Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Servo død

Startet av Marius Engel, onsdag 27. august 2014, klokken 00:10

« forrige - neste »

Marius Engel

Hvor får man billigst mode 3 kabel til Leaf?

Den trenger kun å tåle 16A, da jeg ikke har 32A lader.

Det er vel type 2 kontakt på mange av de nye ladeplassene, og type en kontakt på Leafen, så det er den kabelen jeg trenger.

emil

Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 12. august 2014, klokken 17:10
Hvor får man billigst mode 3 kabel til Leaf?

Den trenger kun å tåle 16A, da jeg ikke har 32A lader.

Det er vel type 2 kontakt på mange av de nye ladeplassene, og type en kontakt på Leafen, så det er den kabelen jeg trenger.

Nå har det vært en del diskusjoner om problemer med en del 32A ladestolper som ikke åpner opp for strøm når det kobles til en 16A kabel. Så selv om en 32A kabel er litt kraftigere så er det en del som anbefaler å kjøpe det istedenfor 16A kabel. Prisforskjellen er normalt sett bare en 100-lapp eller to.

For billigst kabel tror jeg du må holde et øye med finn.no da det tidvis dukker opp ting der. Ellers selger de fleste kabelen for et sted mellom 1600,- (16A kabel på elbilhjelpen.no) og 2000kr (32A kabel på nofuel.no)

Marius Engel


Sitat fra: emil på tirsdag 12. august 2014, klokken 17:40
Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 12. august 2014, klokken 17:10
Hvor får man billigst mode 3 kabel til Leaf?

Den trenger kun å tåle 16A, da jeg ikke har 32A lader.

Det er vel type 2 kontakt på mange av de nye ladeplassene, og type en kontakt på Leafen, så det er den kabelen jeg trenger.

Nå har det vært en del diskusjoner om problemer med en del 32A ladestolper som ikke åpner opp for strøm når det kobles til en 16A kabel. Så selv om en 32A kabel er litt kraftigere så er det en del som anbefaler å kjøpe det istedenfor 16A kabel. Prisforskjellen er normalt sett bare en 100-lapp eller to.

For billigst kabel tror jeg du må holde et øye med finn.no da det tidvis dukker opp ting der. Ellers selger de fleste kabelen for et sted mellom 1600,- (16A kabel på elbilhjelpen.no) og 2000kr (32A kabel på nofuel.no)

Så med en 32A kabel vil det ikke bli noen problemer, selv om min bil kun har 16A lader?

Det er svært viktig at lading er pålitelig. Å komme til en defekt hurtiglader betyr for meg at jeg må ringe veihjelp. Det blir også problemer om jeg møter på ande ladepunkt som ikke er i drift, eller som ikke slipper strøm inn til bilen min pga "feil" kabel.

Hadde mest lyst på en 16A kabel, siden den er billigere og er lettere å pakke sammen siden den er tynnere. Men hvis det er slik at den ikke kan virke noen steder, må jeg velge en 32A.

Jeg holder til i bergen. Er det noen ladepunkt i hordaland med dette problemet, som man vet om?

emil

Erfaringen fra andre er at 32A stolpe + 32A kabel + 16A bil fungerer helt fint mens 32A stolpe + 16A kabel + 16A bil kan være problematisk enkelte steder.

Kjører selv kun med 16A schuko siden det er minimalt med Type2 på sørlandet. Bergensområdet kjenner jeg ikke til.

muggost

Æ kjøpte en 32A kabel type 2 til type 1 kabel på nofuel.no til 1990 i forrige uke. Testa den ut på 16A type 2 stasjon. Ikke noe problem.

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

TB

nofuel.no / Kontroll Elektro AS på Lysaker har også muligheit for henting - tar etter min efaring samme pris for 16A og 32A -  1890 for begga typar:

http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/mode-3-type-2-til-type-1-ladekabel-32a#product
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

elektrolux

Vi har null reklamasjoner på mode 3 kablene våre. Skulle en likevel ikke fungere bytter vi, eller gir pengene tilbake.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Marius Engel


Sitat fra: elektrolux på torsdag 14. august 2014, klokken 22:35
Vi har null reklamasjoner på mode 3 kablene våre. Skulle en likevel ikke fungere bytter vi, eller gir pengene tilbake.

Så hvis jeg bestiller en 16a kabel, og den ikke skulle fungere pga softwarefeil på enkelte ladepunkt kan jeg få byttet kabelen tik en 32a kabel?

E_S

Har faktisk sett flere type 2-stasjoner i Tyskland hvor det står at man må ha kabel som støtter minst 20A selv om stasjonen og/eller bilen bare støtter 16A. Virker som det er et ganske vanlig problem med enkelte av disse stasjonene at de ikke vil ha noe med 16A-kabler å gjøre..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

elektrolux

Sitat fra: Marius Engel på fredag 15. august 2014, klokken 06:13

Sitat fra: elektrolux på torsdag 14. august 2014, klokken 22:35
Vi har null reklamasjoner på mode 3 kablene våre. Skulle en likevel ikke fungere bytter vi, eller gir pengene tilbake.

Så hvis jeg bestiller en 16a kabel, og den ikke skulle fungere pga softwarefeil på enkelte ladepunkt kan jeg få byttet kabelen tik en 32a kabel?

Ja.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no


tomrh

Sitat fra: elektrolux på fredag 15. august 2014, klokken 10:22
Sitat fra: Marius Engel på fredag 15. august 2014, klokken 06:13

Sitat fra: elektrolux på torsdag 14. august 2014, klokken 22:35
Vi har null reklamasjoner på mode 3 kablene våre. Skulle en likevel ikke fungere bytter vi, eller gir pengene tilbake.

Så hvis jeg bestiller en 16a kabel, og den ikke skulle fungere pga softwarefeil på enkelte ladepunkt kan jeg få byttet kabelen tik en 32a kabel?

Ja.
Det var jo godt å høre, elektrolux, siden jeg jo nylig kjøpte 16A kabel av deg. Har bare brukt den en gang hittil, det var på Grønn kontakts fleksilader i Surnadal, og der virket den ihvertfall.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

#13
Har nå foretatt en prisjustering av mode 3 kablene våre. Tar nå kun 1490.- for 16A type 2 til type 1.

Full oversikt på vår hjemmeside.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA