Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan dere lese av forbruk dirkete i bilen?

Startet av Baard, lørdag 30. august 2014, klokken 16:40

« forrige - neste »

Zoe64

Mulig du allerede har sjekket dette, men dersom du enten har det som ser ut som 0 (null), det som ser ut som O (stor o), det som ser ut som l (liten L) eller det som ser ut som I (stor i) i kontrakts-ID'en, så er det lett å taste feil. I mitt tilfelle tastet jeg liten L i stedet for stor i, og fikk samme feilmelding som du...
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

qwertyasdf

Selger sa bilen var registrert i ZE-services, og jeg fikk med kodeark. Feilmelding om at VIN må være 17 tall, og at aktiveringskode var feil. En mail til Erling (se tidligere i tråden) og saken ordnet seg. Forhandler hadde ikke registrert bilen.

oepark

Har da fått melding om at bilen må inn for å få registrert ZE.Service.
Skal levere den til uka, så får vi se om de får fikset dette. Får låne bil i fra MotorForum.
Renault entusiast

oepark

Har da hatt bilen inne for feilsøking hos MotorForum.
De konkluderte med at jeg måtte bytte modem (!). Det rare er at de fikk modemet til å virke da de hadde demontert dashboardet. De ville allikevel bytte modem. Får da en ny innkalling til dette.

Fikk låne en Clio stasjonsvogn mens den var inne for feilsøking. Synes nesten at Zoe'n er bedre å kjøre !
Renault entusiast

ZZooee

Vi fikk vår ZOE intense  i slutten av november.
Fin bil fornøyd med det meste. Men...
Instilling av varmen virker ikke via PC eller smartphone.
Jeg fikk satt opp konto og jeg får kontakt for å lese av lading, det er det hele.

Er det noen som har fått dette til å virke?
Er det noen som kan stille inn varmen via PC eller telefon?

Barskog

Sitat fra: ZZooee på onsdag 17. desember 2014, klokken 00:57
Er det noen som har fått dette til å virke?
Er det noen som kan stille inn varmen via PC eller telefon?
Har du lastet ned alle oppdateringene? Etter at jeg tok med SD brikka inn, satt den i PCen og oppdaterte denne fungerte det for meg.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

ZZooee

Jada jeg har gjort dette.

Renault sier det gjelder alle ZOE i Norge.
Når kjøpte du din ZOE?
Kan du sette tidspunkt også?

Barskog

Fikk bilen i september, da virket ikke dette. Etter cirka 2 mnd kom det en oppdatering via rlink, og da fikk jeg stilt inn timer på klimaanlegget. Nå fungerer alt som det skal hos meg både fra appen og websiden.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

ZZooee

Sitat fra: Barskog på onsdag 17. desember 2014, klokken 18:09
Fikk bilen i september, da virket ikke dette. Etter cirka 2 mnd kom det en oppdatering via rlink, og da fikk jeg stilt inn timer på klimaanlegget. Nå fungerer alt som det skal hos meg både fra appen og websiden.

Interressant.
Noen flere hvor dette virker?
Dette skal Renault få tilbakemelding på siden de havder dette er et problem med alle.

jervi

Det virket ikke for meg heller, men oppdaterte R-Link via Macen og etter det har det fungert fint både via app og nettside.

Baard

Fungerer fint for meg. Både før og etter oppdatering....
Renault Zoe, 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA