Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan dere lese av forbruk dirkete i bilen?

Startet av Baard, lørdag 30. august 2014, klokken 16:40

« forrige - neste »

tinker

Fysisk er de like ja, det er snakk om noen lisensaktiveringer som levrandør gjør.

Forhåndsprogrammering av både varme og lading kan du gjøre i bilen eller fra app. Mener det skal være mulig i begge utstyrsnivåene.

Du kan også kjøpe de tjenestene du evt ikke har i R-link store. (har ikke prøvd dette tho. Ymmv)
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Zoe64

Sitat fra: tinker på lørdag 16. august 2014, klokken 08:03
De må generere en avtale med en kodebrikke som de har fått av Renault, uten den får du ikke ZE services og det meste annet av apper slutter å virke etter en måneds tid.

MF i Kristiansand hadde knekt sin brikke, så jeg venter fremdeles på min kontrakt...

Hei Tinker. Har du fått noen respons fra MF Kristiansand ennå? Sist jeg ringte sa de at dette skulle være i orden i går, men det skjer liksom ingenting....
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

tinker

Fikk en mail forrige uke om at de skulle få den nye brikken denne uka. Har ikke hørt noe mer etter det.

Hadde tenkt å purre litt i dag :)
2017 TMS 75D

Baard

Min ble aktivert i dag. Dette ble gjort i fra Oslo, så de trenger ikke å ha den brikken.
Renault Zoe, 2014

tinker

Har du fått koden til my z.e. services også?

Det kom en aktiveringsmelding i min bil også etter et par dager, men etter en måneds tid sluttet alt av onlinetjenester å virke. Tipper det var en trial eller noe slikt.
2017 TMS 75D

Baard

Jeg har fått koden til ZE services også, og kan nå logge in og lage ladeplaner, stoppe/starte klima etc. Fungerer fint når det først var oppe....
Renault Zoe, 2014

tinker

Høres helt supert ut!

Brikken bruker de til å lage det velkomstbrevet med, ser du hadde fått det for en stund siden. Det er den vi ikke har fått i krs.

2017 TMS 75D

oepark

Jeg sliter også med å få aktivisert R-Link og ZE.Service appen.
Motor Forum klarer ikke å få aktivisert R-Linken slik at jeg kan lage en bruker på ZE.Service.
De fortalte at på Zoe levert etter 1.Juli, var dette allerede registrert, men på min som ble levert midten av juni må dette registreres i ettertid. Jeg fikk dessuten ikke med velkomstbrevet der Kontrakts ID for denne registreringen stod. Dette fikk jeg først for et par dager siden, etter å ha mast om tilgang til ZE.Service appen.

Nå klarer altså ikke Motor Forum å få til dette. Får håpe det går i orden med Renault Norge sin hjelp.
Renault entusiast

hdh

Må si det er mye jeg savner i "kontrollsenteret" på nett/app. F.eks. hadde det vært greit å kunne stille inn nøyaktig temperatur på klimaanlegget, styre hvilke vifter du vil ha på (defrost, beinvarme etc), varmetråder i bakruten, lys og mye mer som de uten problem kunne gitt deg kontroll over. Vet at Volvo har mange av disse funksjonene på sin mobilapp.

Og så lurer jeg på om det er andre enn meg som sliter med at appen til Android er forferdelig ustabil. Hos meg krasjer den stort sett hele tiden når jeg går tilbake til den etter å ikke ha brukt den på en god stund, og så fryser den når jeg får bekreftelse på at jeg har stilt inn komfortvarmen. Utrolig irriterende.
Kjører appen på en Nexus 5 btw.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Barskog

Har ikke noen slike problemer med appen på min Android. Min mobil er en Note 3.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Barskog

Sitat fra: torjen6 på fredag 07. november 2014, klokken 08:50
Kontakt denne mannen han hjelpte meg når eg kjøpte bilen;

Erling Moen
Samme mannen hjalp meg også på nett da Motorforum ikke hadde gjort alt klart. Han har stålkontroll og behjelpelig.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

oepark

Har fortsatt ikke fått orden på dette !
Erling Moen har mailet tilbake til MotorForum at det skal være ordnet, men får samme feil som nevnt over, med at VIN og kontrakts id ikke stemmer.

Litt irriterende at dette skal være så vanskelig.....
Renault entusiast

Flips

Sitat fra: oepark på tirsdag 25. november 2014, klokken 19:50
Har fortsatt ikke fått orden på dette !
Erling Moen har mailet tilbake til MotorForum at det skal være ordnet, men får samme feil som nevnt over, med at VIN og kontrakts id ikke stemmer.

Litt irriterende at dette skal være så vanskelig.....
Hadde samme problemet, men fant etterhvert ut at i feltet der man skal skrive navn må man skrive etternavnet først, altså "Nordmann Ola", i stedet for "Ola Nordmann". Da fungerte det for meg.

oepark

[/quote]Hadde samme problemet, men fant etterhvert ut at i feltet der man skal skrive navn må man skrive etternavnet først, altså "Nordmann Ola", i stedet for "Ola Nordmann". Da fungerte det for meg.
[/quote]

Jeg har skrevet både med etternavnet først og sist. Samme resultat hver gang.
Får melding om at jeg må sjekke VIN og Kontrakts id. VIN må være 17 karakterer, noe som det er.

Ser at velkomstbrevet med VIN og kontrakts ID er stilet til herr Parken. Kanskje de ikke har registrert noe fornavn på meg ?
Renault entusiast

zbk

Det tok ca et døgn fra jeg hentet bilen til jeg klarte å registrere meg. Da hadde jeg fått en aktiveringsmelding på konsollet i bilen også i løpet av den tiden, men er ikke helt sikker på om det var en sammenheng mellom denne og registreringen. Tror kanskje at bilen må klare å "ringe hjem" før registreringen kan skje, men det kan også bare være prosesseringstid i systemet fra forhandler til online-tjenesten.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA