Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av TRM, søndag 31. august 2014, klokken 08:11

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: Amoss på søndag 17. august 2014, klokken 17:12
Sitat fra: Sjøhyene på søndag 17. august 2014, klokken 17:10
Altså Elon Musk er min #1 helt, men fredspris sorry men det blir for dumt.

Dummere enn å gi den til Obama? ;)

Omtrent på samme nivå. Kanskje marginalt enda litt dummere også tenker nå jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

TRM

Sitat fra: Amoss på søndag 17. august 2014, klokken 17:06
Sitat fra: Ronlane på søndag 17. august 2014, klokken 16:58
Har du noen referanser til underbyggende dokumentasjon for de påstandene?

Det skulle ikke behøves. Det er resurskrevende og derved normalt forurensende å produsere noe som helst. Så elbil er miljøskadelig sammenlignet med f.eks. å dekke transportbehovet til fots. En stor elbil er mer resurskrevende, og derfor også mer forurensende å produsere enn en liten bil. Logisk nok.

Resten er bare valget om å bruke en negativ istedet for positiv vinkling. Ref halvfullt/halvtomt glass.
+1
Da vi skulle kjøpe ny bil var alternativene BMW 5-serie med dieselmotor, eller en Ford S-Max.
En VW Polo, eller lignende, dekker ikke behovene våre, og var derfor ikke aktuelt. Tror det er relativt uvanlig at en Model S erstatter en bil i småbilklassen (som selvsagt ville vært mer miljøvennlig uavhengig an drivstofftype). Derfor mener jeg deg blir feil å "straffe" Tesla fordi Model S er en stor bil.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Amoss

Sitat fra: Sjøhyene på søndag 17. august 2014, klokken 17:15

Nja, der er ikke jeg enig. Uansett hvor dumt man evnt. skulle mene det var å gi den til Elon for for sin allerede til en viss grad utført innsats for en mer bærekraftig persontransport, og uansett hva man måtte mene om Obama, så må det i det minste ligge minst ett nivå over å gi den Elon frem for å gi den til en nyinnsatt politiker basert på hans valgkamp...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Gnilre

Jeg tror Elon Musk om kort tid, vel innen 5 år da, kommer til å fremstå som den han virkelig er: Jesus Kristus som har returnert til jorden. Det er så mange tegn i tiden nå på at dommedag er nær at det er liten tvil om at Elon og Jesus er samme person. Elons visjoner om interplanetariske reiser er jo også et signal om at mannen har noe utenomjordisk ved seg.

I denne sammenheng kan en fredspris til Elon være flott gest fra Norge, men for mannen som vil vise seg å være guddommelig er ikke dette så viktig. Det er best at jeg bestiller en Tesla fortest mulig for jeg tror de som enten har en Tesla Model S eller en bestilling på en Model X kommer blant de første i køen når perleporten skal passeres !

Tesla-forumet her på Elbilforum fungerer veldig som et bibelgruppe mens vi venter på Elon skal inkarnere seg som Jesus. Hvis jeg bestiller en Tesla nå er jeg vel automatisk medlem ?

Halleluja !
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Philip Marlowe

Sitat fra: Gnilre på søndag 17. august 2014, klokken 18:32
Jeg tror Elon Musk om kort tid, vel innen 5 år da, kommer til å fremstå som den han virkelig er: Jesus Kristus som har returnert til jorden. Det er så mange tegn i tiden nå på at dommedag er nær at det er liten tvil om at Elon og Jesus er samme person. Elons visjoner om interplanetariske reiser er jo også et signal om at mannen har noe utenomjordisk ved seg.

I denne sammenheng kan en fredspris til Elon være flott gest fra Norge, men for mannen som vil vise seg å være guddommelig er ikke dette så viktig. Det er best at jeg bestiller en Tesla fortest mulig for jeg tror de som enten har en Tesla Model S eller en bestilling på en Model X kommer blant de første i køen når perleporten skal passeres !

Tesla-forumet her på Elbilforum fungerer veldig som et bibelgruppe mens vi venter på Elon skal inkarnere seg som Jesus. Hvis jeg bestiller en Tesla nå er jeg vel automatisk medlem ?

Halleluja !

Det er nok ikke mange her som sammenligner de to.

Skjønner at du prøvde deg med ironi, men dette synes jeg var for dumt til at det var morsomt.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Kjell Leaf

Sitat fra: TRM på lørdag 16. august 2014, klokken 14:10
Hvis man oppsummerer betydningen av alt det Elon Musk og hans selskaper har fått til, og ikke minst kommer til å få til - så har jeg vanskeligheter med å komme på en person som praktisk vil bidra til mer fred i verden.

Få er vel uenig i at klima og miljøvern er avgjørende for stabiliteten i verden. Legg til en raskere uavhengighet av olje, og du har fått et bilde av det Elon Musk står for - og i størst mulig grad gjør noe med.

I mine øyne kvalifiserer dette til at Musk er en verdig kandidat til Fredsprisen.
Raskere uavhengig av olje... Høres fint ut,,, men det har sine ulemper, glemt hva vi lever av her i landet ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

fortoggale

det er liten tvil om at Elon og Jesus er samme person.

Tja, her var det en til som røk ut av IQ-cup 33 - 2014

Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

TRM

Halleluja !
Artig innlegg. Takk for bidraget. ☺

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 17. august 2014, klokken 19:48
Hvis man oppsummerer betydningen av alt det Elon Musk og hans selskaper har fått til, og ikke minst kommer til å få til - så har jeg vanskeligheter med å komme på en person som praktisk vil bidra til mer fred i verden.

Få er vel uenig i at klima og miljøvern er avgjørende for stabiliteten i verden. Legg til en raskere uavhengighet av olje, og du har fått et bilde av det Elon Musk står for - og i størst mulig grad gjør noe med.

I mine øyne kvalifiserer dette til at Musk er en verdig kandidat til Fredsprisen.
Raskere uavhengig av olje... Høres fint ut,,, men det har sine ulemper, glemt hva vi lever av her i landet ?
Ser for meg at velferdsnivået må justeres ned litt i Norge dersom det kommer noen hundre tusen innvandrere pr år fra sørlige breddegrader - hvor klimaendringer har gjort fødelandet ubeboelig. Tidligere uavhengighet av olje kan kanskje redusere den risikoen.

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Gordon Retriever

Sitat fra: Gnilre på søndag 17. august 2014, klokken 18:32Jesus Kristus som har returnert til jorden. Det er så mange tegn i tiden nå på at dommedag er nær at det er liten tvil om at Elon og Jesus er samme person. Elons visjoner om interplanetariske reiser er jo også et signal om at mannen har noe utenomjordisk ved seg.

Jobber med å bestemmer meg for om innlegget er alvorlig ment,eller driver moro med flere religioner.  ;D

Car-El

Naaa...   Kan kanskje være en reinkarnasjon av Budda. Ser noen sammenligninger der. Ikke sånn fysisk personlig, men mere på det viset at alt skal gå bra. Bare vent litt, sånn cirka et par "Tesla-uker", så skal vi se om det ikke kommer en fix.

;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

MGI

Kan vi ikke gi fredsprisen til noen som faktisk fortjener det denne gangen? Jeg synes verden ler nok av oss fra før av (ref Obama og EU).
Hva er verst: en elbileier som rakker ned på "fossilbilen", eller en "fossilbileier" som rakker ned på elbilen? Er flere på Elbilforum som har behov for å reflektere litt rundt denne signaturen ...

Sjøhyene

Sitat fra: Amoss på søndag 17. august 2014, klokken 17:22

Nja, der er ikke jeg enig. Uansett hvor dumt man evnt. skulle mene det var å gi den til Elon for for sin allerede til en viss grad utført innsats for en mer bærekraftig persontransport, og uansett hva man måtte mene om Obama, så må det i det minste ligge minst ett nivå over å gi den Elon frem for å gi den til en nyinnsatt politiker basert på hans valgkamp...

Syns for all del at EM fortjener heder og ære, men fredspris blir helt feil.
Fredsprisen bør gå til noen bruker all sin tid og energi på å skape fred i verden. EM passer overhodet ikke inn i den kategorien (per dags dato), uansett hvordan du vrir og vender på det.

Er det ikke noen miljø/ bærekraftig-utviklings pris da? Er noe sånt han i så fall kunne fått.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Amoss

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 18. august 2014, klokken 10:45
Sitat fra: Amoss på søndag 17. august 2014, klokken 17:22

Syns for all del at EM fortjener heder og ære, men fredspris blir helt feil.
Fredsprisen bør gå til noen bruker all sin tid og energi på å skape fred i verden. EM passer overhodet ikke inn i den kategorien (per dags dato), uansett hvordan du vrir og vender på det.

Joda, forsåvidt enig, bare poengterte at prisen tidigere har gått til vinnere som - i alle fall etter min mening - er mindre verdige mottagere.

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 18. august 2014, klokken 10:45
Er det ikke noen miljø/ bærekraftig-utviklings pris da? Er noe sånt han i så fall kunne fått.

Ser ikke ut til at det skjedde noe med den foreslåtte Brundtland-prisen?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Kjell Leaf

Sitat fra: TRM på søndag 17. august 2014, klokken 23:58
Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 17. august 2014, klokken 19:48

Ser for meg at velferdsnivået må justeres ned litt i Norge dersom det kommer noen hundre tusen innvandrere pr år fra sørlige breddegrader - hvor klimaendringer har gjort fødelandet ubeboelig. Tidligere uavhengighet av olje kan kanskje redusere den risikoen.
Ingen vet om land blir ubeboelig eller hvordan det blir. De som kommer hit kommer som følge av elendighet i eget land, og det er ikke pga klima eller matmangel, men pga at de (utrolig nok)har en religion de ikke selv kan leve med, da trenger vi oljepengene til å fø dem.               Hadde muslimene som flyktet fått sitt eget land (slik som jødene fikk) så hadde det ikke vært lenge før det landet var ubeboelig og det ville komme flyktningestrømmer derfra også. Sånn er det bare.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA