Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Flere som ser frem til prøvekjøring? Ryktes de kommer til landet 19 august

Startet av Electrix, tirsdag 26. august 2014, klokken 10:08

« forrige - neste »

Electrix

Har forstått det slik at noen av type 2 ladestasjonene kan kommunisere og fordele tilgjengelig ladestrøm seg imellom. Ser også at bl.a. Wago sine pilot boxer (styreenheten I ladestasjonen) kan dette, men er dette noe som kan gjøres underveis, eller er det bare før lading startes? Er det noen som har testet dette I praksis og vet hvordan elbiler reagerer på en slik endring?

Hvis det funker greit kunne det vært interessant f.eks å koble opp mot smarthus styring for å hindre overbelastning.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Rav4_EV

Det går fint å endre pilotsignal under lading.
På Leafen min endret jeg signalet hvert eneste sekund uten at bilen ble forvirret.
Har allerede bygget en prototype basert på å overvåke totalbelastningen i huset og tilpasse lading til bil. 

Pratet med en selger hos Schneider på forsommeren. De kommer med en trådløs måler/sender som plasseres i sikringsskapet og snakker med wallboxen.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Electrix

Takk, fint å vite at det fungerer under lading også.

Jeg regner med at den Schneider saken bare kommuniserer med Schneider sin wallbox så den er nok ikke så aktuell her.

Jeg ser at Wago sin pilot-box kan få beskjed om redusert effekt med to digitale input, noen som vet hvordan Mainpine kontrolleren fungerer?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

elektrolux

Vær obs på at det ikke nødvendigvis fungerer på alle bilmerker.

Vi forsøkte å justere ladestyrken på en Tesla Som, og det gikk bra å redusere ladestyrken, men det gikk ikke å øke den igjen uten å starte hele ladeprosessen på nytt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Electrix

Ok, men det vil uansett bare være som en lastreduksjon for å hindre at hovedsikring tripper, så da fungerer det fremdeles for det, men kan altså føre til redusert lading.

Kan eventuelt legge inn en funskjon som at den slår av og på ladestrømmen igjen når det blir ledig kapasitet, men da risikerer man vel at Leaf og andre ikke starter lading igjen dersom de har timer programmert og lading ble startet manuelt... ikke lett med standarder...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA