - neste »

standahm

Jeg fikk et tilbud på originale vinterhjul:  13.500,- minus 3.470 i rabatt, altså ca. 10.000. Dette var samme 16" felg som sommer ditto.  Er vel uten luftrykksensorer, siden min bil kom inn til landet før 1.nov (?). Jeg valgte bort disse.

Skal sette på 195/65 15 dekk i morgen antagelig (henter ny Zoe da).  Lastindeks 95 er noe mer enn 88 som jeg så 185/65 15 dekket hadde (Goodyear piggfrie). Kommer tilbake med inntrykk over helgen, da.
2014 Q210 Sort Intense;  3.6 kW hjemmestasjon;  Renault TN-kladd for Schuko; bakluke-stativ; tak-stativ.

ZOE

ZOE

Med eller uten sensorer for trykk?  Prisen var jo uansett  bra

Elmar

Hvorfor bestiller dere ikke dekk med bilen?
Jeg bestilte 16" med piggfrie vinterdekk, priset til 9900,- i kontrakten,
Betaler gjerne 1800,- mer for større felger og fordelene det er med originalfelger som:

Riktig navåpning så man unngår plastringer som mistes
Samme hjulbolter/mutter på sommer og vinterhjul, og reservehjul der det eksisterer. Ikke noe tull med dekktrykksensorer.

En ulempe er selvfølgelig at alle har like felger når det er en type å velge i, i hver dimensjon.

2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

TM

Sitat fra: Elmar på lørdag 08. november 2014, klokken 07:26
Hvorfor bestiller dere ikke dekk med bilen?
Jeg bestilte 16" med piggfrie vinterdekk, priset til 9900,- i kontrakten,
Betaler gjerne 1800,- mer for større felger og fordelene det er med originalfelger som:

Riktig navåpning så man unngår plastringer som mistes
Samme hjulbolter/mutter på sommer og vinterhjul, og reservehjul der det eksisterer. Ikke noe tull med dekktrykksensorer.

En ulempe er selvfølgelig at alle har like felger når det er en type å velge i, i hver dimensjon.
Er du sikker på at det er originalfelger i denne prisen ? Jeg tror mange forhandlere kjøper felger og dekk hos lokale forhandlere.
På den annen side så er det fritak for mva, så det burde ikke koste mer.

Elmar

Tja, jeg spurte om det var de felgene som normalt blir levert i 16" til Zoe og fikk litt ullent svar. Det var selger usikker på, da regner jeg med det er felger som kommer direkte fra fabrikken. Hvorfor skulle han ellers ikke vite?

Men ser i kontrakten at midtarmlene er priset til 3300,- hvor andre har fått det til 1870,- så her er det lagt på litt,  :)
Farge Grå Neptun KNR

Elmar

Da forstår jeg at man ser på alternativ.
Farge Grå Neptun KNR

Baard

Jeg fikk vinterdekk, Continental conti 6 levert på samme felger som sommerhjulene fra min forhandler med bilen for 10.000.- Det er originale 16" da jeg ville ha EV dekkene på sommerhjulene...
Renault Zoe, 2014

qwertyasdf

Da ble det bestilt en Intens istedet for Life, da de hadde en inne i riktig farge (sort). Fikk 16" motion vinterhjul til 11.200,- tror jeg, pluss midtarmlene uten tillegg.

TM

Sitat fra: Baard på lørdag 08. november 2014, klokken 09:49
Jeg fikk vinterdekk, Continental conti 6 levert på samme felger som sommerhjulene fra min forhandler med bilen for 10.000.- Det er originale 16" da jeg ville ha EV dekkene på sommerhjulene...
Er ikke sikker på om jeg forstod dette. Har du fått både samme felg på både sommerhjul og vinterhjul (originale 16" alufelger) for 10.000. Da har du fått en veldig god pris jeg har fått høre at de koster 16000,-. Det siste oppfatter jeg som krafig overpris siden det er uten mva.
Var vinterhjulene levert med dekktrykksensorer ?

Baard

Sitat fra: tmaehlum på søndag 09. november 2014, klokken 09:29
Sitat fra: Baard på lørdag 08. november 2014, klokken 09:49
Er ikke sikker på om jeg forstod dette. Har du fått både samme felg på både sommerhjul og vinterhjul (originale 16" alufelger) for 10.000. Da har du fått en veldig god pris jeg har fått høre at de koster 16000,-. Det siste oppfatter jeg som krafig overpris siden det er uten mva.
Var vinterhjulene levert med dekktrykksensorer ?

Hei. Ja. Mine felger på sommer og vinterhjul er identiske. Jeg ga 10.000.- ekstra for komplett sett med vinterhjul på disse felgene ja....jeg kjøpte bil i august, så det er nok ikke noe trykksensorer i mine hjul tror jeg....
Renault Zoe, 2014

ZerOE

Det er Motor Part AS i Hokksund som distribuerer originale Renaultfelger rundt om til landets forhandlere. Ved mvafritak vil jeg tro at rundt 10k for 16" er en fornuftig pris. Dette er eks dekktrykksensorer riktignok.
Ga selv 12,5k for vinterhjul med originale 16" på fossil-Clioen min nylig hos MF Drammen uten at jeg kranglet noe på prisen.

standahm

Felger MIM Monza 15" med Goodyear 195/65

2014 Q210 Sort Intense;  3.6 kW hjemmestasjon;  Renault TN-kladd for Schuko; bakluke-stativ; tak-stativ.

torjen6

DET FINNES !

Zoe Galleri
Startet av Radiv
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

bj-mj

Fikk tilbud på Zoe med vinterhjul 16" contikipiggfri med TPMS til kr. 16000. Reagerer litt på den prisen. Koster godt under 10 lapper på div. internettsider men uten TPMS. Kan slike ettermonteres eller må man ta seg til takke med en slik pris?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA