Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med ny software

Startet av Hanzo, fredag 29. august 2014, klokken 16:57

« forrige - neste »

Hanzo

I følge min forhandler her i Sandnes kommer de første bilene til landet på mandag, altså 19 august. Flere som er spent på prøvekjøring? Etter å ha testet det meste av elbiler står Soulen som favoritt, men litt kjipt at det virker som de legger fokus på amerikanere, og ikke Europa.

kringon

Det er nok ikke så rart at de fokuserer på amerikanerene, med så stor suksess som Kia Soul har vært der borte.

Hvis ikke det kommer en app på banen i løpet av året, så skal jeg tilby mine tjenester til Kia  ;)

største problemet er nok utfordringen med ekstra kostnader for datatrafikk. Selve appen er jo ferdig (bare ikke internasjonalisert) dersom de lanserer den i USA.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Øyvindjo

Jeg har fått bekreftet levering av min blå kia soul ev mandag 25 aug.
Møtte en trailer fullastet med kun blå kia soul ev i går ca. Kl.15.00 på vei mot Oslo på E6 ved Sarpsborg.

Innspill i forhold til appen:
I USA bruker kia et system i alle sine biler (ikke bare elbilen)som heter uvo.
Det er gjennom dette systemet de kobler seg til bilen med appen.
Hvis jeg har forstått det riktig, er dette systemet satelitt basert.
De bruker derfor ikke mobilnettet for å kommunisere med bilen.
Denne typen satelitt nettverk finnes ikke over Europa . Derfor er det ikke så enkelt som å bare lage en app.
I følge importøren, ligger alt hardware klart i bilen men de jobber med å ferdigstille softwaren. Dette skulle bli oppgradert i bilene så snart det var klart.
Regner med at appen lanseres samtidig.blir da med en form for abonnement/sim kort.det ble antydet ca.50 kr pr.mnd. I Abb. Kostnad.
Den som lever får se..........

Svefred2

Sitat fra: Øyvindjo på lørdag 16. august 2014, klokken 10:21
Jeg har fått bekreftet levering av min blå kia soul ev mandag 25 aug.
Møtte en trailer fullastet med kun blå kia soul ev i går ca. Kl.15.00 på vei mot Oslo på E6 ved Sarpsborg.

Hvilken dato bestilte du, og hvor i landet?
Har ikke hørt et kløyva ord fra min forhandler i Moss...
Bestilt blå Kia Soul EV med hvitt tak 20 Juni, levering antas september/oktober

Øyvindjo

Husker ikke nøyaktig dato, men det var i slutten av juni. Har bestilt hos Bertel o steen i Sarpsborg. De hadde reservert 25 stk ganske tidlig, så kanskje derfor de får først. Men det var bare blå biler som kom med første båt fra Korea, hvis du har bestillt en annen farge kommer de senere. Samboeren har bestillt en hvit med blått tak, og har fått beskjed om at den er på båten mot Norge nå. Antatt levering ca14 dager etter min bil. Vi skrev kontrakt samme dag.

kringon

Har selv bestilt blå med hvitt tak. Forhandleren opplyste om at de hadde sendt bestillingen på forhånd, så dette var en "reservert" bil til dem.

Blir spennende å se når de leverer bilene! Har leid en bil frem til 12.09, så hvis den kommer tidligere, så er jo det bare bonus!

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Øyvindjo

Levering dessverre utsatt til 5. Sept.
Og har dessverre også fått bekreftet at det ikke vil komme app for fjernstyring av varme/lading etc. Kun programmering i bilen blir mulig.

Makro


nemiarwen

Heisann!

Mitt aller første innlegg her. Jeg vurderer sterkt KIA Soul som min første el-bil. Har vært i kontakt med forhandler i Molde, de sier at deres demobil skal komme til havna (Drammen?!) den 04.09.2014. Så rundt midten av september da så er den i butikk og klær for demokjøring.

Spurte også på leveringstid sort/rød. Fikk da opplyst om desember/januar.  :'(

Noen som vet om andre forhandlere i midt-norge som får inn bil tidligere?

Andre som har fått annen leveringstid på bestilt bil, da fortrinnsvis sort/rød?

Kianus

Har reservert en KIA Soul EV i hvit med blått tak hos Kia Ensjø.
Tror jammen det var den siste også...

Levering i slutten av September var det som ble sagt nå, så det blir jo meget spennende.

Skal prøvekjøre på Torsdag.

Leo

Sort/rød er vel sagt i slutten av året ja.
Antatt levering på min blå/hvit fra Kia Sørvest er slutten av september..

Hanzo

Når bestilte du din? Jeg bestilte vel min for en måneds tid siden fra Kia SørVest, men har ikke forhørt meg om forventet levering enda.

Leo

Midten av juli ca. Fikk vite i går ang levering i slutten av september, har tidligere vært sagt månedskifte august/september -> midten av september.

Hanzo

Var innom og hadde en meget kort tur nå, kjørte forbi da de selv parkerte bilen etter en kort testrunde. Enig med andre, gråfargen var helt OK når du ser det i live, men den hvite plasten på midkonsoll var ikke noe stas. Heldigvis har jeg funnet et firma som vistnok selger noe greier du kan klister over, godt mulig det blir det. Stor og skjerm, og med ryggekamera var det en fryd å parkere bilen. Den virket også veldig sprek, men fikk bare teste den opp til en 60km/t. Skal ta meg en lengre kjøretur, men det var mye press på bilen nå og jeg ønsker den for noen timer når jeg først skal teste. Men, jeg beholder reservasjonen foreløpig :)


SoulEv

Da har jeg fått booket prøvekjøring på fredag her i Trondheim. Spent på å se om den plastikken i midtkonsollen er helt håpløs. Virket helt ok i den fossile utgaven og bortsett fra akkurat de områdene med plastikk var jo resten av overraskende god kvalitet. Synes ikke den virket "billigere" enn egolfen og var mye bedre kvalitetfølelse enn Leafen iallefall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA