Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Paint Armor

Startet av kjølholdt, mandag 01. september 2014, klokken 22:46

« forrige - neste »

kjølholdt

Har fått forespørsel fra noen nye el bil eiere som lurer på hvordan det er å kjøre strekningen Bergen -Oslo med e golf. Har sett litt på ladekartet. Noen som har gjort seg noen tanker om rutevalg og hvor mange ganger man må lade på veien, vet hvor lang tid tar det
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Jorgensen

Her er en i BMWi3 forumet som har prøvd Oslo-Bergen, og rekkevidden på e-golf og i3 er nesten like.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15250.0.html
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

frodeseverin

Denne posten er fra 2014. Oppsummeringen på BMW i3 tråden ligger her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15250.msg241694.html#msg241694

Nå er det jo kommet hurtiglader med CSS på Ål, og flere andre steder inn mot Oslo den veien også.

Jeg satser på å dra på ferie over fjellet og inn i Sverige til sommeren. Håper jeg klarer meg bra. Erfaringene fra denne turen vil kunne fortelle litt om hvorvidt det er mulig en vinterdag også.

Det største problemet om vinteren vil være at man står på vestsiden av Hardangervidda med for lite strøm til å våge kolonnekjøring. Vi trenger en hurtigladestasjon på toppen av Sysendalen. Da kan vi lade der før en eventuell kolonne. Det samme problemet gjelder fra øst, i og med at det ikke er hurtiglading med CSS på Ustaoset eller Geilo.

Grønn kontakt tar i mot forslag til hvor de skal etablere nye ladestasjoner. Gjør ditt for at de etablerer på toppen av Sysendalen, Ustaoset og Geilo ved å foreslå det for dem på
http://gronnkontakt.no/hvor-vil-du-ha-ladestasjon

Det samme gjelder for vinterkjøring over Haukeli. Der trenger vi CSS på Haukeligrend for å komme oss over i det hele tatt.

kristoffer

Jeg kjørte motsatt vei nå i helgen, hentet bilen i Oslo og kjørte til Bergen.
Min første elbiltur m.a.o  ;)

Var Hardangervidden jeg hadde satt opp som kritisk fase også, ladet på Ål til ca 95% og kjørte pent og med alt slått av. Hadde ca 30% kapasitet igjen når jeg kom til Eidfjord.
Det var ganske dårlig føre, regn/sludd.

Ser for meg at det vil være litt tøffere for bilen opp andre veien, da det er ganske tøff stigning fra Eidfjord og opp til Hardangervidda. Men tror nok at det går bra :)
eGolf 2014
ModelX 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA