Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: E-up!en ble påkjørt

Startet av satheesh.net, lørdag 30. august 2014, klokken 12:52

« forrige - neste »

satheesh.net

Tesla announces infinite mile warranty for Model S drive units.
CEO Elon Musk: "If we truly believe that electric motors are fundamentally more reliable than gasoline engines... then our warranty policy should reflect that."

http://www.teslamotors.com/blog/infinite-mile-warranty
The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.

Moreover, the warranty extension will apply retroactively to all Model S vehicles ever produced. In hindsight, this should have been our policy from the beginning of the Model S program. If we truly believe that electric motors are fundamentally more reliable than gasoline engines, with far fewer moving parts and no oily residue or combustion byproducts to gum up the works, then our warranty policy should reflect that.

To investors in Tesla, I must acknowledge that this will have a moderately negative effect on Tesla earnings in the short term, as our warranty reserves will necessarily have to increase above current levels. This is amplified by the fact that we are doing so retroactively, not just for new customers. However, by doing the right thing for Tesla vehicle owners at this early stage of our company, I am confident that it will work out well in the long term.

– Elon

;D

Muffinman

Da er ihvertfall jeg beroliget. Får byttet kverna mi om et par-tre uker og da vil den ha surret rundt 37K. Lager masse spennende lyder.  Regner med at den nye og jeg skal bli gamle sammen i stillhet :) Bør vel bli 3-400.000 km før garantien er over på den nye da.

Car-El

Bare Tesla..!

Også med tilbake virkende..!

Det e vist bare Tesla som gjør slik! Æ har ennå ikke hørt om noe bilmerke som utvide garanti tiden på 2 år gamle biler.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sisc1337

Fy faen så gøy. Må bare si at det er enormt morsomt å ha kjøpt et produkt for en god del penger, når man samtidig kan følge den positive utviklingen tesla har hatt. Føler vi lever i en unik fase av et firma som beveger seg i en skremmendes fart imot noe stort. Gleder meg til å se hva framtiden vil bringe!:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

satheesh.net

Dette er seriøst gode nyheter ja! At et selskap som knapt har eksistert i elleve år gir verdens beste bilgaranti (så og si) er å sette en ny standard. De setter seg skyhøye krav og fallhøyden er enorm om de ikke klarer å leve opp til den.

Men de overrasker gang på gang, det er sikkert! ;D

Tesla-man

Egentlig ikke overrasket, men fantastisk bra av Tesla.  Hadde bare andre lært.

Dette kommer ut i andre enden som god reklame. 
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Lokführer

Og igjen drar Elon Musk fram den lange langfingeren sin og retter den mot de andre bilprodusentene. #peke_nese
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Birger

Fantastisk! Håper bare de har kontroll på kvaliteten slik at ikke Tesla brenner seg....

Det er litt for mange historier på nettet om problemer med drivlinjen.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Muffinman

Jøss, her ble det mye halleluja.

Ser man gjennom tåka kunne ikke Tesla gjøre annet enn dette for å komme gjennom bråket med driveunitene noenlunde helskinnet. De tabbet seg kort og godt ut med kvaliteten på driveunitene på sannsynligvis alle biler til et visst tidspunkt, og dette er  brannslukking.

Å levere biler med den ene feilen etter den andre for å så lappe på det i ettertid er ikke å peke nese til resten av bilindustrien. Å levere velkonstruerte biler uten lyter er det.

Når det er sagt, jeg er lettet over dette. Det betyr at bilen vil gå framover i minst åtte år, uavhengig av hva som ellers måtte ramle frahverandre. Det betyr i det minste en kraftig økt bruksverdi for min del. Salgsverdien gjenstår å se.

Olatho

Jeg blir i alle fall mer og mer sikker på at jeg har gjort et godt valg da vi bestemte oss for at det ville bli en Tesla.
Nå er det bare å se fram til levering i neste uke.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 16. august 2014, klokken 08:58
Når det er sagt, jeg er lettet over dette. Det betyr at bilen vil gå framover i minst åtte år, uavhengig av hva som ellers måtte ramle frahverandre. Det betyr i det minste en kraftig økt bruksverdi for min del. Salgsverdien gjenstår å se.

Salgsverdi på 8 år gamle biler er vel uansett ikke all verdens. Jeg solgte en 9 år gammel Touran kun gått 138kkm. Fikk ca. 20% av nybilpris. Jeg forventer ikke noe særlig høyere restverdi for Teslaen, men det spiller liten rolle siden den da er nedbetalt og jeg uansett regner med å beholde den en del lengre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leif1

Det standpunktet varer vel helt til du har prøvd ModelX det Kirkebø...
Konvertitt fra S til X

Car-El

Hvilken annen bilmerke har gitt utvidelse av garanti, som gjelder for bile solgt for to år siden?

Ingen som æ vet om.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Hyperstress

Sitat fra: Car-El på lørdag 16. august 2014, klokken 10:32
Hvilken annen bilmerke har gitt utvidelse av garanti, som gjelder for bile solgt for to år siden?

Ingen som æ vet om.

Utvidet ikke Nissan garantien på batteriet til alle Leaf her tidligere(?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. august 2014, klokken 09:36
Sitat fra: Muffinman på lørdag 16. august 2014, klokken 08:58

Salgsverdi på 8 år gamle biler er vel uansett ikke all verdens. Jeg solgte en 9 år gammel Touran kun gått 138kkm. Fikk ca. 20% av nybilpris. Jeg forventer ikke noe særlig høyere restverdi for Teslaen, men det spiller liten rolle siden den da er nedbetalt og jeg uansett regner med å beholde den en del lengre.
Må presisere at for egen del er det bruksverdien som vil telle mest da også jeg planlegger å beholde bilen lenge. Om man avskriver bilen på disse 8 årene kommer de fleste langt under 100k årlig, og tar man i betraktning at driftsutgiftene bør bli vesentlig lavere (spesielt med mine 40-50.000km i året) blir ikke regnestykket så ille. Og jeg forventer faktisk at den holder dobbelt så lenge.

Faktisk er jeg såpass beroliget av denne garantijusteringen at jeg tusler ut fra tenkeboksen når det gjelder bil nummer to og prøver å se inn i glasskula mtp eventuelle avgifter. Skulle gjerne ha ventet minst 14-15 måneder til før levering av den neste slik at modellen får utvikle seg mest mulig, men om jeg ser avgiftsspøkelset vinke i det fjerne daler nok fingeren på kjøpsknappen tidligere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA