Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladekabel i-on, kjøp, lån eller tips om kjøp av ny eller deler

Startet av TRM, mandag 25. august 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

Muffinman

Finere enn originalt. Jeg tenker å prøve å legge karbonfolie på øvre del. Har grå bil med karbon interiør, karbon spoiler og karbon senterkopper på felgene.

petersv

Veldig kult foliert på sølvgå bil. Ta gjerne flere bilder utenfor garasjen ;)

satheesh.net

Sense

Sitat fra: petersv på tirsdag 12. august 2014, klokken 22:52
Sorry, glemte link http://www.buyincoins.com/item/13220.html#.U-p-EVM4XK0

Og ang. styrke, de er uansett svakere enn halogenpærene som er der originalt. Hvis du ser biler med LED så er det ofte kun to små felt på skiltet som er belyst, ser ikke så bra ut imo. Disse har bra spredning og styrke.

Jeg bestilte LED-pærene via linken du oppgav, men etter nesten ett år, har jeg erkjendt at de aldri kom fram. (Ikke misforstå, jeg bebreider ikke noen for dårlig link. Det var uansett ikke mange kronene tapt.)
Istedet bestilite jeg 39 mm led-skiltlys via "Ekstralys.no", fordi leverandørens nettsider angav at denne passet TMS. Men den var jo for stor til innfestet. Så jeg bestilte 36 mm også, men denne ble for liten og blir helt løs i festeordningen!
http://www.ekstralys.no/products/c5w-led-36mm-hvit-4c

Da tenkte jeg: "Den som gir seg er en dritt"!
Så jeg kontaktet et verksted som profilerer seg på sine tekniske kunnskaper. Verkstedmesteren der hadde selv TMS, og skulle prøve på egen bil først, men ringte meg og sa han bare fikk feilmeldinger.

Derfor spør jeg forumet en gang til:
Noen som har erfaring med lyspære-leverandører eller verksteder som har LED skiltlys som virkelig passer uten feilmeldinger?
Kan jo ikke kjøre rundt med halogenlys....

petersv

Tja, jeg har brukt de fra BIC på tre S-er med bra resultat,
de sitter kanskje litt løst i plastlinsa idet du skal sette de inn i lykta, men når de er inne sitter de støpt iom. at det er metallkontaktene som holder rundt polene som holder pæra på plass.

Har du prøvd å montere de i bilen? (de korte.)

Jeg har forresten ikke mistet noen pakker fra BIC, men har hendt med DX, de har service-system det du kan melde pakken tapt og de sender nytt, både hos BIC og DX.

Bor du i nærheten av Oslo kan du sende meg en PM så kan jeg vise deg hvis du svipper innom, har noen liggende.

lunitiks

Får vel slenge ut min ydmyke liste over innkjøp siden levering i august:
- Alle gummimatter unntatt frunk (Tesla)
- Mennekes Type2-kabel (Tesla)
- LED-skiltlys (takk Muffinman for DIY-tråden, som forresten nå trenger litt oppdatering!!!)
- LED-lamper til trunk (^)
- Magnetisk telefonholder fra A.O
- Oppbevaringslomme/netting med borrelåsfeste
- Mini-skvettlapper (Volvo v60)
- Dashcam (G1WH), kabler og 3M-feste
- Hjulklosser
- Kjemikalier og tonnevis med mikrofiberkluter/duker
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

guneiv

Sitat fra: Sense på fredag 13. november 2015, klokken 20:46

Og ang. styrke, de er uansett svakere enn halogenpærene som er der originalt. Hvis du ser biler med LED så er det ofte kun to små felt på skiltet som er belyst, ser ikke så bra ut imo. Disse har bra spredning og styrke.

Jeg bestilte LED-pærene via linken du oppgav, men etter nesten ett år, har jeg erkjendt at de aldri kom fram. (Ikke misforstå, jeg bebreider ikke noen for dårlig link. Det var uansett ikke mange kronene tapt.)
Istedet bestilite jeg 39 mm led-skiltlys via "Ekstralys.no", fordi leverandørens nettsider angav at denne passet TMS. Men den var jo for stor til innfestet. Så jeg bestilte 36 mm også, men denne ble for liten og blir helt løs i festeordningen!

Så jeg kontaktet et verksted som profilerer seg på sine tekniske kunnskaper. Verkstedmesteren der hadde selv TMS, og skulle prøve på egen bil først, men ringte meg og sa han bare fikk feilmeldinger.

Noen som har erfaring med lyspære-leverandører eller verksteder som har LED skiltlys som virkelig passer uten feilmeldinger?

Jeg bestilte fra abstractocean.com
Svart S85D

ctr46

85D

HelectriC

Sitat fra: Sense på fredag 13. november 2015, klokken 20:46

Jeg kjøpte mine på bilxtra, har hatt de på siden mars og funker veldig bra. Ingen grunn å bestille fra USA eller Asia når du kan gå bort i gata og kjøpe normalt uten leveringstid. Tror det er Osram, men husker ikke nøyaktig. De hadde to typer, en no-name og en kjent, tok den kjente for være på sikre siden.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

mj

Biltema sine funker bra på min. Var litt slakke men lyser fint og ingen feilmeldinger. Tror de har hakket større også.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Cato76

Helt ærlig så forstår jeg ikke vitsen med LED lamper i skiltlysene. Synest generellt ikke at et skilt er så fint å se på at det må lyses opp ekstra. I forrige uke lå jeg bak en Audi med alt for sterke LED skilt-lamper, de var faktisk så sterke at de blendet meg...

Men kanskje det er noe jeg har misforstått når det gjelder dette, så fint om dere oppdaterer meg  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

cairnz

Det er ikke lysstyrken, men temperaturen på lyset :) LED-lys er nærmere slektet til resten av ledlysene rundt om bilen i antall Kelvin :)
Elbilist

Muffinman

1. Holdbarhet
2. Fargetemperatur. Tar seg ikke ut at en bil med gjennomgående kaldt lys har gult glødepærelys på skiltene.
3. Et særdeles lite og ubetydelig poeng: Strømforbruk. Kan man kutte med 90% føles det bedre. Det har naturligvis ingen signifikant betydning for rekkevidden.

ingare

Vår bil fra oktober 2015 var levert med LED-skiltlys  :)
S85D - Levert
S85 - Solgt

Hord

Fikk endelig investert i bedre lys til trunk'en:

Bilen hadde lyspakke fra før, men den består av kun to ekstra pærer:

Resultatet er som dag og natt, og løsningen virker meget solid. Selv nysgjerrige fingre fra fireåringen har ikke klart å plukke ned LED-listene.

LED-pakken ble bestilt fra Sigurdi fra teslabutikken.com. Han stod for rask, effektiv og hyggelig montering!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA