Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Roman, mandag 25. august 2014, klokken 21:50

« forrige - neste »

Ferry

Har i3 hatt "turbolag"? Jeg syntes den var kvikk som fy. Men enda mer av noe bra er ikke å forakte :)

LMOR

Sitat fra: BOStrand på torsdag 30. oktober 2014, klokken 11:56
Sitat fra: BOStrand på mandag 20. oktober 2014, klokken 10:01
3. Kan vinterdekk også gjøre en forskjell? Jeg fikk montert disse samtidig med SW oppdateringen.

Etter å ha kjørt noen mil har regen endret karakter og blitt mer lik som før. Flere har tidligere skrevet at nye vinterdekk er glatte. Dette har antakeligvis resultert i at traction control har grepet inn. Nå slipper regen stort sett bare i krappe svinger. En annen observasjon er at "80-talls turbo-lag'en" ( http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11323.0.html ) er nesten borte. Dette gjør at bilen er mye mer responsiv når en tråkker "gassen" i bånn. Dekkbudsjettet må nok økes, men bilen er blitt enda morsommere å kjøre :-)
Henger ikke disse sammen tror du? Grunnen til lag'en, er at bilen sørger for at du ikke spinner, men jo bedre veigrep, jo mer responsiv?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

rth

Ny software i dag.

Regnsensor fungerer nå plutselig helt fint. Faktisk så var laveste nivå akkurat passe. Tidligere var maks følsomhet alt for lav.

App på mobil fungerer igjen også. Helt uten noen ingripen for å få det til.

Regenereringen fungerer også helt fint. Så tall på nesten 70 KW inn mot kryss, og hadde aldri høyere verdi enn det  med gammel software og sommerdekk.

Ellers ingen endring som jeg har lagt merke til.

Men supert med regnsensoren.

AndesiteSilver_i3

Hadde vært nyttig å kunne sammenlignet softwareversjon men det er da vel ikke mulig å finne?
Jeg har også vært til oppdatering for et par uker side men er fortsatt ikke fornøyd med regnsensoren. Muligens litt mere stabil nå en tidligere men absolutt ikke følsom nok. Må forsatt stå på max følsom for i det heletatt å slå inn nogenlunde i tide.

Men fikk jeg oppdatert grafikk i midtdisplayet, men ikke mulighet for norsk språk.
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

LMOR

Får begynne med å si at jeg ikke har oppgradert SW etter sist regenereringsrapport. Det er 10 grader ute, og tørr vei. Jeg mistet nesten regenereringen etter at jeg hadde tråkket i bånn fra 0, for å komme fordi en trailer med jord i et veiarbeidsområde med litt jord på veien. Det var nok til at bilen sikkert mistet grepet noe, og det tok minst 1 mil, med pause på en time underveis før den gradvis kommer seg. Algoritmene er nok litt mer avanserte enn vi tror?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

snakkis

Sitat fra: LMOR på mandag 03. november 2014, klokken 13:04
Algoritmene er nok litt mer avanserte enn vi tror?
Litt _for_ avansert virker det som :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA