Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladekabel i-on, kjøp, lån eller tips om kjøp av ny eller deler

Startet av EspenT, tirsdag 26. august 2014, klokken 09:47

« forrige - neste »

EspenT

Hei

Er det noen som har forsøkt å koble til bilen med VCDS eller VAG CAN PRO? Ser at det er litt problem på de andre bilene basert på MQB plattformen å gjøre forskjellige endringer i bilens oppsett men på diverse forum ligger det guider til å gjøre en del endringer, som automatisk lukking av vinduer hvis det regner, hvilke lys som brukes som "follow me home" hvor mange av diodene i baklysene som brukes til bremselys og en rekke andre ting. Vurderer å kjøpe VCDS for å leke litt, men lurer på om noen har testet vag can pro og i såfall hvordan det fungerer.

Har nå fått bekreftet produksjon i uke 37 på bil som ble bestilt 4/4..  Alt utstyr utenom varmepumpe og Airbag bak. :)

Råde

Du må gjerne være den første til å teste ut :) Tingene du beskriver kunne jeg tenke meg å endre også, så får du erfaringer kommer jeg på besøk :)
e-Golf | X75D

poskare

Har du funnet ut hvor man får kjøpt den nødvendige kabelen til en grei pris?
Evt software?

EspenT

Kommer litt an på hva man syntes er en grei pris, og om man vil ha en orginal kabel som gir tilgang til support og oppgradering eller om man bare vil ha en kina kopi som fungerer kun med nåvæende version av software og kanskje ikke er helt pålitelig.

VCP kjøpes f.eks her: http://www.enigmatool.co.uk/store/#!/~/product/category=9316149&id=12011290 Ca 2300(ink frakt) +MVA

VCDS kjøpes her: http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html  Ca 2500(ink frakt) +MVA

Evenuelt kina utgave her: http://www.aliexpress.com/w/wholesale-vcds-12.12.html?SearchText=vcds%2B12.12&CatId=0&shipCountry=no&initiative_id=AS_20140811125533&isAtmOnline=n&isRtl=yes&SortType=price_asc&filterCat=200000506,200003004,200000505&groupsort=1

Råde

e-Golf | X75D

EspenT

Tja. Kjøpte vagcom, men har ennå ingen bil å prøve på. Ble produsert for en uke siden, så dukker vel snart opp

Råde

Noen med erfaringer her? Koble seg opp i til bilen og undersøke hvilke innstillinger som kan endres?

Post gjerne erfaringer om hvordan og evt tips til modifiseringer. Selv er jeg grønn men interessert.
e-Golf | X75D

-Aleks

Har gått igjennom litt av hvert på min E-golf uten å finne så veldig mye spennende å justere på (i forhold til golf mk5 og 6) =(.

Skal få satt med ned å sjekket opp diverse ved en senere anledning.
Tok meg friheten å kodet vekk bakruteviskeren(fjernet den også) og kodet regnsensoren til å lukke vinduer hvis disse blir glemt i open posisjon og det begynner å regne :)

Kent

Sitat fra: -Aleks på torsdag 12. februar 2015, klokken 13:44
Har gått igjennom litt av hvert på min E-golf uten å finne så veldig mye spennende å justere på (i forhold til golf mk5 og 6) =(.

Skal få satt med ned å sjekket opp diverse ved en senere anledning.
Tok meg friheten å kodet vekk bakruteviskeren(fjernet den også) og kodet regnsensoren til å lukke vinduer hvis disse blir glemt i open posisjon og det begynner å regne :)

Hvordan i all verden overlever du uten bakrutevisker på e-golfen?
Aldri vært bort i en bil som skitner til bakruta like fort^^
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

oaarum

Speil, ryggekamera og parkeringssensorer? Den mørke smale glugga av et bakvindu er vel ikke egnet til å rygge etter uansett, viskeren bare ødelegger ruta.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

poskare

Kan du gjøre noe med lysinnstillingene, ref saken som nettopp dukket opp som en avsteming her?
Jeg tenker da på doble parklys...

Råde

Eller bestemme hvilke dioder som tennes ved brems.
e-Golf | X75D

-Aleks

Tviler på at det kan kodes hvilke dioder som lyser ved brems, men at man kan justere lysinstillinger går nokk :)
Kan få sjekket opp hva som går ann å kodes. trur det kunne vært kult med blink lys forran som parklys men har mine tvil om at det går :) også burde det jo gå ann å kode led stripene sammen med tåkelysene når en kjører på kvelden.

Rio

Det som ville vært nyttig var å lese ut ting som SOC i %, og kWh.

Jeg forstår fremdeles hvorfor ikke det vises i displayet (jeg har i hvert fall ikke funnet det).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

poskare

Fant koder for US driving light. Det er de ytterste led'ene i blinklyset som da lyser konstant.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA