Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Servo død

Startet av TorC, torsdag 28. august 2014, klokken 12:04

« forrige - neste »

TorC

#60
Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 29. august 2014, klokken 00:47
Det har vel hendt før at at kupefiltre har blitt montert feil? ;)

Montert feil mens den er i bruk? Eller reversert luftstrømmen?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

RuneW

Min tur til å bytte kupefilter selv i går. Kom etterhvert på hvorfor jeg ikke driver og skrur bil selv... Maken til knot (for sånne som meg). Klarte ikke å få av hanskerommet engang. Selv etter å ha fjernet 12 skruer satt det i ett eller annet...

Heldigvis var lokket foran filteret veldig lett å få av, takket være at det tydeligvis var noen før meg som hadde fjernet tappene på forhånd:



En stor takk til Brennes Auto Sarpsborg som tydeligvis har "modifisert" dette lokket for meg på 1.års-servicen slik at det er lettere å få av. Det er dessverre litt vanskelig å klage for de kan jo si at det må ha skjedd da JEG tok det av...


Jeg fant til slutt ut en måte å buksere det nye filteret gjennom åpningen bak i hanskerommet og inn på plass. Neste gang tar det sikkert bare et par minutter (om jeg husker hvordan jeg gjorde det...).

---

Kjørte også på med Ac rens på sprayboks. Om noen uker kan jeg sikkert bruke bilen igjen. Pføy!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Marius Engel

Som jeg sa. Bare dra av platen unde hanskerommet. Da blir det svært enkelt :)

Å gjøre alt via luken i haskerommet er helt jævlig, og heller ikke meningen.

RuneW

Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 02. september 2014, klokken 14:40
Som jeg sa. Bare dra av platen unde hanskerommet. Da blir det svært enkelt :)

Min erfaring er at om man "bare drar av" ting så går det gjerne så clipsene spruter og ting ikke sitter ordentlig etterpå...  :)

Men jeg skal ta ditt tips til etterretning til neste gang (om det blir en neste gang).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)


tomrh

Sitat fra: RuneW på tirsdag 02. september 2014, klokken 13:48
En stor takk til Brennes Auto Sarpsborg som tydeligvis har "modifisert" dette lokket for meg på 1.års-servicen slik at det er lettere å få av.
Enda en god grunn til å skifte selv. For oss uten slike «modifikasjoner» fant jeg ut at ved å lure inn et lite flatt skrujern på høyre side kan dette klipset enkelt vippes litt ut og av. Med bare fingrene er det vanskelig å få lokket løs.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elekTrond

Sitat fra: Ladefabrikken på onsdag 20. august 2014, klokken 16:23
Jeg fant en Norsk nettside som har pollenfilter til 86kr xhttp://www.dindel.no/component/virtuemart/?car_id=650&groupnodeid=100263&flag_v=1
Hva tror du om dette TorC
Sitat

Reported Attack Page!

This web page at www.dindel.no has been reported as an attack page and has been blocked based on your security preferences.

Attack pages try to install programs that steal private information, use your computer to attack others, or damage your system.

Some attack pages intentionally distribute harmful software, but many are compromised without the knowledge or permission of their owners.
Ville bare gjøre oppmerksom på dette i disse valgtider og denne tråden ble bumpet.  :police:
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA