Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Flere enn 700 elbiler i Asker og Bærum

Startet av Betacar, tirsdag 27. januar 2009, klokken 00:08

« forrige - neste »

Betacar

Etter en komplett lading, testet jeg bilen og alt virket bra (kjørte 1meter).
Etter en halv time så jeg at ladelampen blinket i dasjbordet (orange plugg-symbol).  Når jeg da prøver å starte bilen, får jeg beskjed om at "Charging plug not stowed".  Ladepluggen er trukket ut av defakontakten.  Jeg har en nordisk Think fra 2000, med vanlig Defa ladekontakt (som er montert rett under vinduet). 
Noen som har vært borte i det samme?
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

Ken

Når ladeledningen er koblet til så er spenning registrert og en rele tillater strøm til laderen.
Man kan høre det som en klikk rett etter ladeplugg er koblet inn. Hvis releen er defekt og er låst i ladestillingen så vil feilmeldingen dukke opp.
Prøv å finne fram til releen og gi den en forsiktig bank til å gjør den fri igjen. Vil sannsynligvis gjør feil igjen og må byttes.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Rav4_EV

Det sitter et lite 220 volt rele i HV boksen foran. Når 220 volt er tilkoblet lukker releet, og gir signal til BMS.

Det styrer ikke laderen på noen måte, men som nevnt kan det henge.

Arne Magnus
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Betacar

Funka det  :)
Banket i boksen og feilmeldingen og ladelampa slukket  :)

Var litt nervøs da jeg kjørte hjem... Fryktet at feilen kom til å oppstå i første hump... Men det gikk bra :)

Får bytte releet en av de første dagene..   ;)
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

PerBear

Jeg hadde denne feilen gjentatte ganger på min Think 2000 modell. Ble lei og tok av fronten og åpnet den firkanta hvite HV boksen. Det viste seg at en strips som holdt 230V relet fast på sokkelen var for stramt. Den klemte derved reléets klare plastdeksel så mye sammen at relet ikke alltid gikk tilbake til hvileposisjon.

Jeg klipte originalstripsen og festet en ny mye løsere. Problemet løst!  :)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA