Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor kan man kjøpe skvettlapper til trilling?

Startet av Thomas81, mandag 25. august 2014, klokken 21:51

« forrige - neste »

Thomas81

Hva er deres erfaringer ved overtakelse av bilen? Dette er et stort øyeblikk for mange og bilforhandlere som gjør noe ekstra utover å bare gi nøklene og sjekke at pengene er i orden får et stort pluss fra meg.
Får man en liten gave ved siden av? Er bilen fulladet? Viser selgeten deg bilen grundig? osv...
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Fikk en smått grei gjennomgang av bilen som han sa kom til å vare "et par timer" men som bare varte i halvtime/tre kvarter, og bilen var selvsagt fulladet.

Ingen gaver av noe slag, nei. Er det i det hele tatt vanlig?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Roman

- Fulladet bil
- Gjennomgang av all utstyr og funksjoner
- Bavarias Kokebok (husker ikke helt hva den heter i farta, men mange fine oppskrifter i den)

Thomas81

Sitat fra: Klykken på mandag 11. august 2014, klokken 13:22
Fikk en smått grei gjennomgang av bilen som han sa kom til å vare "et par timer" men som bare varte i halvtime/tre kvarter, og bilen var selvsagt fulladet.

Ingen gaver av noe slag, nei. Er det i det hele tatt vanlig?

Noen gir en liten gave, sist jeg kjøpte på Bavaria fikk jeg med en LED lommelykt.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Gondron

Fikk ein flotte kokebok, Strålende fornøyd med min overtakelse.

rth

Kjapp overlevering, med info om. Start/Stopp Drive/Revers. La inn telefonen på blåtann. Info at det lå en velkomstpakke fra elbiforeningen. Tut og kjør og lykke til med ny bil.

Usikker på om det var en normal overtakelse jeg fikk, eller om det var slutten på dagen. (16:00-16:20). Men for en vanlig person uten interesse for nett og fora der, så vil jeg si skandaløst dårlig. Ingen info om lading, navigasjon, radio, connecteddrive +++. Jo mer en tenker på det jo mer håpløst var det egentlig.

Hadde vært kjekt å vite at ladekable ikke kan taes ut før en trykker på låse opp bilen når en står ved kablen. Dette er min 6. helt nye bil, og jeg har aldri vært i nærheten av en slik overtakelse tidligere.

muggost

Hei, jeg har ikke BMW men Nissan Leaf. Fikk liknende overtakelse selv og selgerne der jeg handlet kunne så å si ingenting om elbil. Men nød lærer naken jomfru å spinne, så etter hvert fant jeg elbilforumet og her har jeg lært det meste jeg trenger å vite om elbil (I tillegg til egne erfaringer så klart).

Spør du meg, så virker det som om bilforhandlerne kun er ute etter å selge deg produktene deres (surprise). Å lære seg noe som helst om denne typen bil og elbilkjøring (som faktisk er noe annerledes enn fossilkjøring) virker det ikke som om de bryr seg om...

Klykken

BMWs selgere kalles i-agenter, og skal visstnok ha blitt kurset om bilen(e) i porteføljen. Det er ingen andre forhandlere enn de som er sertifiserte, med i-agenter, som får selge denne bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

rth

Han som solgte virka oppegående nok. Men er i pappaperm. Hvorvidt det er han som skulle gjort overtagelsen vet jeg ikke noe om.

Jeg håper og tror at ferieavvikling, pappaperm og seint på dagen var årsaken hos meg. For seansen var langt under pari, og ikke noe BMW skal være fornøyd med. Jeg er forøvrig veldig pro BMW, og skjønner ikke folk som kjøper Mercedes/Audi når de kunne kjøpt BMW.   8)

Snart-i3

Tok over bilen på torsdag, og slapp heldigvis en lang runde med "opplæring". Kun en kort runde med det viktigste samt oppsett av telefon. Har hatt samtaler med selgeren tidligere og han var klar over at jeg hadde satt meg inn i bilen på forhånd. Har lest instruksjonsboka før hver antatte levering, dvs to ganger.  Eneste jeg kunne ønsket meg var litt info om oppsettet av app'en, men den var oppe og gikk på en halv time (inkl kode fra bilen).

Kona fikk en liten gave, jeg "fikk" bil :)
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

emil

Nå handla jeg bruktimportert Leaf fra forhandler for et knapt år siden. Bilen ble prøvd dagen før levering og fikk en god gjennomgang før prøvekjøring. Hentet den i 17-18-tiden av en hyggelig gjeng. Tror de var tre stykker som gjorde diverse ting i forbindelse med overleveringen og sammen med nøklene fikk med en bukett blomster til fruen.

Mange selgere glemmer at det er i øyeblikket kunden kjører avgårde at inntjeningen på bilen egentlig starter i form av service og eventuellt tilleggsutstyr. Dårlig inntrykk der kan gjøre at man kjører til andre for de tjenestene.

rth

Jeg fikk også bilen på torsdag, og har fortsatt ikke fått kode til bilen. Har du gjort noe mer enn å registrer på nett, og be om kode, samt oppdater services og sjekke meldinger?

Begynner jo å lure om det er en feil i systemet slik at chassisnummer og simkort ikke stemmer overens.

Bmwi3

Sitat fra: rth på mandag 11. august 2014, klokken 21:45
Jeg fikk også bilen på torsdag, og har fortsatt ikke fått kode til bilen. Har du gjort noe mer enn å registrer på nett, og be om kode, samt oppdater services og sjekke meldinger?

Begynner jo å lure om det er en feil i systemet slik at chassisnummer og simkort ikke stemmer overens.

Da er det noe feil, prøv å kontakt BMW. Tok bare et par timer på min før jeg fikk koden i bilen...
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

rth

Har fått beskjed om at systemet er nede, og at det er i gang igjen på torsdag. I følge BMW. Så da er det bare å vente.

LMOR

Jeg fikk kode etter ca 10 - 30 sekund i dag.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA