Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hordaland får 144 nye ladestasjoner

Startet av E_S, tirsdag 26. august 2014, klokken 18:38

« forrige - neste »

TorC

Sitat fra: E_S på tirsdag 12. august 2014, klokken 21:55
Har kjørt lite så langt,  men kan kanskje være et par prosent på noen mil. Det skal jo teoretisk redusere luftmotstanden når bilen blir lavere.. Jeg kjenner ikke de gamle bilene, så skal ikke si ja eller nei til om fjærene er like og går om hverandre. :)

Det blir spennende å høre om du merker noen endring over tid. Alle monner drar vet du...
Teoretisk blir jo ikke bilen mindre, bare at man flytter bilen nærmere bakken. Noen biler er jo designet slik at man "trykker" luften bilen som på en motsatt flyvinge og dermed "suger" bilen nedover. Med Leafen kan det jo være at bilen løftes litt og dermed minskes rullemotstanden. 
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

E_S

Ja, jeg vet bare at "sparefossilbiler" som f.eks. Golf/Polo Bluemotion er senket fra fabrikk for å redusere luftmotstanden. Nøyaktig hvordan man oppnår dette vet jeg ikke, men det er vel både luftstrømmen under bilen som forandres noe, og så vil mer av hjulene være "i skjul" av karosseriet slik at det blir ørlite redusert frontflate i møte med vinden.

Er jeg heldig kompenserer det kanskje for økningen når jeg får på de nye sommerfelgene etterhvert.. ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA