Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VW eUP! egnet for meg?

Startet av Osaland, torsdag 28. august 2014, klokken 18:58

« forrige - neste »

Osaland

Hei

Lurte på om folk kunne delt litt hvordan og hvor mange ladeplasser dere har tilgjengelig på jobb.

Eksempel:

Firma           Kongsberg Maritime (Kongsberg)
Ansatte        1000+
Ladeplasser       4 (16A)

svingen

Kanskje greit og få med hvor mange som jobber i "bygge" er vel ikke 1000+ ansatt "on site" ?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

bruisepristine

Arbeidsplass: Oslo Lufthavn
Antall arbeidstakere: 15500
Antall 16A ladeplasser de ansatte må dele med over 22 millioner reisende i året: 30
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Espen Hugaas Andersen

På parkeringsplassen jeg parkerer på jobb er det plass til ca 300 biler. Jeg tror det er 3 ladepunkter.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hgs

Ca 80 ansatte på kontoret, ca 25 parkeringsplasser, 6 elbiler, 3 reserverte elbilplasser med 2*schuko og 1 400V 16A 3-fase rød industrikontakt. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Birger

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Marius Engel

Bkk dokken. Antall biler: ca 70. Antall ladepunkt: ca 50. Antall ladepunkt som fungerer: ca. 30. Antall elbiler ca. 7

Grunnen til at vi er så heldig, er at kontaktene ble satt opp for motorvarmere en gang i tiden.

OleT

Statoil Sandsli, ca. 4000 ansatte, rundt 40 ladeplasser hvorav 20 forsvinner snart. 38 andre plasser er klare, men ikke aktivert. Kun 16A 210V.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Ona IX

Jeg jobber kveld og natt, da har vi 4 ladeplasser. 4 som jobber, totalt av alle ansatte er jeg den eneste som har(snart) elbil!   ;D
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Rio

192 parkeringsplasser, ca 25 merkede (reserverte) ladeplasser og 10 umerkede ladeplasser. (Altså, strømuttak, men alle har lov til å parkere der.)

Både denne og forrige arbeidsplass (store konsern) har toppsjefen (eller daglig leder) kjørt elbil. Think, faktisk. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Knotten

Vi er 4 ansatte i Bergen, hvorav 1 som har elbil (gjett hvem). 1 stk 16A schuko, desverre med dobbel kontakt.
Men jeg klager ikke.. ;D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

fws

Vi er ca. 400 ansatte på oslo kontoret. Har ca.180 parkeringsplasser og 6 ladeplasser. Vi er minst 12 elbileiere. Dette byr på utfordringer hver dag. Så det gjelder å være tidlig ute.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Tbeinet

vi har 4 ladeplasser, sikkert 20 elbiler. En del av dem er Tesla. Vi er såpass mange som kjenner hverandre at det ikke er noe problem å rokkere etter halve dagen er gått.

ganton

Teknologibedrift 150 ansatte, tre i3'er (+ én i8), 0 ladepunkter. Noen som har gode tips til hvordan argumentere for å få opp noen ladepunkter?
Burde elbil-parkeringsplassene ligge typisk ikke nærmest bygningen/inngangen for å ikke skape unødig murring? Burde det være betaling for strømmen?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Sigurd

Sitat fra: ganton på torsdag 11. september 2014, klokken 08:17
Teknologibedrift 150 ansatte, tre i3'er (+ én i8), 0 ladepunkter. Noen som har gode tips til hvordan argumentere for å få opp noen ladepunkter?
Burde elbil-parkeringsplassene ligge typisk ikke nærmest bygningen/inngangen for å ikke skape unødig murring? Burde det være betaling for strømmen?

God idé å foreslå at ladeplassene gjerne kan ligge lengst unna inngangen (med forbehold om at det her er enkelt å knytte seg til det lokale strømnettet). Det vil også hjelpe på at de blir brukt først og fremst av de som faktisk behøver lading. Der jeg jobber er det dessuten satt opp skilter om at ladeplassene kun skal brukes ved ladebehov, men samtidig at alle kan parkere på ladeplassene etter kl 9.
Ang. betaling for strømmen vil jeg anbefale å si at man er villige til å betale for strømmen hvis det er ønskelig fra arbeidsgiver, men samtidig påpeke at administrasjonen av dette ofte (om man ikke allerede har et betalingssystem for parkering på plass, eller forlanger urimelig høye priser) vil koste mer enn man tjener.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA