Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Diagnoseapparat kommer!

Startet av RoadRunner, tirsdag 27. januar 2009, klokken 23:24

« forrige - neste »

RoadRunner

Mindre luftmotstand enn Buddy? Ser ut til å være trangt bak "førersofaen" der også.

http://www.dinside.no/motor/bil/konseptbiler/elektrisk-toffing/art800741.html
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Laban

Synes det ser trangere ut faktisk  ;).

Er det bare jeg som synes det blir litt "feil" med en slik bil uten lyd?
(Mulig jeg er litt "gammeldags" - men synes det manglet)
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Griffel

Sitat fra: Laban på torsdag 15. januar 2009, klokken 21:43
Er det bare jeg som synes det blir litt "feil" med en slik bil uten lyd?
(Mulig jeg er litt "gammeldags" - men synes det manglet)

Noen synes nok at slike biler er ok uten lyd. (Jeg for eksempel) Tenk å kunne kjøre noe slik lydløst. Fantastisk.

Og det er nok fler som synes det samme, hvordan skal en ellers forklare det pussig i hvordan sportsbiler nesten dominerer omtalene av «elbiler som kommer».
Vi har 3 Lotus varianter :Tesla (Lotus Elise) som jo faktisk er i produksjon, Dodge Circuit (Lotus Europa) og Lotus selv med Evora.

I tillegg  Venturi Fetish som Stordalen har i bestilling,  engelske  Lightning, Porsche og  Fiat Bugster. Hybriden Fisker.

I tillegg til de artige trehjulingene,  Zap Alias som er antydet sent 2009 og som få tror på, Persu (Venture one),  Aptera som i allefall har oppdatert hjemmesiden sin og Spark-EV Comet.

Hvor mange av disse som vil komme på markedet er vel et annet spørsmål?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Laban

Sitat fra: Griffel på torsdag 15. januar 2009, klokken 23:56
Noen synes nok at slike biler er ok uten lyd. (Jeg for eksempel) Tenk å kunne kjøre noe slik lydløst. Fantastisk.
Ja fantastisk å kjøre Think eller Buddy "lydløst" eller volvoen som også nesten er lydløs når man sitter inne i bilen (Det er faktisk mindre lyd i Volvoen enn i Buddyen når jeg kjører i byen ;)).

Har også en gammel (-62 mod) engelsk 2 seter cabriolet. Den har en Thriumph rekke-sekser på bare 1,6l, men veier ikke mange kilo, og det finnes knapt noe bedre følelse enn å "dra på", kjenne akselerasjonen og høre "brølet" fra motoren.

Sitat fra: Griffel på torsdag 15. januar 2009, klokken 23:56
Og det er nok fler som synes det samme, hvordan skal en ellers forklare det pussig i hvordan sportsbiler nesten dominerer omtalene av «elbiler som kommer».
Vi har 3 Lotus varianter :Tesla (Lotus Elise) som jo faktisk er i produksjon, Dodge Circuit (Lotus Europa) og Lotus selv med Evora.
Det kommer nok av el-motorens respons/dreiemoment i forhold til bensin/diesel motoren. El-motoren gir full kraft fra 0 mens fosilmotorer ikke når maks dreiemoment før 3-4.000 rpm. Toppfart over 150 kmt er egentlig uvesentlig da det er få land som tillater høyere hastigheter. Alle sportsbilprodusenter vil gjerne lage "den raskeste" bilen og da er det fra 0-100 som gjelder - ergo el-motor  ;) (litt prestige å lage en som går i over 250 kmt også - men hvor skal man kjøre den utenom på bane?)
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA