Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Luftfjering som resetter seg?

Startet av BE, torsdag 28. august 2014, klokken 09:45

« forrige - neste »

Focus

Sitat fra: P85TMS på onsdag 20. august 2014, klokken 17:33
Sitat fra: Dannyboy på onsdag 20. august 2014, klokken 15:09
Ser det er flere som er oppgitt over rådyr hurtiglading hos Lyse. Foreslår at alle legger inn sin frustrasjon på Lyses Facebookside!
Lyse sletter innlegg ang. prisingen. Hvertfall er ca ti innlegg som jeg leste der i går ang. dette borte.
Da er det bare å poste innlegg om at de gjør nettopp det. For deretter å påpeke at det ikke er akseptabelt å fjerne slike innlegg.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

elektrolux

Husk skjermdump av innlegget før også det bir slettet.

Så kan du legge det inn på neste posting.

Siden Lyse har hurtiglader også på Klepp, Bryne og Byrkjedalstunet hadde det faktisk vært kjekt å kunne lade der en gang i blant. Dessverre blir det ikke aktuelt med disse prisene, ikke forde jeg ikke kan betale det, men forde jeg ikke vil betale slike overpriser for en vare. Liker ikke følelsen av å bli lurt. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

afitch80

Disse laderne var perfekte for meg og min samboer siden vi bor i Bergen og hun har familie i Rogaland. Fylle på litt på Randaberg eller Åsen før turen går videre. Men til disse prisene er det jo dyrere enn med fossilbil. Vi drar heller ikke så mye ned at det hadde lønnet seg med abonnement. Det blir i hvertfall helt utelukket å betale 100 kr for det lille vi trenger.
Før amerikansk, nå tysk.

edyrli

Jeg håper de legger om prisen sånn det skal bli attraktivt for folk å bruke laderene. Men når det er sagt så er det forståelig at det skal koste mer enn å lade hjemme. Mitt syn er at de selger ikke strøm men tilbyr en tjeneste i form av hurtiglading.
Dersom en lader koster 500.000 og de tar et påslag på 1 kr/kwh på spotprisen så vil det kreve 500.000 kwh før laderen er nedbetalt. Dersom vi regner 10 kwh i snitt pr.lading er vi oppe i 50.000 ladinger før laderen er nedbetalt og da har vi ikke tatt med drift og vedlikehold.
Dersom vi holder oss til 10 kwh pr lading i snitt snakker vi om en pris på 10 kr/kwh med 99 kr pr lading. Dette er i meste laget.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Marius Engel


Sitat fra: P85TMS på torsdag 21. august 2014, klokken 10:25
199/mnd er vel egentlig god butikk for Tesla sjåfører som gidder å sitte på laderen i timesvis.
(Er det noen tidsbegrensing forresten? Står ikke noe i brosjyren)
Tre ladinger så går man i pluss kontra å lade hjemme til ca 1kr/kWh.

Syns Lyse kunder med elbil (for de vet tydeligvis hvem vi er) kunne fått ett kort som vi dro på laderen og så ble vi fakturert på samme faktura som tv/internet/strøm. Prisingen kunne vært spotpris x3 f.eks.

Sande auto har kontantkort på sine. 2kr kwh. Helt ok synes jeg. Litt mer enn 100% fortjeneste på strømmen..

Norx

Jeg stemmer for å ha den høye prisen. Har i en periode kjørt innom både Lura stasjonen og Åsen stasjonen.
Hver bidige gang har det vært kø. Regner med køen forsvinner, og de som faktisk har behov for hurtiglading kan slippe til. De få gangene man må lade for å nå hjem så er det helt ufattelig irriterende å måtte stå i kø laget av folk som "bare" skal fylle på sine 10kWh for å spare seg en 10'er.


BE

Med den høye prisen kan du nå være sikker på at alle som lader vil okkupere laderen lengst mulig, mye lengre enn de egentlig trenger...

Det er helt greit med betaling, men en minuttpris, eventuelt pris pr kWh, hadde vært mye bedre.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

elektrolux

Er betaling innført? Er noen observert som betalende kunder?

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Marius Engel

Sitat fra: Norx på søndag 24. august 2014, klokken 22:31
Jeg stemmer for å ha den høye prisen. Har i en periode kjørt innom både Lura stasjonen og Åsen stasjonen.
Hver bidige gang har det vært kø. Regner med køen forsvinner, og de som faktisk har behov for hurtiglading kan slippe til. De få gangene man må lade for å nå hjem så er det helt ufattelig irriterende å måtte stå i kø laget av folk som "bare" skal fylle på sine 10kWh for å spare seg en 10'er.

Jeg er så enig med deg, og føler irritasjonen. Nordmenn kan være UTROLIG GNITEN på småpenger, men de store kronene ruller avgårde. Så lenge det er billigere å lade hjemme, tror jeg det skal gå bedre.

Nissan, Sande auto Vest. Bergen. 2kr/kwh. - For meg blir dette ca. dobbelt så dyrt som å lade hjemme. Siden man betaler per kwh, lader jeg kun det som er nødvendig for å komme meg hjem, og kun hvis jeg må. Enda synes jeg prisen er grei. Helt Perfekt løsning!

Det ENESTE minuset jeg ser, er at man ikke kan betale med Visa/mobil. Man må kjøpe kontaktkort til sande auto sine ladere (eller gjelder det for alle nissan forhandlere). Minimum 500kr. Varer nok i mange år for meg da.

Rio

1) Fordi man har satset på noen få 50 kW hurtigladere, fremfor mange 24 kW DC semihurtigladere, så vil man få køer når det er kaldt, og batteriene kun tar 10-15 kW inn. Maks. Resten av de 50 kW er altså til ingen nytte.

2) Fordi det er få 50 kW hurtigladere, og derfor langt til neste, så må gjerne folk (igjen, spesielt når det er kaldt) lade ekstra mye for å være sikker på at de når neste hurtiglader eller hjem.

Jeg tror mange vil få en kalddusj i vinter, dessverre. Det kan ta dobbelt så lang tid (eller mer) å lade, og man må lade dobbelt så ofte, fordi rekkevidden er så mye kortere. Dvs. 4 ganger mer kø.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

E_S

Sitat fra: Marius Engel på mandag 01. september 2014, klokken 18:51

Det ENESTE minuset jeg ser, er at man ikke kan betale med Visa/mobil. Man må kjøpe kontaktkort til sande auto sine ladere (eller gjelder det for alle nissan forhandlere). Minimum 500kr. Varer nok i mange år for meg da.

Det gjør laderen i praksis ubrukelig for alle som ikke bor i området. For de på gjennomreise/besøk er laderen da totalt verdiløs..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Marius Engel


Sitat fra: E_S på mandag 01. september 2014, klokken 19:12
Sitat fra: Marius Engel på mandag 01. september 2014, klokken 18:51

Det ENESTE minuset jeg ser, er at man ikke kan betale med Visa/mobil. Man må kjøpe kontaktkort til sande auto sine ladere (eller gjelder det for alle nissan forhandlere). Minimum 500kr. Varer nok i mange år for meg da.

Det gjør laderen i praksis ubrukelig for alle som ikke bor i området. For de på gjennomreise/besøk er laderen da totalt verdiløs..

Sant nok!

Det er nok ikke mange "ulokale" som bruker den, da den ligger på vei ut mot en øy. "En blindvei".

BE

Sitat fra: Marius Engel på mandag 01. september 2014, klokken 18:51
Sitat fra: Norx på søndag 24. august 2014, klokken 22:31
Jeg stemmer for å ha den høye prisen. Har i en periode kjørt innom både Lura stasjonen og Åsen stasjonen.
Hver bidige gang har det vært kø. Regner med køen forsvinner, og de som faktisk har behov for hurtiglading kan slippe til. De få gangene man må lade for å nå hjem så er det helt ufattelig irriterende å måtte stå i kø laget av folk som "bare" skal fylle på sine 10kWh for å spare seg en 10'er.

Jeg er så enig med deg, og føler irritasjonen. Nordmenn kan være UTROLIG GNITEN på småpenger, men de store kronene ruller avgårde. Så lenge det er billigere å lade hjemme, tror jeg det skal gå bedre.

Nissan, Sande auto Vest. Bergen. 2kr/kwh. - For meg blir dette ca. dobbelt så dyrt som å lade hjemme. Siden man betaler per kwh, lader jeg kun det som er nødvendig for å komme meg hjem, og kun hvis jeg må. Enda synes jeg prisen er grei. Helt Perfekt løsning!

Det ENESTE minuset jeg ser, er at man ikke kan betale med Visa/mobil. Man må kjøpe kontaktkort til sande auto sine ladere (eller gjelder det for alle nissan forhandlere). Minimum 500kr. Varer nok i mange år for meg da.
Gniten? Hvis jeg trenger 3 kWh for å komme hjem, må jeg nå betale kr 99,- på Lyse sine ladere. Som da blir mer enn kr 30,- pr kWh.

Det har ikke noe som helst med å være gniten å gjøre. Problemet er betalingsløsningen som er helt håpløs.

Jeg håper noen tar til fornuft og heller smeller opp flere 22 kW ladere slik Rio snakker om. Det må da være en lønnsom geskjeft så sant de som lader nærmest garantert legger igjen noen kroner der de står.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Marius Engel


Sitat fra: BE på mandag 01. september 2014, klokken 19:21
Sitat fra: Marius Engel på mandag 01. september 2014, klokken 18:51
Sitat fra: Norx på søndag 24. august 2014, klokken 22:31
Jeg stemmer for å ha den høye prisen. Har i en periode kjørt innom både Lura stasjonen og Åsen stasjonen.
Hver bidige gang har det vært kø. Regner med køen forsvinner, og de som faktisk har behov for hurtiglading kan slippe til. De få gangene man må lade for å nå hjem så er det helt ufattelig irriterende å måtte stå i kø laget av folk som "bare" skal fylle på sine 10kWh for å spare seg en 10'er.

Jeg er så enig med deg, og føler irritasjonen. Nordmenn kan være UTROLIG GNITEN på småpenger, men de store kronene ruller avgårde. Så lenge det er billigere å lade hjemme, tror jeg det skal gå bedre.

Nissan, Sande auto Vest. Bergen. 2kr/kwh. - For meg blir dette ca. dobbelt så dyrt som å lade hjemme. Siden man betaler per kwh, lader jeg kun det som er nødvendig for å komme meg hjem, og kun hvis jeg må. Enda synes jeg prisen er grei. Helt Perfekt løsning!

Det ENESTE minuset jeg ser, er at man ikke kan betale med Visa/mobil. Man må kjøpe kontaktkort til sande auto sine ladere (eller gjelder det for alle nissan forhandlere). Minimum 500kr. Varer nok i mange år for meg da.
Gniten? Hvis jeg trenger 3 kWh for å komme hjem, må jeg nå betale kr 99,- på Lyse sine ladere. Som da blir mer enn kr 30,- pr kWh.

Det har ikke noe som helst med å være gniten å gjøre. Problemet er betalingsløsningen som er helt håpløs.

Jeg håper noen tar til fornuft og heller smeller opp flere 22 kW ladere slik Rio snakker om. Det må da være en lønnsom geskjeft så sant de som lader nærmest garantert legger igjen noen kroner der de står.

Jeg ser at det kan tolkes sånn ja, men det var ikke de jeg mente, for jeg er HELT ENIG med deg.

Jeg tenker på gnitne nordmenn som har familien sittende i Elbilen og vente i 40 minutter sånn at de kan lade gratis på en hurtiglader, for å spare en tier. Framfor å lade hjemme. Enig? :)

kvignes

Var og lada i går. Hadde med brikke. Brukte ho ikkje. Altså er det framleis gratis. Rart.
Leaf sidan mars 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA