Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan dere lese av forbruk dirkete i bilen?

Startet av Baard, lørdag 30. august 2014, klokken 16:40

« forrige - neste »

Baard

Da var Zoe i hus, og vi er fornøyd med bilen og den monterte ladestasjonen. Jeg har fått laget en konto på R-Link, men jeg klarer ikke å få laget en på "My Z.E. On Line" da jeg mangler noe som de kaller "konrakt ID".

Er det noen som vet hor man finner denne kontrakt ID? Jeg har ikke fått noe slikt med bilen så langt jeg kan se....

/Baard
Renault Zoe, 2014

abc

Jeg har inntrykk av at dette er noe selger ordner etter at bilen er levert. Det skal være en viss sikkerhet for at det er du som kontrollerer din bil, så det er litt registreringsarbeid som gjøres i etterkant.

Flips

Hadde egentlig tenkt til å registrere meg idag, men jeg trodde man bare trengte det serienummeret til R-Linken og chassisnummer. :/ Skal spørre selger om den kontrakt-IDen.

Baard: Fikk du med den ladekabelen det har vært så mye snakk om også? :)

tinker

De må generere en avtale med en kodebrikke som de har fått av Renault, uten den får du ikke ZE services og det meste annet av apper slutter å virke etter en måneds tid.

MF i Kristiansand hadde knekt sin brikke, så jeg venter fremdeles på min kontrakt...
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Baard

Sitat fra: Flips på lørdag 16. august 2014, klokken 07:44
Baard: Fikk du med den ladekabelen det har vært så mye snakk om også? :)

Kabelen hadde dessverre ikke kommet. Han hadde ikke en ny dato, men mente ca. en uke. Renault hadde vist bestilt 500 stykker eller noe som var på vei. Det er ikke livet om å gjøre for min del, men det er jo greit om den dukker opp snart.....
Renault Zoe, 2014

Baard

Sitat fra: tinker på lørdag 16. august 2014, klokken 08:03
De må generere en avtale med en kodebrikke som de har fått av Renault, uten den får du ikke ZE services og det meste annet av apper slutter å virke etter en måneds tid.

Æsj da. Dumt de ikke fikset det med en gang. Hadde tenkt å registrere bilen og sette meg inn i dette i helgen. Vet du om de kan gjøre det mens man venter om de har den kodebrikken?
Renault Zoe, 2014

tinker

Aner ikke, men skulle tro det siden det er laget et system med kodebrikker og slikt. Da er det jo nesten garantert online.
2017 TMS 75D

Baard

Er det noen her som vet om aktivering av tidsbestemt lading henger sammen med my Z.E. Online ??
Renault Zoe, 2014

tinker

2017 TMS 75D

Baard

Fikk velkomstbrev med kode da jeg var hos forhandler i dag for å få aktivert My Z.E. Online, men koden fungerte ikke  :-[

De skjønte ikke hvorfor så må vel inn der igjen i morgen. Noen som har hatt samme trøbbel??

/Baard
Renault Zoe, 2014

Flips

Feilen hos meg var at jeg skrev fornavn før etternavn i feltet der man skulle skrive navnet sitt. :)
(Min feilmelding var at den mente at kontrakt-ID og VIN-nummer var feil)

Baard

Sitat fra: Flips på torsdag 21. august 2014, klokken 21:02
Feilen hos meg var at jeg skrev fornavn før etternavn i feltet der man skulle skrive navnet sitt. :)
(Min feilmelding var at den mente at kontrakt-ID og VIN-nummer var feil)

Jeg har samme feil, men har prøv alle mulige kombinasjoner....fornavn først, etternavn først, bare etternavn, etc....nothing works
Renault Zoe, 2014

Flips

En annen feil jeg gjorde var at jeg skrev en stor I i stedet for en liten L. Har du sjekket at det er riktig?

Baard

Sitat fra: Flips på fredag 22. august 2014, klokken 07:54
En annen feil jeg gjorde var at jeg skrev en stor I i stedet for en liten L. Har du sjekket at det er riktig?

Har prøvd det meste nå tror jeg....store og små i alle felt og 0 i stedet for O og alt mulig. Forhandleren er på saken nå, så da får vi håpe de fikser det i løpet av dagen.....
Renault Zoe, 2014

Bergen

Har bestilt Zoe Life. Er Z.E Interactive (som er på Intens) og Z.E Connect  (som jeg får på Life) fysiske forskjeller i bilen eller kun software på programmet som kan kjøpes også for Life? Ettersom også Life har fjernavlesning av ladestatus må det jo også her være en "dings" som sender og mottar data?
Spør angående programmering av fjernvarme, fikk opplyst at denne kun kan forhåndsprogrammeres og lever fint med det, men om det kun er snakk om å kjøpe en app i tillegg så ville jo det være fint.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA