Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ABB-laderene

Startet av edakcots, onsdag 27. august 2014, klokken 15:31

« forrige - neste »

sigurdi

2015, kommer til å bli Tesla år, dersom de får opp produksjonen av X.
(Men dette er annet segment og denne tar nok markeds andeler fra XC90, X5, Q5,Q7..... og ikke noe sørlig fra de små elbilene)

Blir også mye "pendler" biler å velge blandt, så blir spennende å se hvem som drar kaninen opp av hatten og blir mest solgte med rekevidde under 200km. :-)

Vil tro at i dette segmentet vil kanskje konkurransen tilpasse seg og gi noe rimeligere biler til forbruker, eller mer valuta for pengene. (Hjemmelader inkludert, medfølgende abonemang på hurtiglader i X måneder osv. :-)
Men øker VW produksjonen og leveransene sine til Norge, blir de nok vanskelige å slå, nordmenn er like vanedannende og kjedelige i bilvalg som VW når det gjelder produksjon.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Ole Petter

Kun 34 solgt siste måned.

http://e24.no/bil/elbilandelen-vokser-fortere-enn-forventet/23286750

Bilen med for tiden best ladesystem har fortsatt problemer med rykter, halvsannheter og myter angående lading:

"Det er også grunn til å tro at Renault Zoe vil få mer fart på salget når de nylig har fått orden på ladingen, slik at den kan bruke vanlige ladepunkter, kun 34 ble registrert forrige måned."

edakcots

Ja, 34 er ikke mange biler, men nyheten om ladeløsningen kom jo bare for noen dager siden. Jeg vet det skrives langt flere kontrakter i disse dager, så jeg forventer at ZOE tar store innhogg i markedsandeler utover høsten :D
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Ole Petter

Sitat fra: edakcots på tirsdag 02. september 2014, klokken 18:46
Ja, 34 er ikke mange biler, men nyheten om ladeløsningen kom jo bare for noen dager siden. Jeg vet det skrives langt flere kontrakter i disse dager, så jeg forventer at ZOE tar store innhogg i markedsandeler utover høsten :D

Jeg tenkte de kanskje burde uttrykke bedre overfor media og potensielle kunder at det er første bilen hvor du med fordel kan basere deg på lading uten å bruke vanlig stikkontakt noen gang.

Olatho

Altså, jeg har full forståelse for at ZOE har en fordel med bra hurtiglading, men nettopp muligheten til å kunne lade fra en hvilkensomhelst stikkontakt på enhver campingplass, hytte, utekontakt og over alt ellers er jo etter min mening en enorm fordel med en elbil.
Så er det jo supert å kunne lade raskt på andre steder der det er mulig _i_tillegg_.

emil

Har en følelse av at Renault prøver å endre ladevanene våre på samme måte som Lidl prøvde å endre handlevanene våre. Det er en grunn til at Golf selger i bøtter og spann, nordmenn liker det trygge og kjente.

Hadde Renault fra første dag satt inn en ekstra 3.6kW enfaselader som tok over når bilen ikke ble koblet til 3fas hadde de sluppet å levere med hjemmeladestasjon+trafo (men selvfølgelig hatt det som ekstrautstyr for de som vil ha) og bilen hadde fungert på samme måte som alle andre. Totalkosnaden tror jeg ikke hadde blitt veldig forskjellig, men de hadde nok fått solgt mye flere biler.

Det vil alltid være entusiaster som ikke bryr seg om problemer med saktelading og enkelt jobber seg runt det, men det er ikke der den store kundegruppen og inntektene ligger.

edakcots

Enig i det Emil, men det er nok litt andre ting som kommer, vent p se:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Gordon Retriever

Men hvis Renault kommer med alle mulige fantastiske ting i framtiden, er dette desto større grunn til ikke å kjøpe bilen nå, men heller vente og se først?  ???

emil

Sitat fra: edakcots på torsdag 04. september 2014, klokken 23:51
Enig i det Emil, men det er nok litt andre ting som kommer, vent p se:)

Jeg venter i spenning, men holder ikke pusten  :P

Mrtiger

Sitat fra: edakcots på torsdag 04. september 2014, klokken 23:51
Enig i det Emil, men det er nok litt andre ting som kommer, vent p se:)
Jobber du for Renault?
2013 Nissan Leaf, Acenta.

emil

Sitat fra: edakcots på tirsdag 02. september 2014, klokken 18:46
Ja, 34 er ikke mange biler, men nyheten om ladeløsningen kom jo bare for noen dager siden. Jeg vet det skrives langt flere kontrakter i disse dager, så jeg forventer at ZOE tar store innhogg i markedsandeler utover høsten :D

Nå er september snart over, en måned med skrapelodd og store rabatter på utstyr og andre store nyheter der Zoe skulle starte opphentingen av de andre og bli norges mest solgte elbil. Hva tror du fasiten blir i solgte biler?

Og btw:
Sitat fra: Mrtiger på søndag 07. september 2014, klokken 23:27
Sitat fra: edakcots på torsdag 04. september 2014, klokken 23:51
Enig i det Emil, men det er nok litt andre ting som kommer, vent p se:)
Jobber du for Renault?

Snart på tide at du oppklarer dine forbindelser til Renault eller andre som pusher elbiler...

Flips

Sitat fra: nime01 på mandag 29. september 2014, klokken 11:43
Skrapeloddene utgår 1 oktober, men mtp lave salgstall (sammenlignet med andre land og bilmodeller) så kan man antakelig regne med at det kommer flere spenstige salgskampanjer fremover. Eks: i Østerrike selges Zoe Life for rett over €20.000, eller drøye 160.000 før rabatter. (ikke sikker på om dette krever batterileie) Hva er grunnen til at den koster relativt mye mer her i landet? Er det frafall av batterileien?

http://www.renault.at/neuwagen/ze-elektrofahrzeuge/zoe/zoe/#preise_und_technische_daten

Om prisen går ned 30-40k, så vil man sannsynligvis enkelt kunne fange potensielle kjøpere av både trillingene, Soul og e-Up!
Alle land untatt Norge må betale batterileie, derfor er de billigere der :)

stefka

#42
Ja, slik er det, batterileie, dette betyr jo i f.e. Tyskland rundt 1000 kroner per måned i tillegg til kjøpepris. I Tyskland er det en kampanje med gratis leiebil (jeg tror Clio) i 14 dager per år for de neste to årene for alle som kjøper Zoe for tiden.

ElRune

Skulle vel ikke være en avtale med Phinergy du sikter til edakcots. Vet at de er i samraler med en større europeisk produsent og levering av av deres metall-luft-batterier.

Vedlagt link til Phinergy (www.phinergy.com) og artikkel fra juni vedrørende Nissan og Renalt-samarbeid med Phinergy (http://www.hybridcars.com/renault-nissan-to-use-phinergys-aluminum-air-battery/)


Skrevet av: edakcots
« på: Søndag 31. August 2014, klokken 22:24 » Sett inn sitat


300 i år og 200 neste år?
Tipper nærmere 1000 i år og 6000 neste år ;D
Det kommer flere nyheter som gjør det svært dumt å kjøpe noe annet, vær du sikker:)

Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

Mrtiger

Sitat fra: ElRune på mandag 29. september 2014, klokken 15:33
Skulle vel ikke være en avtale med Phinergy du sikter til edakcots. Vet at de er i samraler med en større europeisk produsent og levering av av deres metall-luft-batterier.

Vedlagt link til Phinergy (www.phinergy.com) og artikkel fra juni vedrørende Nissan og Renalt-samarbeid med Phinergy (http://www.hybridcars.com/renault-nissan-to-use-phinergys-aluminum-air-battery/)


Skrevet av: edakcots
« på: Søndag 31. August 2014, klokken 22:24 » Sett inn sitat


300 i år og 200 neste år?
Tipper nærmere 1000 i år og 6000 neste år ;D
Det kommer flere nyheter som gjør det svært dumt å kjøpe noe annet, vær du sikker:)
Er det samme fyr som poster alle de fantastiske nyhetene som skal komme?
Enten får du si noe mer, for dette begynner bare å bli dumt.
Forumtroll :-\
2013 Nissan Leaf, Acenta.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA