Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Henholdsvis 267% og 384% flere el-biler i Sør og Nord-Trøndelag siste år.

Startet av Smudsm, fredag 29. august 2014, klokken 08:07

« forrige - neste »

Smudsm

Kjørte forbi Rosendal for noen dager siden, og tenkte å teste hurtigladeren der.

Koblet til laderen og trykket på start i displayet, fikk en melding: 'sjekker kommunikasjon med bilen' (eller noe lignenede) og deretter en feilmelding - 'bilen må være slått av'.

Tenkte med meg selv at jeg sikker hade gjort noe feil, koblet derfor fra kabelen og lukket ladeporten, startet bilen, kjørte en meter og rygget inn igjen, satt i park og åpnet ladeporten. Dobbeltsjekket av det sto Car Off i displayet. Koblet deretter ladekabelen i bilen og tenkte at nå skulle jeg få strøm. Den gang ei. Samme melding som gangen før.

Har noen opplevd det samme (her eller andre steder)?

GOS

Sitat fra: Smudsm på torsdag 14. august 2014, klokken 14:17
Kjørte forbi Rosendal for noen dager siden, og tenkte å teste hurtigladeren der.

Koblet til laderen og trykket på start i displayet, fikk en melding: 'sjekker kommunikasjon med bilen' (eller noe lignenede) og deretter en feilmelding - 'bilen må være slått av'.

Tenkte med meg selv at jeg sikker hade gjort noe feil, koblet derfor fra kabelen og lukket ladeporten, startet bilen, kjørte en meter og rygget inn igjen, satt i park og åpnet ladeporten. Dobbeltsjekket av det sto Car Off i displayet. Koblet deretter ladekabelen i bilen og tenkte at nå skulle jeg få strøm. Den gang ei. Samme melding som gangen før.

Har noen opplevd det samme (her eller andre steder)?

Men sjekket dui om den allikevel ladet? Jeg mener jeg fikk samme (eller noe lignende) melding i Etne for en måned siden, men da jeg sjekket etter å ha surfet litt med web-leseren, så ladet den.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Smudsm

Ja, det sto 'no wall power', eller noe tilsvarende.
Lot den stå i i et par minutter før jeg begynte på nytt, kunne kanskje vært mer tålmodig.

Smudsm

Har vært en ny tur siden sist, og problemet er det samme.

I displayet på bilen står det "Ready to charge" og "No wall power", på selve ladestasjonen står det "Feilmelding Kommunikasjonsproblemer. Bil må være slått av.

Lot bilen stå i ca 10 minutter for å se om den begynte å ta lading etter hvert, noe den ikke gjorde.
Har noen andre brukt denne laderen med suksess (til å lade en Tesla)?

Geirr

Sitat fra: Smudsm på mandag 18. august 2014, klokken 14:47
Har noen andre brukt denne laderen med suksess (til å lade en Tesla)?

Jeg ladet der i slutten av juli en gang. Ikke noen problemer da.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

ksandal

noen som vet om denne funker nå?  jeg skal til Rosendal i helgen er planen, og må ha støt et sted på veien :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA