Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan noen forklare/oppsummere hvordan man lader en Model S?

Startet av Otto, mandag 01. september 2014, klokken 21:37

« forrige - neste »

Muffinman

Opplever svært stor variasjon på samme fergestrekning. Blir ofte feilbillettert full pris, andre ganger for kun elbil kr. 0 og noen ganger korrekte elbil kr. 0 pluss personbillett.

Det er ganske snodig at fergeselskapene ikke klarer å lære opp de ansatte i noe så elementært.

Car-El

Når jeg henvender meg i billetluka og sier: 1elbil, 1passasjer og et barn under 4 år. Så betaler jeg for 1person...   Hvordan skal selvskapet vise til at elbilen medfører at selvskapet taper penger. Dem har ikke registrert elbilen eller min sønn. I tillegg så tar dem ikke betalt for fører av bilen...   Dette er det mest ekstreme jeg har opplevd. Ellers så i nord så reiste vi bare to voksene. Det ble ikke registrert noe barn under 4 år eller elbil. Sørpå så fikk vi billetter som viste:
1 elbil 0kr
2 voksene XYkr
1 barn u.4år 0kr

Slik kan selvskapene vise til at dem har "tap" på barn, under 4år, og elbil.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

hgs

8 fergeruter i sommerferien gav følgende resultat:  4* feil pris i Sogn og Fjordane, 4 * korrekt pris i Møre og Romsdal. Kan ha vært tilfeldig, men konklusjonen etter å ha lest denne tråden er at dette må man rett og slett passe på sjøl.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

cra

Sitat fra: hgs på mandag 18. august 2014, klokken 23:50
8 fergeruter i sommerferien gav følgende resultat:  4* feil pris i Sogn og Fjordane, 4 * korrekt pris i Møre og Romsdal. Kan ha vært tilfeldig, men konklusjonen etter å ha lest denne tråden er at dette må man rett og slett passe på sjøl.

Hvis du sjekker statistikken over hvor mange elbiler det er i de ulike fylkene trur jeg det er et "naturlig" resultat, men ja, man bør passe på. Selv bruker jeg verdikort for person, for da er det ikke mulig for dem å slå inn fullpris på bil. Har hendt noen få ganger at de ikke har fått med seg at jeg kjører elbil; spesielt da jeg kjøpte leaf'en og nå som jeg har begynt å kjøre Tesla. Selv noen av de som har billettert meg i Think'en i ti år stusser av og til på at Teslaen er elektrisk. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Breezec

Min erfaring er at de roter med begrepene. Med fossil sier man "bil og 1" om man har bil og passasjer. Når jeg sier "elbil og 1", tolker noen det som bil+fører+passasjer, andre det som bil+fører.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

cra

Sitat fra: Breezec på tirsdag 19. august 2014, klokken 09:38
Min erfaring er at de roter med begrepene. Med fossil sier man "bil og 1" om man har bil og passasjer. Når jeg sier "elbil og 1", tolker noen det som bil+fører+passasjer, andre det som bil+fører.

Ja, er jeg alene sier jeg bare "elbil", og da slår de som regel inn person, og noen ganger også elbil. Er vi flere sier jeg gjerne "elbil med to hele og to halve", hvis vi er alle fire på tur.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA