Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladekabel i-on, kjøp, lån eller tips om kjøp av ny eller deler

Startet av TRM, mandag 25. august 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: steam på søndag 06. august 2017, klokken 13:25
Passer disse til alle Model S? Jeg ser ikke 75D nevnt på siden.
Nå har vel ikke 75D noen andre pedaler enn alle de andre vel? :)

Jeg gikk for disse selv:
http://www.ebay.com/itm/Topfit-Non-Slip-Performance-Foot-Pedal-Pads-for-Model-S-and-Model-X/112459563542

Ganske krøkkete å montere. Har i etterkant lest at man bør legge de i varmt vann for å gjøre gummien mykere før montering. :)

petersv

Alle S er like vedrørende pedaler, spoiler, osv.

steam

Sitat fra: krister461 på søndag 06. august 2017, klokken 23:42
Sitat fra: steam på søndag 06. august 2017, klokken 13:25
Passer disse til alle Model S? Jeg ser ikke 75D nevnt på siden.
Nå har vel ikke 75D noen andre pedaler enn alle de andre vel? :)

Jeg gikk for disse selv:
http://www.ebay.com/itm/Topfit-Non-Slip-Performance-Foot-Pedal-Pads-for-Model-S-and-Model-X/112459563542

Ganske krøkkete å montere. Har i etterkant lest at man bør legge de i varmt vann for å gjøre gummien mykere før montering. :)

Nå hadde vel ikke jeg noen mulighet til å vite dette da jeg ennå ikke er eier? :)

Men takk for svaret.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Muffinman

Da er senterkonsollen fra Evannex montert. Den har OK passform, riktignok ikke perfekt, og ser bra ut. Det grå "skinnet" matcher resten av interiøret bra. Karbondekoren er derimot ikke helt matchet, men det er ikke så enkelt å se det hvis man ikke prøver hardt. Mobilskuffa er idiotisk og blir brukt til å legge fob+nøkler i.  Til det funker den bra.Hvordan man tenker at det skal fungere med lading oppi der skjønner jeg ikke, for da må telefonen stå og balansere på pluggen, også om man trer ledningen inn som anvist.  Koppholderen er grei, men blir halvveis med ut om man setter ei 0,7l vannflaske oppi. Rullegardina til oppbevaringsrommet var veldig treg til å begynne med, men løsner med litt bruk. Oppbevaringsvolumet i konsollen er veldig lite i forhold til hva som er mulig å få til.

Alt i alt et OK produkt til prisen.

Skuffen jeg bestilte sammen med konsollen er derimot noe skikkelig skrot. Dårlig passform som også synes på alle bildene hos Evannex, elendig håndtak, og må tas helt ut om man skal ha tak i f.eks lommeboka. Og kvalitetsfølelse i klasse jalla. Fikk se en Topfit-skuff i en annen bil i går, og den er alt Evannex sitt produkt burde være. Og den koster en fjerdedel. Har en i bestilling selv til bil nr. 2, og er den bra kommer jeg til å bytte ut Evannex sin med denne.  Så skal nok Evannex bli utfordret på hvordan de kan forsvare å selge slikt sarv til denne prisen. Utgaven med karbondekor koster 100 dollar og er fint pakket i en fancy pose, men jeg fikk lettere sjokk når jeg så hva som lå oppi....

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

JorgenM

Bestilte denne idag. Lei av å la laderen ligge å slenge på gulvet i garasjen.
Her har de litt å lære av BMW som leverer lader med hull for montering på vegg og mulighet for å henge opp selve ladepistolen på ladeboksen.

Jada, har avtalt fastmontert lader med elektriker, men det drøyer noen måneder og jeg får uansett bruk for denne oppe ved huset der bilen ofte står parkert på sommeren.

http://www.ebay.com/itm/Topfit-Wall-Connector-Cable-Organizer-for-Eu-Version-Tesla-Model-S-and-Model-X-/112436551639
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

Nå er jo UMC beregnet for mobil nødlading, og kommer følgelig ikke med utstyr for oppheng. Wallconnectoren derimot har  dette innebygget.

JorgenM

Wallconnector er Tesla-brandet og dermed uaktuell for min del :)
Men har som sagt planer om fast installert (generic) lader.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

Joda. Men UMC, som jeg antar var det opprinnelige problemet er også Tesla-brandet. Og BMW sin som du fremhever er sikkert BMW-brandet. Ikke helt sikker på at jeg forstår problemet, men poenget er altså at funksjonaliteten henger sammen med tiltenkt bruk.

nordic2064

noen synes ikke det er ille med litt branding......
Og de er veldig bra priset sammenlignet med de "ikke-brandede" boksene i markedet....  8)

snd

Fint å se ett fjes på dette forumet. Har hatt følelsen av kommunikasjon med datamaskiner til tider.  :laugh: :laugh:
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Øggen

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=15617.0

Personlig e ej han med runeskrift på t-skjorta. Står visst som "gjest" på det innlegget.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

TeslaSvein63

Har nettopp kjøpt denne og testet. Veldig fornøyd. lett å ta med og har masse ekstrasnadder med. Gir mening til biler med dobbeltlader, noe Tesla aldri fulgte opp tross lovnader. 22KW på 32 amp-400V gjør susen, med flere muligheter.  :)                                https://www.torgersenbil.no/produkt/hurtigladere-til-el-bil-og-plugg-in-hybrid/portable-hurtiglader-til-el-bil-plugg-in-hybrid

Somni

Sitat fra: nordic2064 på mandag 21. august 2017, klokken 22:29
Og de er veldig bra priset sammenlignet med de "ikke-brandede" boksene i markedet....  8)
Hvor kjøpte du det settet der? Selges de hos Tesla?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

nordic2064

Sitat fra: Somni på onsdag 23. august 2017, klokken 22:45
Sitat fra: nordic2064 på mandag 21. august 2017, klokken 22:29
Hvor kjøpte du det settet der? Selges de hos Tesla?
Fikk det av fruen. Hun kjøpte det hos Tesla - hvis det var sykkelklærne du mente og ikke Tesla logoen på garasjeveggen

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA