Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Roman, mandag 25. august 2014, klokken 21:50

« forrige - neste »

snakkis

Sitat fra: Aberg88 på fredag 15. august 2014, klokken 10:05
Har lagt merke til at etter jeg har rygget så henger Ryggesensor "guiden/bildet" en stund etter jeg har begynt å kjøre i drive. Noen andre som opplever dette?
Dette er ikke nytt. Slik har det vært hele tiden.

jgilberg

har bil inne hos Bavaria Gardermoen i dag. Bra service, de ringte til meg og sa de ville ha inn bilen til software-update. De ville gjerne ha bilen hele dagen, for en "sikkerhetsskyld", men de skulle ringe når den var klar.

Synes egentlig det er merkelig at dette ikke kan gjøres "over-the-air" slik det er med min Tesla. Vi burde i det minste kunne upgrade via USB selv.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Bmwi3

Sitat fra: Olemann på fredag 15. august 2014, klokken 10:06
Lurer på det samme, men har kommet til at siden alt virker så fikser jeg ikke på noe.... med mindre det ligger ny, spennende funksjonalitet i oppdateringene, noen som vet noe om det?

Mvh Ole

Sitat fra: snakkis på fredag 15. august 2014, klokken 09:59
Er det noen grunn til å oppgradere for oss som ikke har AC-problemer?
Har forstått det slik at de jobber med en oppdatering til oppdateringen fordi de ikke hadde fått alt på stell likevell.

Helt ny software har kommet og alt er på stell. A/C fiks, div endringer på grafikk også noe småtteri.
Ring BMW så får du nye software...
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Aberg88

Er det slik at BMW kontakter oss når ny software blir utgitt, eller må vi selv følge med?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Klykken

Har du problemer med bilen sier du ifra. Hvis ikke blir nyeste SW installert samtidig som nødvendig service.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

Litt dumt at det ikke blir innkalt til upgrade, jeg kjører lite og har service om 2 år, så da må man følge med selv.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

BOStrand

Hadde ikke kontakt med bilen i ConnectedDrive i nesten to uker før oppgradering - nå etter oppgradering fungerer det perfekt. Antar også at BMW har endret i SW slik at når en slipper "gassen" og har fulladet bil, bruker den bremsene slik at karakteristikken blir (nesten) lik som ved regenerering. Ikke helt sikker - men tror regnsensoren fungerer bedre nå. Det som ikke er så bra er at kartene fremdeles er utdatert. Virker som om kartene er like utdatert som i 2009 modell gamlebilen jeg har solgt (Nissan). BMW bør gi oss oppgradering gratis. Mulig jeg er bortskjemt med stadige (og gratis) oppdateringer av TomTom kartene mine.
Stort sett er jeg veldig fornøyd med bilen (med ny SW). Nesten like morsom å kjøre som MX5'en :-)

Redigert: Glemte en ting - språk. Har hørt at nye biler har norsk meny. Selv med ny SW får du ikke dette i "gammel" bil.

Roman

Kjører på med et oppfølgning spørsmål. Er det noen enkle måter å gi tilbakemelding om ting til BMW som kunde? Ser appen har en feedback funksjon, har prøvd den, uten at jeg kom så veldig langt frem med det. Føler at etter kjøp så er det ingen måter å kommunisere på og komme med forslag til forbedringer. Føler at man ikke blir hørt. Tesla f.eks har et eget forum der kundenes forslag blir tatt med i utviklingen av både programvare og oppgraderinger til neste generasjon, har BMW noe lignende?

Vind

Sitat fra: Thomas81 på fredag 15. august 2014, klokken 18:07
Litt dumt at det ikke blir innkalt til upgrade, jeg kjører lite og har service om 2 år, så da må man følge med selv.
De har en ganske stor backlogg med biler som har hatt større eller mindre problemer, og vil jo selvfølgelig ta de først.  Er det ikke noe problem, så er ikke oppgraderingen så viktig. 

Såvidt jeg forsto på verkstedet er det noen produksjonsserier hvor oppgraderingen er viktigere for enn andre.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

ganton

Kan man se bilens software versjonsnummer noe sted? Jeg får bilen om ikke alt for lenge og vil gjerne forvisse meg ved selvsyn at SW er siste versjon.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Aberg88

Sitat fra: ganton på tirsdag 19. august 2014, klokken 09:10
Kan man se bilens software versjonsnummer noe sted? Jeg får bilen om ikke alt for lenge og vil gjerne forvisse meg ved selvsyn at SW er siste versjon.
Tror ikke du trenger å bekymre deg om det. Jeg fikk min bil utlevert i begynnelsen av August og jeg har siste oppdatering.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

ganton

Godt å høre, men hvordan VET du det bortsett fra hva bil-pusheren din forteller deg  ;) ?
Det kommer uansett sannsynligvis til å komme flere versjoner framover, mulig det bare er meg, men skulle gjerne hatt kontroll på SW versjonene  (kanskje bare yrkesskadet SW-utvikler)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Klykken

Bilene som skulle bli levert i august ble holdt igjen pga denne oppdateringen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Jorgensen

Etter software-oppdatering så får jeg nå hurtigladet bilen I Sandvika :). Det er en Fortun stasjon med GARO-ladere, og disse har jeg ikke klart å lade på tidligere, da lading har blitt avbrutt pga kommunikasjonsproblemer.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Olemann

Dere som har måttet oppgradere til ny software, har dere fått leiebil den dagen bilen er inne for dette?
Fikk vite at dette tar noen timer, så ikke mulig å vente.

Mvh Ole

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA