Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av Flips, mandag 25. august 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

edakcots

Be de ringe RBI. Vet om flere som har byttet på Renault sin regning :)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Flips

Fikk "Electrotechnical system warning light" og en lysende skiftenøkkel i bilen i går, med en melding der det sto "Battery charging impossible". Prøvde å sette bilen til lading, da lyste hele TFT-skjermen (som viser fart etc.) rødt og Z.E.-lyset i ladeporten blinket rødt. Prøvde deretter å ta ut kabelen og ta den inn igjen, da ble alle varsellamper borte og bilen ladet helt fint. Har noen opplevd noe lignende?

Baard

Jeg har opplevd dette en gang da jeg plugget shucko laderen i en it kontakt. Da forsvant feien så snart jeg plugget i hjemmeladeren...
Renault Zoe, 2014

jervi

Jeg har også opplevd dette på en ladestolpe i Oslo med Type 2-kabelen (var sannsynligvis IT-nett der, så regner med at det var derfor det ikke fungerte). Det rare var at bilen ladet fint i 1-2 timer først, før jeg plutselig fikk SMS fra bilen om at det var oppstått en ladefeil.

tinker

Samme som Baard. Jeg hadde prøvd en e-up kladd. Feilen forsvant når jeg plugget i hjemme igjen.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

alexkl

Flere som har vindsus fra høyre dør forran?
Samt varmeappatet virker på full guffe første 10 min så blir effekten veldig redusert, selv med varme på max?

Skal inn for å kode TPMS sensorer så kan be det sjekkes da ! :)

Barskog

Ja, jeg har det samme problemet med varmen. Etter cirka 10 minutter slutter den å varme. Setter jeg den på max (det røde punktet) så varmer dem ustoppelig, så jeg må justere ned igjen. Dermed har jeg egentlig bare to nivåer, av eller på..
Skal innom Motorforum i Drammen igjen og klage på dette. De har bedt meg teste ut i forskjellige modus, det utgjør ingen forskjell.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

hdh

Merket her om dagen at det var kondens på innsiden av baklyktene, noen andre som har opplevd dette?
Sort '14 Renault Zoe Intens

Gogs

Jeg har også kondens på innsiden av baklyktene... Har tenkt at det ikke er så farlig, men kan det oppstå noen problemer med dette?
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

edakcots

Kondens har jeg akkurat fått på tesla'n også, merkelig at man sliter med dette i 2014, men uansett en garantisak:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

moby666

Nye biler med LED pærer sliter ofte med kondens (pæren blir ikke varm og tørker ut kondens), vet ikke om dette er problemet med Zoe, men ihvertfall at Tesla sliter litt med det...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

hdh

Ok, nå har jeg virkelig et problem. Tenkte vi skulle prøve det nye shoppingsenteret i Tanum i Sverige i dag. Kjørte fra Moss, stoppet og fylte strøm v inspiria og satte avgårde. Kom frem med 6 km rekkevidde på displayet og lykkelig over å se at 2 av 3 hurtigladere er ledig. Plugger og lading starter som normalt. Vel inne på senteret sjekker jeg appen. Den mener at bilen hverken lader eller er tilkoblet, går ut og der skjer det fint lite. Etter å nå ha prøvd på alle tre ladepunkter og samtlige har konket ut etter bare noen minutter er jeg sikker på at feilen må ligge i bilen. Stod en tesla og ladet helt fint på den ene når jeg kom. Har snakket med Renault support og de skulle sende viking.

Det er 43kw det er snakk om forresten.
Sort '14 Renault Zoe Intens

refreol

Huffda!

Lei opplevelse!
Jeg har valgt Zoe akkurat fordi jeg en gang i blant kan ta den på "langtur" og lade raskt og uproblematisk....
Kan du være snill å holde oss oppdatert i forhold til eventuelle læringspunkter..
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

tinker

Sitat fra: Barskog på torsdag 20. november 2014, klokken 01:15
Ja, jeg har det samme problemet med varmen. Etter cirka 10 minutter slutter den å varme. Setter jeg den på max (det røde punktet) så varmer dem ustoppelig, så jeg må justere ned igjen. Dermed har jeg egentlig bare to nivåer, av eller på..
Skal innom Motorforum i Drammen igjen og klage på dette. De har bedt meg teste ut i forskjellige modus, det utgjør ingen forskjell.

Nå som det er blitt litt kaldere ute opplever jeg også at Auto bare varmer i ca 10 minutter etter at jeg har plugget av strømmen. Det blir god og fin varme hvis jeg setter på for eksempel ^ og < med viftehastighet på 3 og temperatur på 23, så det virker som om det kanskje er noe med programmet på auto?

Ellers så har jeg også merket etter at det ble kaldere at bilen bare har 98% av batteriet etter at den har stått og forvarmet på morgenen. Trodde den skulle bruke strøm fra veggen til dette? Jeg har sjekket at batteriet står i 100% kvelden før, noe også ferdigladetmailen fra Renault sier. Noen andre som har sett det?

I dag var første morgenen med frost på ruta i år, og det var fantastisk deilig å slippe å skrape!
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

hdh

Sitat fra: refreol på fredag 21. november 2014, klokken 08:22
Huffda!

Lei opplevelse!
Jeg har valgt Zoe akkurat fordi jeg en gang i blant kan ta den på "langtur" og lade raskt og uproblematisk....
Kan du være snill å holde oss oppdatert i forhold til eventuelle læringspunkter..

Skal kontakte verkstedet i dag og bestille time. Karen fra Viking var i hvertfall veldig behjelpelig. Vi lastet bilen på planet og kjørte til Sarpsborg, der lastet vi bilen av utenfor Inspiria, siden de har gratis 22kw-stolper. Siden jeg hadde ladet problemtfritt på de på vei til Sverige så krysset vi fingrene for at det ville virke nå også; plugget den i og den ladet helt fint. Det eneste var at den av en eller annen grunn stoppet på 79% (indikerte på displayet at den ladet, men viste 5 timer ladetid) men når jeg tok ut pluggen i bilen og satte den tilbake så fortsatte den. Kan godt være at laderen i bilen har fått seg en støkk. Kom i hvertfall hjem til slutt og fikk puttet harryhandelen på plass. :P
Sort '14 Renault Zoe Intens

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA