Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladekabel i-on, kjøp, lån eller tips om kjøp av ny eller deler

Startet av TRM, mandag 25. august 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: F_P på torsdag 30. juli 2015, klokken 11:03
Sitat fra: ctr46 på torsdag 30. juli 2015, klokken 00:14
Sitat fra: F_P på onsdag 29. juli 2015, klokken 20:20
Kjøpt og kjøpt.
Fikk en god flik 3M folie i karbon-look. I helgen ble det foliering av alt det pianosorte innvendig. Mer 3D effekt i folien enn det er originalt, men det ble slett ikke ille. Hadde blitt enda bedre på andre forsøk, men jeg gidder foreløpig ikke å ta av panelene igjen for å flikke på det. Kona sier det er sånn som bare jeg ser uansett  ::)

Obligatorisk med bilder!!

OK  8)
JØSS! Har du nok til meg? :)
Husqvarna Automower 320

Cato76

Sitat fra: Brede på torsdag 30. juli 2015, klokken 11:07
Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. juli 2015, klokken 11:02
Regner med at den tredjeparts ladelukeåpneren jeg har kan kastes når Model S nr. 2 havner i oppkjørselen.  Åpner alle luker i en viss omkrets vil jeg tro. Ikke at jeg får UMC-åpneren til å fungere (prøvd med 3 stk UMC), men sett at den hadde fungert ville den også åpnet andre biler i nærheten?

Åpner alle biler ladeluker i en viss nærhet ja, også ulåste. Gjorde iallefall det "før i tiden".  :D

Vil vel avslutte ladingen på bilene i viss nærhet også da...?  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Brede

Sitat fra: Cato76 på torsdag 30. juli 2015, klokken 12:36
Sitat fra: Brede på torsdag 30. juli 2015, klokken 11:07
Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. juli 2015, klokken 11:02
Regner med at den tredjeparts ladelukeåpneren jeg har kan kastes når Model S nr. 2 havner i oppkjørselen.  Åpner alle luker i en viss omkrets vil jeg tro. Ikke at jeg får UMC-åpneren til å fungere (prøvd med 3 stk UMC), men sett at den hadde fungert ville den også åpnet andre biler i nærheten?

Åpner alle biler ladeluker i en viss nærhet ja, også ulåste. Gjorde iallefall det "før i tiden".  :D

Vil vel avslutte ladingen på bilene i viss nærhet også da...?  ???

Tror den virker kun på magneten som holder luka..
Mulig den avslutter ladingen også et sekund eller to, men den skal iallefall ikke låse opp kabelen.

DaTwister

Var det mye jobb å ta ut panele for å foliere de?

BMW850

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 29. juli 2015, klokken 19:37
Sitat fra: BMW850 på mandag 18. mai 2015, klokken 12:30
Har bestillt denne. Montert samme på min iPhone og det er virkelig topp kvalitet og gir en øket kvalitetsfølelse samtidig som den selvfølgelig beskytter. Veldig lett å montere. Bare det er rent så suger glassfilmen seg fast uten antydning til bobler. Følger også med en silikon-sugekopp hvis man av en eller annen grunn ønsker å fjerne den.

http://www.ebay.com/itm/291431569630

Fikk du montert denne uten at det ble noe merker under skjermen? Monterte min og det ble ikke bra, har 2 stk sirkel merker under glasset som virker som å være luft siden det endrer seg når jeg presser på glasset. Ser ikke helt hvordan jeg kan ha montert den feil siden det er en ganske solid plate og ikke film.

De sugekoppene som fulgte med går ikke å fjerne glasset med, har prøvd med skikkelig sugekopper også og ikke sjans å fjerne igjen. Har prøvd å plukke litt på siden med bla flere plast verktøy men det sitter helt sykt godt fast. Så klarer ikke å fjerne det igjen, for tør ikke å begynne med kniv osv siden jeg er redd for å skade skjermen. Tror jeg må demontere hele skjermen slik at jeg kommer til fra siden med en stanley kniv for å få av den igjen.

Bilde av hvordan det ser ut.

Hei! Fikk ett par sirkelmerker. Ett bittelite og ett på størrelse med ett kronestykke. Var ikke veldig synlig så jeg glemte det bort. Ett par dager etterpå var de HELT forsvunnet. Så det ser ut som at det heles etter noen dager. Håper det har skjedd for deg også ;) Enig i at den leke-sugekoppen som fulgte med ikke duger i det hele tatt. Har en litt større som er for å skru ut lyspærer (GU10 tror jeg). I tilfelle kan du jo kjøpe en sånn en på Biltema :P ;

PS. De har også en litt mindre...

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Sitat fra: BMW850 på torsdag 30. juli 2015, klokken 17:52
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 29. juli 2015, klokken 19:37
Sitat fra: BMW850 på mandag 18. mai 2015, klokken 12:30
Har bestillt denne. Montert samme på min iPhone og det er virkelig topp kvalitet og gir en øket kvalitetsfølelse samtidig som den selvfølgelig beskytter. Veldig lett å montere. Bare det er rent så suger glassfilmen seg fast uten antydning til bobler. Følger også med en silikon-sugekopp hvis man av en eller annen grunn ønsker å fjerne den.

http://www.ebay.com/itm/291431569630

Fikk du montert denne uten at det ble noe merker under skjermen? Monterte min og det ble ikke bra, har 2 stk sirkel merker under glasset som virker som å være luft siden det endrer seg når jeg presser på glasset. Ser ikke helt hvordan jeg kan ha montert den feil siden det er en ganske solid plate og ikke film.

De sugekoppene som fulgte med går ikke å fjerne glasset med, har prøvd med skikkelig sugekopper også og ikke sjans å fjerne igjen. Har prøvd å plukke litt på siden med bla flere plast verktøy men det sitter helt sykt godt fast. Så klarer ikke å fjerne det igjen, for tør ikke å begynne med kniv osv siden jeg er redd for å skade skjermen. Tror jeg må demontere hele skjermen slik at jeg kommer til fra siden med en stanley kniv for å få av den igjen.

Bilde av hvordan det ser ut.

Hei! Fikk ett par sirkelmerker. Ett bittelite og ett på størrelse med ett kronestykke. Var ikke veldig synlig så jeg glemte det bort. Ett par dager etterpå var de HELT forsvunnet. Så det ser ut som at det heles etter noen dager. Håper det har skjedd for deg også ;) Enig i at den leke-sugekoppen som fulgte med ikke duger i det hele tatt. Har en litt større som er for å skru ut lyspærer (GU10 tror jeg). I tilfelle kan du jo kjøpe en sånn en på Biltema :P ;

PS. De har også en litt mindre...

Har ikke gått bort enda etter 4-5 dager. Testet istad med 2 stk sugekopper til Gopro kamera som er kraftige saker. Virker som man nesten river ut og ødelegger skjermen før de slipper. Men den beskyttelsen sitter helt fast og er ikke antydning til at det slipper.
Virker ikke som det er laget for å ta av igjen :P som er synd når man ikke får et bra resultat.

Ser ut som jeg rett å slett må skru ut hele skjermen slik at jeg har skikkelig mulighet for å komme til med noe fra et av hjørnene. Men usikker på om jeg skal gjøre det i tilfelle noe blir ødelagt og man mister garantien når man har skrudd på det selv.

BMW850

Det var synd. På min forsvant ringene ihvertfall fullstendig... heldigvis. Må nok til fra ett av hjørnene ja. La merke til at glassbeskyttelsen var noen mm lavere enn selve skjermen så det burde vel vært mulig å komme til med ett type plast-verktøy enten oppe eller nede. Men jeg forstår du har prøvd.

Er nok ganske sikkert at du må ha en ikke altfor stor, kraftig sugekopp og liksom bende/vri fra ett av hjørnene. Ikke rett ut.

Ellers ville jeg sendt selger en mail og sagt ifra om problemet. De har muligens noen gode idéer.

Dennis

Ja prøvd med mindre sugekopper i hjørnet også uten at det hjalp. Samt prøvd med gitarplekter + div plast verktøy.

Selger kan nesten ikke engelsk så der var det lite hjelp å få hehe..  :P

Når jeg tenker over det så regner jeg med den sugekoppen som fulgte med bare er for å hjelpe til installasjon. Å dra dette løs med sugekopp er nok så å si umulig siden det vil jo suge seg fast. Så må komme til rett fra et hjørne med en skarp plast gjenstand.

Kjedelig at jeg fikk de 2 merkene. For selve produktet gir jo mye bedre beskyttelse enn vanlig film, men må bare få det av på et vis for de merkene jeg har nå ser ikke bra ut.

Tuxedo

Trenger man egentlig noen beskyttelse for den store skjermen?  Mobiltelefoner etc. blir jo fort ripet, men det er jo gjerne fordi man kommer i skade for å legge dem sammen med noe annet, som har skarpe kanter.  Skjermen i bilen kommer jo bare i kontakt med en myk fingertupp.  Min skjerm er i hvert fall like fin etter snart to år.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Dennis

Problemet er ikke mine fingre, men dama sine med lange negler ;)

Det gloss belegget som er på skjermen tåler ikke så veldig mye så er ganske lett å få riper er man borti med bla. negler

Muffinman

Snodig. I likhet med Tuxedo er min skjerm like fin etter snart 2 år (82.000km). Og det er en dame med negler som kjører av og til. Kanskje skjermene er mer robuste på de første bilene?

Dennis

Tror nok det er likt,
Er bare min erfaring med lcd skjermer fra tidligere. Hadde ikke noen riper i min heller så mye mulig det er unødvendig med beskyttelse.

BMW850

Uansett er det en billig forsikring skulle noe treffe skjermen :) Synes også glasset gjør at skjermen virker hardere og mer solid samtidig som følsomheten er like bra. Trenger heller ikke være spesielt forsiktig ved rengjøring da glasset er mye hardere.

Muffinman

På tide med en liten oppdatering siden det begynner å bli en liten haug med greier som er kjøpt inn til bilen som skal leveres i høst:

- Silikonlommer til FOB fra Abstract Ocean
- Blackvue 600HD dashcam front
- G1W dascham bak
- Rigid SR2-10" ledbar
- 18-led lamper som skal erstatte originalt lys i bagasjerom og frunk.
- Diverse ledstrips og originale interiørlamper som skal brukes til lys under bakdører og fotbrønn bak (bil uten lyspakke)
- LED pærer til skiltlys bak
- Lamin-X klar folie som skal legges på nedre lyktepar foran, på utsatt del av bakskjermer og muligens på bakfanger
- Skvettlapper til framhjul Volvo style

I tillegg blir det handlet tykkmasse til hjulbuer, bitumenplater til innvendig trunk og butylplater til demping av dører. "Gamlebilen" har fått noenlunde tilsvarende utstyr. Det meste etter tips her på forumet :)

TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA