Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leafspy på us leaf 2012

Startet av Panduck, mandag 01. september 2014, klokken 18:57

« forrige - neste »

Panduck

Vi kan jo irritere oss grønne når det står bensinbiler på ladeplasser for elbil. I går var jeg innom en bensinstasjon og observerte en elbil stående ved pumpene. Litt snålt sted å stå for en elbil, syntes jeg, når en Tesla kom og parkerte på den andre siden av pumpene. Så der stod det altså en el-ford på ene siden og en Tesla på andre siden, her skulle det ikke tankes! Bensinstasjoner har parkeringsplasser, vi kan jo bruke disse!

jkirkebo

Sitat fra: Panduck på mandag 18. august 2014, klokken 10:41
Vi kan jo irritere oss grønne når det står bensinbiler på ladeplasser for elbil. I går var jeg innom en bensinstasjon og observerte en elbil stående ved pumpene. Litt snålt sted å stå for en elbil, syntes jeg, når en Tesla kom og parkerte på den andre siden av pumpene. Så der stod det altså en el-ford på ene siden og en Tesla på andre siden, her skulle det ikke tankes! Bensinstasjoner har parkeringsplasser, vi kan jo bruke disse!

Tja, jeg har stått ved pumpene med Teslaen ihvertfall et par ganger. Ut av frunken har jeg da hevet to stk. 10L og en stk 18L bensindunker for påfylling. Både aggregatet og snøfresere  på hytta krever nemlig litt drivstoffpåfyll innimellom ;)

Frunken er forøvrig genial til slikt. Null bensinlukt inne i bilen selv om man skulle søle litt :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Panduck

Det dreier seg da om biler som ikke tanker hverken seg selv eller medbrakte kanner :P

Sitat fra: jkirkebo på mandag 18. august 2014, klokken 11:32
Tja, jeg har stått ved pumpene med Teslaen ihvertfall et par ganger. Ut av frunken har jeg da hevet to stk. 10L og en stk 18L bensindunker for påfylling. Både aggregatet og snøfresere  på hytta krever nemlig litt drivstoffpåfyll innimellom ;)

Frunken er forøvrig genial til slikt. Null bensinlukt inne i bilen selv om man skulle søle litt :)

Mippen

Det er like dumt å parkere en elbil på plassen til en bensinpumpe som det er for en fossilbil å parkere på en ladeplass. Hvis elbilen skal fylle på bensinkanner er det noe annet, men bare for å kjøpe seg en pølse er det teit... Ikke noe unskyldning, men som oftest står heldigvis ikke bilene lenge på pumpen. Kjøpte bensin i går med leafen min til den nye gressklipperen. Fikk store øyner når jeg parkerte med pumpen før de så bensinkannen. :P
Fremtiden er elektrisk.

Thomas Parsli

Jeg synes da det er like naturlig å parkere foran bensinpumpen på bensinstasjonen med elbil som å parkere foran ladestasjonen med en fossilbil?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Innrømmer gjerne at jeg innmellom parkerer ved bensinpumpe selv om jeg ikke skal tanke. Gjelder med både fossil og elbil. Men da er det gjerne når det er 6-7 andre ledige bensinpumper og jeg vet jeg bare skal inn i et minutt for å fylle en kaffekopp eller lignende. Så kan de som skal stå litt lengre få ta de få parkeringsplassene som er. Alternativet hadde kanskje vært at jeg tok siste parkeringsplass og så kom det en som skulle ha full hamburgermeny (og spise den) som da parkerte foran pumpen i 5-10 minutter.

cra

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 18. august 2014, klokken 12:39
Jeg synes da det er like naturlig å parkere foran bensinpumpen på bensinstasjonen med elbil som å parkere foran ladestasjonen med en fossilbil?

Det er jeg helt enig i. Men jeg mener også at det ikke er noen grunn til at vi som elbilister skal eskalere situasjonen, selv om det kan være fristende med en "takk for sist"-hilsen hvis man må innom. La heller fossilistene være dem som framstår som kjøtthuer og drittsekker.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Jeg var egentlig ironisk, men antar slikt er resultatet av akutt latskap.
Like usympatisk om det er fossilbiler eller elbiler...

På den positive siden står elbilen kortere foran bensinpumpen enn fossilbilen står foran ladestasjonen ::)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 18. august 2014, klokken 13:27
Jeg var egentlig ironisk

Ingen fare, Thomas; jeg har "kjent deg" lenge  nok på forumet til å ikke tro at du mente at vi burde parkere der. :)  Og at det er like naturlig kan ingen arrestere deg for å mene; det er jo helt sant!  (Graden av naturlighet ble det jo ikke sagt noe om.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sn0le

Jeg kan finne på å parkere ved pumpa hvis jeg skal vaske frontruta. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA