Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av tinker, tirsdag 02. september 2014, klokken 13:39

« forrige - neste »

tinker

Hvis det var noen av dere som gjorde som meg og takket nei til vinterhjul fra selger har jeg akkurat bestilt og mottatt Dezent RE + hakka R2 pakken herfra

http://www.byttdekk.com/sok/car/id/set/Citroen/Zoe/20140101/EL%20(43kW)/s1/2/DV/23737/

Testet dem på bilen i sted, og disse passet fint uten å hekte i kalipere foran eller bremsetrommelen bak.

Betalte rett over 7000 for dekk, felg, montering, avbalansering og levering på døra.

Ble en god del bedre enn de 12 000 Motorforum skulle ha!
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Flips

tinker

Haha, ja jeg så det. Har sagt fra til dem :)
2017 TMS 75D

Bergen

Hvilke vinterhjul er det som blir levert av Renault om en bestiller dem sammen med bilen? (jeg har ikke bestilt dette om må anskaffe dem selv). Noen som har gjort seg noen erfaringer rundt typer, støy og forbruk? 

tinker

Er vel ingen i Norge som har kjørt Zoe på vinterhjul enda, så her er det vi som brøyter vei for erfaringene når vinteren kommer :)
2017 TMS 75D

abc

De leverer i alle fall Nokian. Har selv fått Hakkapelitta 8 og skal altså kjøre elbil med pigg.

alexkl

Bestillte du med dekktrykksensorer også?

tinker

2017 TMS 75D

tinker

Da var hjulene kommet på bilen. Det er ikke noen særlig antydning til minusgrader enda, men det er fint vær i dag og siden vi neppe ser sola før i februar igjen benyttet jeg anledninga :)

Felgene passa greit nok de. Har ikke kjørt noe særlig enda, så jeg vet ikke så mye om forbruk foreløpig. Skal følge med de neste par dagene.
2017 TMS 75D

erik e

Flott! Er hjulene i samme dim. som sommer hjul og "forbruk" går opp med mer enn 3% spanderer jeg KAFFE og Wienerbrød en kveld.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tinker

2017 TMS 75D

tinker

Min er registrert i slutten av juni :)
2017 TMS 75D

stefka

Jeg har fått "novemberbil" med hjultrykksensorer og da gikk feilmeldingen på første dag og lyser nå alltid. Har ikke funnet ut hvordan man får den vekk. Feilmeldingen er bare en feil. Skal til forhandleren i morgen...

qwertyasdf

Vurderer å bestille Life og kjøpe vinterhjul selv, men ser at det kan bli litt mer klønete (les dyrere) etter 1. nov. Kan man få med TPMS fra f eks byttdekk.com, eller er det mer komplisert. Eventuelt, er det noe problem å kjøre med den varsellampen på om vinteren? Anmerkning i EU-kontroll?

qwertyasdf

Det er kanskje få som har erfaring med dette til nå. Hvilken pris har folk fått på vinterhjul når det er bestilt med bilen gjennom forhandler? Motor Forum kom med et "generøst" tilbud på 16.000,- (med TPMS).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA