Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norges mest solgte i 2015?

Startet av NegativeElectrode, torsdag 28. august 2014, klokken 19:09

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Kollektivfeltfordelen er kanskje ikke den viktigste grunnen til at folk kjøper elbil, og det er med på (eller kan) å skape problemer på grunn av dårlige veiløsninger
http://e24.no/bil/fire-av-fem-kjoeretoey-i-kollektivfeltet-er-elbiler/23273402
http://www.nrk.no/ostlandssendingen/_-elbilen-er-ikke-problemet-pa-e18-1.11878011
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

VigdisA

Artikkel til rundt samme tema
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article7666860.ece
Blir helt matt av alle de rare kommentarene i kommentarfeltet her - tror virkelig folk at dette?

E18 har vært trøblete rundt disse avkjøringene på vestsiden av Oslo lenge - har sett en skikkelig gammel studie som konkluderte med at disse tre av/påkjøringene var et problem, lenge før elbilrevolusjonen. Bærum har rett og slett ikke bra nok infrastruktur/veier til å ta unna alle bilene som er ute og kjører noe bedre, dermed  blir det kø når de blir tvunget ut på E18.

Kollektivtilbudet i Bærum er stort sett busser som må stå i de samme køene på småveiene som bilene.
Kolsåsbanen(t-banen) i full lengde har vært stengt i 10 år - nå begynner man endelig å få åpnet opp denne igjen, egentlig burde den vært utvidet videre mot Rykkinn og Bærums verk for å virkelig monne.
Toget har to stoppested i Bærum om dagen og det er få (relativt sett) som bor langs toglinjen og lett kan sykle/gå til togstasjonen - Bærum strekker seg et godt stykke vekk fra E18 og toget også. 
Ellers er det alle som kommer E16 (Hønefoss mm) som kommer på E18 i Sandvika og som også skal til Oslo.
Ergo er alternativet for mange i Bærum blitt egen bil med tilhørende kø og eksos -om man da ikke har elbil.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

NegativeElectrode

Jeg har et glimrende tilleggsforslag dersom elbilene ikke lengre skal kunne benytte kollektivfeltet: La de største bilene få kjøre der i stedet. Elbilene slipper ikke ut noe ekstra om de står i kø, det gjør derimot store bensin- og dieselbiler.  ;D
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Thomas Parsli

Jeg er helt enig med NAF, påkjøringsfeltene må endres.

Jeg tror også vi kan forvente krav om samkjøring i elbil) på enkelte strekninger, f.eks E18 mellom Asker og Oslo.
Det ville både resultere i færre elbiler i kollektivfeltet og færre fossilbiler i de andre feltene.
Og så lenge kollektivtilbudet er sprengt på denne strekningen er ikke inntektstap er problem (nå sier faktisk Ruter at hver passasjer på bussen koster 12,-, så dette vil muligens gi bedre økonomi i Ruter...).

Jeg ser ikke frem til arbeidet på E18, kaoset blir komplett og jeg må sannsynligvis begynne å kjøre før klokken 06:00 som vi gjorde med fossilbilen for mange år siden.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA