Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstandsjustering active cruise control

Startet av fredag, onsdag 27. august 2014, klokken 14:51

« forrige - neste »

sisc1337

Sitat fra: Andrewas på torsdag 14. august 2014, klokken 22:59
Bildet er av en av de 5 22kw uttakene som også finnes der. Åpningstidene er veiledende.

Takk for svar!:) Regner med at man må ha egen type 2 kabel for å benytte seg av disse? Eller er dette noe man kan låne av tesla?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

sturle

Sitat fra: sisc1337 på fredag 15. august 2014, klokken 00:11
Sitat fra: Andrewas på torsdag 14. august 2014, klokken 22:59
Bildet er av en av de 5 22kw uttakene som også finnes der. Åpningstidene er veiledende.
Takk for svar!:) Regner med at man må ha egen type 2 kabel for å benytte seg av disse?
Om du vil bruke 22kW-uttaka må du det, ja.  Men kvifor bruke dei når det står ein superladar rett rundt hjørnet?

sisc1337

Er adressen til superchargeren den samme som til service senteret? Jeg kjører til Hamburg imorgen!:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

sturle

Sitat fra: sisc1337 på søndag 28. september 2014, klokken 11:14
Er adressen til superchargeren den samme som til service senteret? Jeg kjører til Hamburg imorgen!:)
Ja, han står rett utanfor inngangsdøra.

sisc1337

Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

bb

Type 2-kabel er veldig kjekt å ha. Den burde nesten vært obligatorisk på lik linje med refleksvest.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Car-El

Sitat fra: bb på mandag 29. september 2014, klokken 01:03
Type 2-kabel er veldig kjekt å ha. Den burde nesten vært obligatorisk på lik linje med refleksvest.

Her klare ikke æ å la være!
KA skal æ med en Type2-kabel i fossilbilen min?
:o
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

VigdisA

Sitat fra: Car-El på mandag 29. september 2014, klokken 05:29
Sitat fra: bb på mandag 29. september 2014, klokken 01:03
Type 2-kabel er veldig kjekt å ha. Den burde nesten vært obligatorisk på lik linje med refleksvest.

Her klare ikke æ å la være!
KA skal æ med en Type2-kabel i fossilbilen min?
:o
Hvor har du gjort av den andre bilen din da? :)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Sitat fra: bb på mandag 29. september 2014, klokken 01:03
Type 2-kabel er veldig kjekt å ha. Den burde nesten vært obligatorisk på lik linje med refleksvest.
Cluet her er "nesten". Jeg har kjørt rundt med denne kabelen i 11 måneder og 41.000km (pluss et par tusen i loaner) og jeg har fremdeles ikke hatt bruk for den til annet enn "kjekt å ha". Ladet litt fordi det gikk an, ikke fordi jeg trengte det. Det kommer an på bruksområde, men det vil nok bli god å finne den dagen jeg trenger den.

VigdisA

Spørs jo helt hvor man kjører hen. Kjekk å ha når man er på langtur litt utenfor allfarvei og det ikke er noen superladere i nærheten/innenfor rekkevidde.
Perfekt for tilreisende til en by der man egentlig bør returnere samme dag som man kom, eller skal videre på langtur.
Bynære ladepunkter og på spisesteder er passelige steder for ladepunkter som krever type2 kabel.
Har selv brukt type 2 lite i Norge, men har kjørt lite i Norge. Har brukt type2 i Sverige, Belgia, og Storbritannia, og hadde strandet på bilferien i sommer uten kabel

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Car-El

Har da brukt min Type2-kabel, som vi kjøpte i ferien, tre ganger på ferien og tre ganger her hjemme. Så skal jeg til Trondheim i November. Da vil den bli brukt 3-4 ganger hvær vei.

Så... JA, Type2-kabel er et nyttig hjelpemiddel for å bevege seg utafor allfarvei. (Les: nord for Trondheim.)  ::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

OddB

#26
...og for  oss sør for Trondheim.
Nettopp  hjemme fra en liten  harrytur. La igjen et par tusenlapper  i Tøksfors mot å få ca 30 kWh  gjennom  Type 2-kabelen.
Kom hjem med samme rekkevidde som jeg startet med.
Ikke 100% nødvendig, men en grei deal. Slik "lokkemat" setter jeg pris på, og ved å lade der viser jeg det. Og da er det greit ha den kabelen med
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Ser på type2 kabelen som forsikring. Hvis jeg trenger den en eneste gang var den verdt pengene. Det er for øvrig tryggheten å ha et godt utvalg av ladeutstyr i bagasjerommet også, inkludert denne kabelen. Og man får den jo veldig rimelig hos Tesla. Kronene man sparte er en fattig trøst den dagen man står ved et ladepunkt med flatt batteri og ikke har muligheter for å koble seg til.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA