Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Roman, mandag 25. august 2014, klokken 21:50

« forrige - neste »

Roman

Er på utkikk etter informasjon og erfaringer fra dere som har hat bilen på oppgradering. Er det noen opplagte endringer dere ser eller opplever. Noe ny funksjonalitet som er blitt låst opp? Eventuelt noe som har blitt verre etter oppgraderingen.

Aberg88

Henger meg på denne. Kan mann se noen plass hvilken software bilen har og hva som er den "siste SW" som BMW har gitt ut?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

ali_ben

Sitat fra: Roman på mandag 11. august 2014, klokken 13:11
Er på utkikk etter informasjon og erfaringer fra dere som har hat bilen på oppgradering. Er det noen opplagte endringer dere ser eller opplever. Noe ny funksjonalitet som er blitt låst opp? Eventuelt noe som har blitt verre etter oppgraderingen.

Jeg har ikke sett noe nye funksjonalitet i bilen min utover at klima fungerer. På sett og vis kan jeg jo si at det er ny funksjonalitet da den kun fungerte noen dager etter jeg fikk bilen. Noe grafikk i naviskjermen er ny og oppdatert. Ryggesensor (for de som ikke har ryggekamera) virker bedre kalibrert enn tidligere - ny grafikk og mer presist "bilde" av omgivelsene.

Noen hadde håpet at Connecteddrive store skulle være åpnet i denne versjonen. Det er den ikke - selv om BMW har skrytt av at denne "kommer snart" siden juni 2013.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Aberg88

Vil Connected Drive Store være åpnet for alle eller bare for dem med 6AK integrert?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

ali_ben

Sitat fra: Aberg88 på onsdag 13. august 2014, klokken 12:06
Vil Connected Drive Store være åpnet for alle eller bare for dem med 6AK integrert?

Jeg har mailet med Bavaria nå - de sjekket med BMW og de sier at Connected Drive Store planlegges åpnes neste sommer, dvs i 2015. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Klykken

Da har min også blitt oppgradert. Ny grafikk var det første jeg merket og det at rekkevidden var veldig optimistisk. Bilen ble ladet til ca 90% og appen sa 143km, men når jeg satte meg i bilen stod det 177km. :) regner med den ikke er slik i morgen, da denne sikkert må kalibrere seg litt. Vi får se.

AC fungerer iallefall.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ali_ben

Denne lå ute på en i3 gruppe på facebook nå. Antar at det er august-fixen;
(se for øvrig vedlegg også)

-----
The i3 software update 07-503 has been released via Service Action:
SI B12 16 14.
---------------------------------------------------------------------
Included in this update are:
Update: Air Conditioning / Heat Pump inoperability fix
Model: BEV

Update: Check Engine Light fix
Model: REX

Update: Improved 12V battery charging strategy (preventing 12V battery failure and "Drivetrain Malfunction" fault)
Model: BEV, REX

Update: Temporarily revised on-board charger (UCX/KLE) operation. Charging rate is now temperature dependant. In some cases the charging rate may be reduced by up to 30% but will no longer result in the potential for a total loss of charging. Full charging capability of 7.4kW will be restored with further improvements expected in late 2014.
Model: BEV, REX
---------------------------------------------------------------------
Please share this information with your customers. For any questions you may have, use the existing channels, but keep in mind the ability to escalate questions or concerns to the BMW i "A-Team" hotline.
Regards,
The BMW i Team

Klykken

Interessant! Hvilke temperaturer slår tregere lading ut på da, tro? Høye temperaturer, regner jeg med.

GOM har forandret seg litt hos meg. Blitt litt VEL optimistisk, kanskje. Se bilde her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15694.msg247003.html#msg247003
Mulig dette forandrer seg når det har fått kalibrert seg litt. Er dagen etter oppdateringen dette. Kun kjørt 17mil etter det (hvor 14 av de var fra servicesenteret).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

TrondW

Betyr "Update: Temporarily revised on-board charger (UCX/KLE) operation. Charging rate is now temperature dependant. In some cases the charging rate may be reduced by up to 30% but will no longer result in the potential for a total loss of charging. Full charging capability of 7.4kW will be restored with further improvements expected in late 2014.
Model: BEV, REX "
at dersom jeg for oppdatert programmvaren så vil jeg ikke få utnyttet 32 amp. lading hjemme? Noe som igjen betyr at jeg bare vil få maksimalt 16 amp.? Det samme dersom jeg lader på et 22KW punkt, får bare 3,6 KW dersom jeg oppgraderer?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Klykken

Nei, 30% reduksjon ved 32A er nesten 11A mindre. Altså et sted mellom 20 og 22A på det verste, hvis temperaturen tilsier det..
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Gondron

Får man innkalling av Bmw til å komme å oppdatere software?

Klykken

Jeg tok kontakt med en gang jeg så at noen her hadde fått oppgradering og fikk time uken etter, men hos meg var AC ikkefungerende.
Med mindre du tar kontakt selv så vil du ikke få oppgraderingen før neste service eller noe annet skulle dukke opp, vil jeg tro. Likt slik det er på alle andre biler. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

snakkis

Er det noen grunn til å oppgradere for oss som ikke har AC-problemer?
Har forstått det slik at de jobber med en oppdatering til oppdateringen fordi de ikke hadde fått alt på stell likevell.

Aberg88

Har lagt merke til at etter jeg har rygget så henger Ryggesensor "guiden/bildet" en stund etter jeg har begynt å kjøre i drive. Noen andre som opplever dette?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Olemann

Lurer på det samme, men har kommet til at siden alt virker så fikser jeg ikke på noe.... med mindre det ligger ny, spennende funksjonalitet i oppdateringene, noen som vet noe om det?

Mvh Ole

Sitat fra: snakkis på fredag 15. august 2014, klokken 09:59
Er det noen grunn til å oppgradere for oss som ikke har AC-problemer?
Har forstått det slik at de jobber med en oppdatering til oppdateringen fordi de ikke hadde fått alt på stell likevell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA