Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladekabel i-on, kjøp, lån eller tips om kjøp av ny eller deler

Startet av TRM, mandag 25. august 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

Lynet

Sitat fra: TeslaSvein63 på onsdag 23. august 2017, klokken 22:28
Har nettopp kjøpt denne og testet. Veldig fornøyd. lett å ta med og har masse ekstrasnadder med. Gir mening til biler med dobbeltlader, noe Tesla aldri fulgte opp tross lovnader. 22KW på 32 amp-400V gjør susen, med flere muligheter.  :)                                https://www.torgersenbil.no/produkt/hurtigladere-til-el-bil-og-plugg-in-hybrid/portable-hurtiglader-til-el-bil-plugg-in-hybrid
Står at det er innebygget jordfeilbryter, er det da type B?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på onsdag 23. august 2017, klokken 22:58
Sitat fra: TeslaSvein63 på onsdag 23. august 2017, klokken 22:28
Har nettopp kjøpt denne og testet. Veldig fornøyd. lett å ta med og har masse ekstrasnadder med. Gir mening til biler med dobbeltlader, noe Tesla aldri fulgte opp tross lovnader. 22KW på 32 amp-400V gjør susen, med flere muligheter.  :)                                https://www.torgersenbil.no/produkt/hurtigladere-til-el-bil-og-plugg-in-hybrid/portable-hurtiglader-til-el-bil-plugg-in-hybrid
Står at det er innebygget jordfeilbryter, er det da type B?

Neppe, da hadde det nok vært spesifisert type B.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TeslaSvein63

Hvorfor ikke det? Er jo splitter nytt produkt (nesten) og dette med B kom vel på banen i 2014, så siden den er godkjent for bruk, så er det mer innlysende å tro at vi snakker om B her. Det kan jo bli en oppgave for deg / dere å ta kontakt for utvidet informasjon og vidre formidle det til meg / oss.
Er ikke så godt inne på slike ting jeg, men er det ikke noe med at A og B ikke går over ens? A i hus og B i lader fks? slik at A evt er like greit? 

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. august 2017, klokken 16:14
Skuffen jeg bestilte sammen med konsollen er derimot noe skikkelig skrot. Dårlig passform som også synes på alle bildene hos Evannex, elendig håndtak, og må tas helt ut om man skal ha tak i f.eks lommeboka. Og kvalitetsfølelse i klasse jalla.
Apropos kvalitet på skuffen. Se hva jeg fant...

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/evannex-cubby-compartment-poor-fit.78367/

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Charlie

Setene i min X er gode, men rumpa mi er nok for bred for sidestøtten. Det merket jeg ikke på prøveturen, men over tid så kjenner jeg at sidevangene på sitteputen klemmer for mye på sidene. Særlig fordi leg liker å skreve litt ut med beina.
Det ble etter noen timer så slitsomt for rumpeballene at jeg kjøpte meg en Tempur sittepute til 800 kr eller noe. Da hever jeg lårene litt over sidevangene, og jeg kan skreve så mye jeg vil :laugh:

Ok, ikke helt den rette fargen, men veldig mykt å sitte på. Størrelsen gjør at den passer omtrent perfekt, og den rører ikke på seg. Kan anbefales for de som ikke er pygmeer. Den selges egentlig som korsryggestøtte, men pytt.

Muffinman

Kanskje den kan festes høyt på seteryggen for å tvinge overkroppen litt lengre fram, slik at jeg slipper å sitte med krum nakke pga nakkestøttene i 85D``en vår? Er det en festestropp på denne?

Charlie

Det er vel det den egentlig er tenkt til, som korsryggestøtte. Ingen stropp, men faktisk en plastramme med bordkorre (eller hva det heter) så puta holder seg fast på rammen. "Rammen" er egentlig bare en flat plastprofil 30 x 5 cm eller noe, men hvordan den skal festes til seteryggen aner jeg ikke.

Charlie

Skal stå på høykant, eller kona di kan sy pene stropper på selve putetrekket :)

Muffinman

Eller man kan gjøre det selv. Kan dere ikke sy, gutter?  ;D

Charlie

Muffinman

hoffa

Litt dårlig belysning i interiør, trunk og trunk. Merkes godt når høst og vinter kommer. Har derfor bestilt meg dette plug and play settet....https://www.abstractocean.com/Tesla_interior_light_kit/
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Muffinman

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA