Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp! Ulyd ved akselerering og deakselerering.

Startet av iCar, mandag 01. september 2014, klokken 15:23

« forrige - neste »

Philippo10

Har forsatt ikke tilgang til mitt design, venter i spenning til den kommer tilbake :P :D
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

bull

Føler meg som et barn på julaften, sitter å venter på at konfiguratoren "åpner seg".

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Muffinman

Tipper det. Har vel vært nevnt at techpakken ble litt dyrere i US?

Her blir det en avveining mellom å beholde finalizet design vs ta litt ekstrakost for å få lagt på awd. Tåler vel at tech går opp 3000 siden jeg har tatt med park og dette nå er inkludert.

Øggen

4000$ og da regner jeg med 30000kroner i ren pakkepris.
Å oppgrader tipper jeg blir 60000 i tillegg.

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Diravi

Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 10. oktober 2014, klokken 22:56
Teslas pressemelding om D og autopilot http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot

Her var det veldig mange nyttige avklaringer!

For det første ser det ut som alle nye biler får bedre seter, ikke bare P85. Det er sikkert ikke Performance-setene som vist, men pressemeldingen spesifiserer at de får høyere hodestøtter for whiplash-beskyttelse, og da er det veldig logisk at det gjelder alle. Dette er kanskje den litt større seteoppgraderingen som var planlagt for 2015?

For det andre har de tydeligvis tatt tak i klagene om for små solskjermer.

For det tredje blir bakdøråpningene noe større, det har vel også vært et klagemål at det er vanskelig å komme inn og ut.

Og den nye sensorløsningen må vel svare ut problemene med parkeringssensorer, blant annet at de ikke sjekker forover når man rygger.

"Improvements for a quieter cabin" gjenstår vel å spesifisere, men kan bare være av det gode.

Jeg har sittet og ventet på et "sweet spot" med tanke på kvalitet og funksjoner, og nå ser det ut som om det kommer.  8)

2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

NegativeElectrode

Har en følelse av at nå er sweetspot før det kommer noe avgifter i revidert nasjonalbudsjett til våren, men mulig jeg bare er litt pessimistisk.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Diravi

Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:42
Har en følelse av at nå er sweetspot før det kommer noe avgifter i revidert nasjonalbudsjett til våren, men mulig jeg bare er litt pessimistisk.

Det er en reell risiko! Politikere er veldig vare for det de oppfatter å være skifte i folkemeningen, og dels på grunn av Tesla er den i endring hva angår elbiler. Det blir ikke bedre av at det kommer en P85D med kjøremodus "insane", som i forhold til ytelsene kommer til å bli en veritabel gavepakke til norske bilkunder. Du får ytelser som en McLaren F1 til en brøkdel av prisen.

Jeg ville ikke være veldig overrasket om man ser en tilpasning i elbilavgiftene i revidert statsbudsjett, slik at de aller mest luksuriøse modellene får en slags gradert importavgift.

(beklager OT)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Oppdager foresten at US sidene har 21" vinterdekk nå, har de hatt det lenge?  Er jo flere som har diskutert at man måtte ha 19" på vinteren.

Sitat21" Winter Tire Set

Four 21" wheels with mounted Pirelli Winter Sottozero winter tires, size 245/35-21. Winter wheels will be matched to your Model S.

$5,500

Includes wheels and tires
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TimboDuck

Så nå at "Tesla Motors er midlertidig nede for vedlikehold"
Sølv P85D, bygget Feb'15

Epleskreller

Sitat fra: TimboDuck på torsdag 08. januar 2015, klokken 08:22
Så nå at "Tesla Motors er midlertidig nede for vedlikehold"

Den har vært nede en stund.  Håper på noe nytt om Model X. :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Knut Erling Øen

S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA