Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan noen forklare/oppsummere hvordan man lader en Model S?

Startet av P85TMS, tirsdag 26. august 2014, klokken 19:59

« forrige - neste »

P85TMS

-

nasroht

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=12477.msg184495#msg184495  spurte om det samme her. Venter fortsatt på bilen, men satser på at det skal gå helt fint med Sirona setet.
Venter spent på i3

snakkis

Vi kjøpte Sirona-setet og er kjempefornøyd.
Kan se om jeg får lagt ut et bilde etterhvert

Det kan nok gå med et vanlig bakovervent sete også, men vil bli ganske knotete.

Toralfsen

Vi har BMW-setet, det fungerer helt supert, og det er ikke vanskelig å sette inn barnet.

jaxry

Cybex Sirona. Jeg på 1,87 har bra plass foran. Ryggen trives med å lempe ungen rett inn. Eneste ulempen er at det bare går opp til ca. 18 kg mener jeg å huske.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

jaxry

Akkurat dét r den vansgeligste operasjonen. Avstanden mellom bakre stolpe og setet er såpass god at jeg lener meg bare inn i åpningen, støtter høyre hånd på seteryggen, og hjelper med den hånden å snu setet når jeg trykker in håndtaket. Så nei, jeg syns ikke det er problematisk. Heller ikke min kone syns det  ;)

Kristian O

Sitat fra: jaxry på tirsdag 12. august 2014, klokken 18:18
Akkurat dét r den vansgeligste operasjonen. Avstanden mellom bakre stolpe og setet er såpass god at jeg lener meg bare inn i åpningen, støtter høyre hånd på seteryggen, og hjelper med den hånden å snu setet når jeg trykker in håndtaket. Så nei, jeg syns ikke det er problematisk. Heller ikke min kone syns det  ;)
Korleis er det å komme til for å feste forankringsseler under skinnene til framseta? Det kan være rimelig trangt på mange biler (blant anna TMS).
Veit at det ikkje er aktuelt for stolen du har sidan den er isofix og dermed til 18 kg, men det vil gjelde for (nesten) alle bakovervendte stoler som går til 25 kg.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

jaxry

Først; bildet viser at det er god plass å lene seg inn for å dra i håndtaket. Jeg er ingen liten gutt, og ayns det går smertefritt.

Til stoler med forankring i stolen foran er dette muøig. Bildene viser stolen i øvre og nedre stilling. I nedre stilling er det trangt. Jeg syns det er best å tre beltene rundt forankringen på hver side av stolryggen foran. Det er også anbefalt metode for vår Maxi Cosi Mobi i den andre bilen vår.

eleseus

Skulle nylig til å bestille i3 som bil nr2, men nå venter vi tvillinger, så jeg har gått i tenkeboksen. Det er jo oppløftende å se at det går med bakovervendt baksete. Noen som har erfaring med tvillinger i i3?
------------------------
Oslo

eleseus

Går det å ha en bak til høyre og en foran til høyre?
Tvillingvogn i bagasjerommet blir selvfølgelig en annen historie...
------------------------
Oslo

Trondbrandsen

Jeg prøvekjørte bilen med mine 2 barn i hver sin barnestol bak, en forovervendt 15-36 kg og en bakovervendt babystol. Vippet frem forsetene og åpnet begge dørene og kunne da nærmest gå rundt baki der, har aldri hatt så bra og praktisk plass og løsning før i noen bil ;) God plass til både passasjeren foran og sjåføren også :) Genialt at man kan deaktivisere airbagen foran også, nå som lillemann begynner å bli litt større. Barnevogn baki er en annen historie ja, men det er det også i alle andre småbiler. Derfor har vi også en stasjonsvogn e91... Men er det bare en voksen sjåfør går det fint med understellet baki og overdelen i passasjerstolen foran(med bilbeltet rundt).
BMW i3 Cappariswhite "Stormtrooper edition" bestilt 27/8 2014, med det meste av utstyr. Bil nr 2 e61 BMW 530 xdat M Sport :-)

jaxry

Forøvrig kan jeg legge til at når junior er stor nok, er Babyjogger City Mini GT en genial vogn. Tøft navn også, hehe. Blir så liten i bagasjerommet at du kan dra på storhandel hos Coop og få plass til alt oppå vogna baki...

Nodland

Drar opp denne litt gamle tråden :)

Vi har kjøpt oss cybex sirona nå, og det gjorde jo alt mye enklere med tanke på jentungen inn og ut av bakovervendt sete. va kul umulig i det gamle setet vi hadde.

Men ett spørsmål som jeg lurer på om noen kan svare på, isofix "festene" sklir sidelengs inne i isofix "hølet" .. Det er jo festet og sitter bomfast, men har ett slingrinsmonn på 1 cm ish sidelengs langs skinna. Merkelig.
I manualen så er det bilde av no foring greier som kan settes inn i isofix hølet før en setter inn festene til cybex'en, men de fulgte ikke med.

Noen andre som har vært borti dette ? Jeg får ta turen på barnashus og høre om de har disse foring greiene.

edit:
fant bilde av de foringene, men usikker på om de vil hjelpe med problemet mitt..
Tesla Model S 75D 2018

snakkis

Disse "foringene" fulgte med når vi kjøpte vårt sete iallefall.
Disse tar bort ca 5 mm slingringsmonn, men det er fortsatt 1 cm bevegelse igjen hvis man vil.

Jeg har aldri tenkt over at setet beveger seg sidelengs.
Jeg har en bit av et sitteunderlag liggende under barnesetet for å beskytte bilsetet.

turfsurf

Det er ikke foringer, men guider for å beskytte bilsetet når man setter inn barnesetet. Det vil forhindre den sideveis bevegelsen en smule.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA