Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Da var jeg plutselig elbil eier for første gang - trenger hjelp til handleliste

Startet av Kannu14, mandag 25. august 2014, klokken 12:31

« forrige - neste »

Tesla2702

noen som har 7-seters? Er dette med på øken verdien mht videre salg?

Muffinman

Jeg har klappsetene, og kjøpte dem i "frykt" for familieforøkelse. Tenker jo å ha bilen lenge. Og når de kostet bare kr. 9500 og ikke tar opp vesentlig bagasjeplass var det en nobrainer for meg. Har ikke brukt dem enda, men bagasjeplassen er så god at jeg ikke har sett noen grunn til å ta dem ut.

Hvordan det påvirker videresalgsprisen kan jeg ikke svare på :)

Espen Hugaas Andersen

I utgangspunktet bør barnesetene gjøre bilen enklere å selge, da de som trenger muligheten for å kjøre 6-7 personer vil luke ut alle Model S uten barnesetene. Om man får igjen pengene for setene derimot er et veldig vanskelig spørsmål. Jeg vil gjette på nei.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

B_Tesla

Tror Muffinman har en god argumentasjon der. Se på dine egne behov. Ser man på brukt X5 med og uten 7-seter er det neglisjerbar prisforskjeld, så ville ikke tenkt for mye på den siden.

Jeg har selv valgt å tenke at jeg setter bilen opp slik JEG vil ha den. Er det noen penger igjen når jeg selger den er det en bonus. Regner med å ha bilen i 8-10 år.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Havebigfun

Biler med barneseter er stivet opp baktil for å beskytte barna- det medfører nødvendigvis at sikkerheten ved påkjørsler bakfra er noe redusert for de andre passasjerene ettersom hekken ikke absorberer like mye energi.
Dessuten opptar barnesetene etter min mening verdifull plass i nedre etasje av bagasjerommet.
Kjøp de om du trenger dem men ikke ellers.

B_Tesla

Plass er ikke et så viktig argument, siden man kan taa de ut. Men det med at den er stivere bak var et argument for meg. Samt kona sa at hennes barn aldri skal sitte så nær bakenden på bilen - selvom den rettningen er bedre enn den "vanlige" på siste seterad. Og tro det eller ei, men da ble det slik.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Guybrush

Noen som har hørt noe mer rykter om når citybreak skal dukke opp?

Jejl

Vi har 7 seter og har fått brukt baksetene ganske mye. Setene tjener seg fort inn igjen hvis alternativet er å kjøre 2 biler når en er 6-7 personer. Spesielt hvis en ofte kjører strekninger som  f.eks Stavanger - Bergen.
Synes ikke de tar opp mye plass, og det er plass til litt ekstra bagasje under setene når de er sammenslått.

Teslanewbie

Har kjørt med 6-7 personer i bilen mange ganger . Artig å se minene på folk når 7 personer kommer ut ur bilen .  Har ikke angret en sekund på at jeg bestilte med 7 seter . Alternativet hadde Vært å kjøre med 2 biler.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

D.O

Henger meg med her, 7seter har jeg hatt mye nytte av. Ikke minst til/fra barnehage. Veldig greit å sette barn med regnklær/støvler der istedet for "inni" cupeen.  Har gummimatte i fotbunn i bagasjerommet og stoff ellers.

DAB bruker jeg aldri, men var ett must have i følge forumet. Bruker kun nettradio og det fungerer bedre en DAB hvor jeg har kjørt. Men er glad jeg tok lydpakken (til gammel pris) og DAB fulgte jo med da.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Sjøhyene

Har du unger er 7-seter genialt. Veldig enkelt/kjapt å rigge opp og ned og føles veldig trygt.
Tror du vil angre hvis du har unger å ikke spanderer på deg det. Hadde heller kuttet luftfjæring da i så fall, hvis det står penga.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Anew

7-seter er veldig avhengig av at barna er små. Jeg har tre barn på 7,9 og 12 år. Kun den yngste får plass i barnesetene. Dermed droppet vi det.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

laumb

Jeg har unger og angrer ikke på at jeg kuttet barnesetene.
Ville angret mer om jeg hadde svidd av 10k på dem og måtte tatt dem ut fordi plassen er verdifull. :)

toppi

Ungene digger å sitte i "bagasjen", veldig praktisk med møkkete barn hjem fra barnehagen, og de kan tas enkelt helt ut av bilen om man trenger større bagasjeplass  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Sjøhyene

Lurer på om noen noen gang har angret på et valg av ekstrautstyr på dette forumet. Folk er glade i forsvare sine valg. ;)

Greit å ha i tankene for folk som leser og ennå ikke har bestilt.
Går så klart begge veier.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA