Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av TRM, søndag 31. august 2014, klokken 08:11

« forrige - neste »

TRM

Hvis man oppsummerer betydningen av alt det Elon Musk og hans selskaper har fått til, og ikke minst kommer til å få til - så har jeg vanskeligheter med å komme på en person som praktisk vil bidra til mer fred i verden.

Få er vel uenig i at klima og miljøvern er avgjørende for stabiliteten i verden. Legg til en raskere uavhengighet av olje, og du har fått et bilde av det Elon Musk står for - og i størst mulig grad gjør noe med.

I mine øyne kvalifiserer dette til at Musk er en verdig kandidat til Fredsprisen.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

19quiz76

I hvert fall fysikkprisen. Hans ideer og gjennomføringsevne kan potensielt endre verden radikalt..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Brede

Når jeg ser på kommentarfeltene i avisene og på diverse nettforum så har vel ikke Tesla akkurat skapt større stabilitet og fred blandt folk her til lands iallefall..  :P

TRM

Sitat fra: Brede på lørdag 16. august 2014, klokken 14:23
Når jeg ser på kommentarfeltene i avisene og på diverse nettforum så har vel ikke Tesla akkurat skapt større stabilitet og fred blandt folk her til lands iallefall..  :P
Hehe... Nå er det heldigvis ikke den jevne kommentarfeltbruker som står for fremgang og viktige avgjørelser i samfunnet.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Amoss

Sitat fra: Brede på lørdag 16. august 2014, klokken 14:23
Når jeg ser på kommentarfeltene i avisene og på diverse nettforum så har vel ikke Tesla akkurat skapt større stabilitet og fred blandt folk her til lands iallefall..  :P

Hehe - to sjeler, en tanke ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Car-El

Sitat fra: Brede på lørdag 16. august 2014, klokken 14:23
Når jeg ser på kommentarfeltene i avisene og på diverse nettforum så har vel ikke Tesla akkurat skapt større stabilitet og fred blandt folk her til lands iallefall..  :P

He He He... Du tok ordene rett ut av kjeften på meg!  ;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Mr.Hansen

Når de gir Obama fredsprisen for det han kommer til å gjøre så buret de gi Elon Musk prisen det han gjør.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

timingbeltkiller

Her igjen ser vi enkelte elbil frelste som overser det enkle faktum elbilen er ikke  miljøvennlig.
Den enkelte elbil er bare mindre miljøskadelig enn en tilsvarende fossilbil.
Og Teslamodellene er mer miljøskadelige enn de øvrige vesentlig mindre elbilene på markedet.

DESSUTEN:
ypper EM mye mer og mye oftere til strid enn til fred.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

19quiz76

Nå gis vel ikke fredsprisen automatisk til den i verden som er mest miljøvennlig, men til en som har gjort seg bemerket med fredsfremmende arbeid. Vil jo si at et produkt som gjør verden mindre avhengig av olje kvalifiserer i så måte, mange kriger står om nettopp tilgang på denne knappe ressursen. Og så snart batteriene produseres med sol- og vindkraft, er det ikke mye igjen av "miljøbombe-argumentet" heller. Trenger ikke være frelst for å se dét.

Synes du frigivelse av alle patenter var yppete også? ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Amoss

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 16. august 2014, klokken 19:54
Den enkelte elbil er bare mindre miljøskadelig enn en tilsvarende fossilbil.

Er glasset halvfullt eller halvtomt?  Er elbiler mindre miljøskadelig eller mer miljøvennlig enn tilsvarende fossilbiler?

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 16. august 2014, klokken 19:54
Og Teslamodellene er mer miljøskadelige enn de øvrige vesentlig mindre elbilene på markedet.

... dersom behovet hadde vært dekket av de vesentlig mindre elbilene på markedet. I motsatt fall så er ikke de ett alternativ.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

OW

En av Elons andre mål er å gjøre menneskene multiplanetariske. Hvis man ser på hva som skjer med befolkningsveksten de nærmeste hundre årene i sammenheng med miljøproblemer kan multiplanetarisk liv være en viktig brikke i å bringe menneskeheten inn i fremtiden. Ingen andre enn Elon Musk har sånne ambisjoner, og gjør så mye for å få det til. Det kan godt være at han er den som fortjener fredsprisen mest av alle når det kommer til stykket.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Ronlane

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 16. august 2014, klokken 19:54
Her igjen ser vi enkelte elbil frelste som overser det enkle faktum elbilen er ikke  miljøvennlig.
Den enkelte elbil er bare mindre miljøskadelig enn en tilsvarende fossilbil.
Og Teslamodellene er mer miljøskadelige enn de øvrige vesentlig mindre elbilene på markedet.
Har du noen referanser til underbyggende dokumentasjon for de påstandene?

Amoss

Sitat fra: Ronlane på søndag 17. august 2014, klokken 16:58
Har du noen referanser til underbyggende dokumentasjon for de påstandene?

Det skulle ikke behøves. Det er resurskrevende og derved normalt forurensende å produsere noe som helst. Så elbil er miljøskadelig sammenlignet med f.eks. å dekke transportbehovet til fots. En stor elbil er mer resurskrevende, og derfor også mer forurensende å produsere enn en liten bil. Logisk nok.

Resten er bare valget om å bruke en negativ istedet for positiv vinkling. Ref halvfullt/halvtomt glass.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Sjøhyene

Altså Elon Musk er min #1 helt, men fredspris sorry men det blir for dumt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Amoss

Sitat fra: Sjøhyene på søndag 17. august 2014, klokken 17:10
Altså Elon Musk er min #1 helt, men fredspris sorry men det blir for dumt.

Dummere enn å gi den til Obama? ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA