Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med ny software

Startet av Hanzo, fredag 29. august 2014, klokken 16:57

« forrige - neste »

moby666

Hva mener du med å klistre over? Link? Jeg sjekker priser på å bestille opp nye håndtak i sort (4 stk), Girstang med sort skinnpose(lik fosil) og sort omraming av Navi enheten.  Hvis dette er mulig å fikse, så opprettholder jeg min bestilling. Tror ikke jeg klarer å leve med Fisher Price looken :(

Og hva gjør vi hvis det ikke kommer noen app? Det er i hvert fall en showstopper for meg. Noen som vet noe?

Sitat fra: Hanzo på tirsdag 26. august 2014, klokken 13:17
Var innom og hadde en meget kort tur nå, kjørte forbi da de selv parkerte bilen etter en kort testrunde. Enig med andre, gråfargen var helt OK når du ser det i live, men den hvite plasten på midkonsoll var ikke noe stas. Heldigvis har jeg funnet et firma som vistnok selger noe greier du kan klister over, godt mulig det blir det. Stor og skjerm, og med ryggekamera var det en fryd å parkere bilen. Den virket også veldig sprek, men fikk bare teste den opp til en 60km/t. Skal ta meg en lengre kjøretur, men det var mye press på bilen nå og jeg ønsker den for noen timer når jeg først skal teste. Men, jeg beholder reservasjonen foreløpig :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Øyvindjo

Min forhandler var på kurs forrige tirsdag, og fikk dessverre beskjed om at det ikke kom til å bli utviklet app for Europa.
Begrunnet det med at kostet mye å utvikle, samt at statistikken for nissan leaf viste at det bare var 7% av leaf-eierne som brukte appen???
Alle funksjoner må programmeres i bilen.

Blå m/hvitt tak bestillt. Levering 5.sept i Sarpsborg(ifølge forhandler)

jkirkebo

Sitat fra: Øyvindjo på tirsdag 26. august 2014, klokken 17:14
Min forhandler var på kurs forrige tirsdag, og fikk dessverre beskjed om at det ikke kom til å bli utviklet app for Europa.
Begrunnet det med at kostet mye å utvikle, samt at statistikken for nissan leaf viste at det bare var 7% av leaf-eierne som brukte appen???

Tja, det kan kanskje stemme? Nissan-appen er jo så dårlig at de fleste vel bruker 3.parts apper ;) Selv bruker jeg LeafLink.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hanzo

Sitat fra: moby666 på tirsdag 26. august 2014, klokken 14:19
Hva mener du med å klistre over? Link? Jeg sjekker priser på å bestille opp nye håndtak i sort (4 stk), Girstang med sort skinnpose(lik fosil) og sort omraming av Navi enheten.  Hvis dette er mulig å fikse, så opprettholder jeg min bestilling. Tror ikke jeg klarer å leve med Fisher Price looken :(

Link her: http://www.carid.com/2015-kia-soul-wood-grain-dash-kits/


hELgenen

Den hvite leketøy plastikken  8) , det feilslåtte grå interiøret :-\, hvite "vask meg hele tiden"  :'( felger samt
manglende mobil app  >:( er jo tragiske feilgrep av Kia.

Tenk deg denne i sort med rødt tak, sorte/sølv felger, sort skinn interiør med røde
sømmer og en velfungerende app  ::). Da snakker vi bestilling.




E_S

Det virker som det er veldig vanlig i mange andre land at folk vil at en el-bil skal se ut som.... en el-bil og ikke som en "vanlig" bil. Når det er sagt - ut fra bildene jeg har sett ser det ut som sort/rød Soul som man får på noen andre felger på har potensiale! Leaf fikk sort skinninteriør med blå sømmer på faceliften to år etter den kom, får håpe Kia er litt kjappere med sort skinn med sømmer som matcher eksteriørfargen.. ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

230V

Gleder meg til å prøvekjøre denne. Selger lovte å ringe meg når den kom i butikk.
Har bestilt Golf EL til sterkt rabattert pris, men vurderer sterkt å kansellere denne siden den fremdeles ikke er låst.
Møller skuffer nok en gang med tanke på service, og jeg er lite fristet til å kjøpe bil derfra egentlig.
Varmepumpen er det jo også fremdeles stor usikkerhet på.
Veldig usikker her altså.

Får jo mye av det samme på Kia Soul Exclusive som den utgaven jeg har bestilt av Golf med mye ekstrautstyr.
Samtidig er jo Kia Soul litt utenom det vanlige.
Synspunkter her? Er det slik at Soul støtter raskere ladning enn Golf EL?

EV - Driver

Den støtter raskere "saktelading" eller AC-lading enn Golf. Den kan lade 6.6 Kw mot Gold 's 3.4 Kw.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

moby666

Det støtter vel også hurtigere hurtiglading(DC) også 40 kW på eGolf vs 100 kW på Soul
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Ona IX

Sitat fra: moby666 på torsdag 28. august 2014, klokken 14:08
Det støtter vel også hurtigere hurtiglading(DC) også 40 kW på eGolf vs 100 kW på Soul
Selv om Soul støtter 100kr hurtiglader, så finnes det ingen hurtiglader som kan gi så mye, jeg tror heller ikke at dette kommer til å komme i nærmeste fremtid heller.

Men soul har temperaturstyring på batteriet, så den hurtiglader(1) fortere på vinteren.

Edit: (1) korrigering hurtiglader, ikke lader.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

pottle

Sitat fra: Ona IX på torsdag 28. august 2014, klokken 14:14
Men soul har temperaturstyring på batteriet, så den lader fortere på vinteren.

Kan du forklare hva det vil si å lade raskere om vinteren. Har du kildehenvisning på dette?
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Ona IX

Sitat fra: pottle på torsdag 28. august 2014, klokken 16:37
Sitat fra: Ona IX på torsdag 28. august 2014, klokken 14:14
Men soul har temperaturstyring på batteriet, så den lader fortere på vinteren.

Kan du forklare hva det vil si å lade raskere om vinteren. Har du kildehenvisning på dette?
Hurtiglade mente jeg!
På vinteren går hurtiglading saktere pga. Batteriet holder lavere temp. Men med aktiv varming av batteriet vil det kanskje bli halvert ladetid med kald bil i forhold til en leaf/golf. Dette har vi ikke statistikk/kilder på enda, men kommer med en gang det blir kaldt.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

jkirkebo

Sitat fra: Ona IX på torsdag 28. august 2014, klokken 17:08
På vinteren går hurtiglading saktere pga. Batteriet holder lavere temp. Men med aktiv varming av batteriet vil det kanskje bli halvert ladetid med kald bil i forhold til en leaf/golf. Dette har vi ikke statistikk/kilder på enda, men kommer med en gang det blir kaldt.

Tesla Model S lader ihvertfall like raskt på vinteren som på sommeren, så lenge batteriet har blitt varmet opp først. Og det har det jo gjerne etter 2-300km med kjøring.

Å hurtiglade en Leaf i -15 etter 60km kjøring er derimot ikke like morsomt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MyHorse_FC

Hei

Da er det som kjent av noen på forumet at flere forhandlere har fått inn Kia Soul EV.

Så det er bare og ta seg en tur innom din lokale Kia forhandler, og sjekke ut om den har kommet  :)

Skal legge alle kortene på bordet med engang, og si at jeg jobber hos en forhandler som selger Kia Soul EV, så har dere noen spørsmål angående ting dere lurer på så skal jeg prøve og svare på spørsmålene.

Og for opplysningens skyld, er ikke dette noe snik reklame for firmaet som jeg jobber for. Men tenkte kanskje det var kjekt for dere her på elbilforumet (Kia) forumet og ha noen som kan svare på deres spørsmål osv.

:) :) :)


Hanzo

Det er to 12v uttak fremme, et på 120w og et på 180w, drives begge disse fra 12v batteriet i fronten, eller er et av disse rett fra hovedbatteripakken?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA