Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av Flips, mandag 25. august 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

Flips

Begynner å bli mange av disse trådene rundt omkring, så da er det vel på sin plass at Renault-forumet også skal få en. :)

Denne tråden gjelder alle elektriske Renault-modeller, altså f. eks Zoe, Kangoo Z.E, Twizy og Fluence Z.E.

Twizt

Har ila ett år kjørt drøyt 6500 så å si feilfrie kilometer i Twizy  ;D
Bremser ligger litt på innimellom, men nå får jeg nye skiver + klosser på garanti.

"Bilen" leverer fortsatt like mye moro pr kilowatt time som da den var ny.
2014 BMW i3 i bestilling
2013 Renault Twizy 80 Classic
1990 Ford Scorpio 2.4i Ghia
1973 Citroën 2CV4
1971 Citroën SM

Till

var det mye krangling for og få nye klosser ? har kjørt ca samme distanse og mine er vekke snart :P

Ole Petter

Har funnet en bug i R-link navigasjon:

Deaktiverte bensinstasjon POI så kommer den opp igjen neste dag.

Andre som har prøvd?

Sendte e-mail til kundeservice.

Zoe64

Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

tinker

Japp, men det er mye som resettes når jeg setter i minnekortet etter å ha oppdatert det i pc'en. Har du hatt det ute?
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

torjen6

For ikkje spilt av video og bilder, når eg velger media kommer ikkje usb som eit mulg valg, er det andre som har same feil?
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Flips

Sitat fra: torjen6 på mandag 01. september 2014, klokken 11:59
For ikkje spilt av video og bilder, når eg velger media kommer ikkje usb som eit mulg valg, er det andre som har same feil?
Hvilket format bruker du? Jeg prøvde med en MP4-video på en minnepenn formatert som "MS-DOS (FAT), det funket fint.

torjen6

Har prøvd de same som du, men usb "knappen" er grå, ikkje blå så eg kan ikkje velge usb :-\

Burkte programmet AnyVideo Converter HD
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

torjen6

Er det virkelig så lite feil på Zoe, når ein leser om dei andre EV kan ein bli skremt.
Einaste feilen eg har opplevd er problema med R - Linken, men dei jobber med saken, så eg vonar at dei har snart løyst det.
Det gjelder bilder og video frå iPhone via USB, musikk og telefon virkar utmerket.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

emil

Sitat fra: torjen6 på torsdag 23. oktober 2014, klokken 02:39
Er det virkelig så lite feil på Zoe, når ein leser om dei andre EV kan ein bli skremt.

Det er så få som har kjøpt og fått levert Zoe (mindre enn 200 personer) og diskusjonene rundt IT-lading overskygger alle mindre småting.

Baard

Sitat fra: emil på torsdag 23. oktober 2014, klokken 06:56

Det er så få som har kjøpt og fått levert Zoe (mindre enn 200 personer) og diskusjonene rundt IT-lading overskygger alle mindre småting.
Jeg har ikke hatt noe problemer med lading av min bil. Du bør la være å kommentere slike tråder emil, du har ingen Zoe, og har ikke grunnlag for å uttale deg om hvorvidt bilen har mer eller mindre problemer enn andre elbiler. Du leter utelukkende etter innlegg på forumet her for å komme med nedsettende kommentarer om bilen....
Renault Zoe, 2014

Barskog

Sitat fra: emil på torsdag 23. oktober 2014, klokken 06:56

Det er vel hovedsakelig ėn person her på forumet som tar opp dette temaet med IT-lading i tide og utide, slik at alle andre ting rundt ZOE, bra eller dårlige, dør ut pga dette. Tror alle har grundig fått med seg denne utfordringen med norsk IT-nett nå.
Behovene er forskjellige og det hadde vært godt å komme seg videre og ikke bare koke på den spikeren til evig tid.
ZOE er litt annerledes enn røkla, et skikkelig fremskritt spør du meg.

Og så tilbake til temaet. Det eneste ustabile jeg har opplevd er å starte varmepumpa fra telefonen. Fra fjernkontrollen fungerer det jo fint. Håper det blir fikset fra Renault sentralt før kulda setter skikkelig inn.
Også syntes jeg varmeapparat er noe ustabilt, men det er det vel en tråd om allerede?

Blir spennende å komme seg gjennom vinteren med denne som hovedbilen vår og høste noen flere erfaringer. Så langt er vi kjempefornøyde. Dette har blitt favorittbilen til både meg, kona og barna. De lar gjerne sine biler stå hjemme og bruker helst denne. Når jeg kommer fra jobb fullades den jo på 2 timer, så er den klar for kveldsøkta til trening, handling og andre gjøremål. Dette er vår første elbil og den overgår så langt alle våre forventninger :)
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Baard

Hei,

Vi har også hatt litt trøbbel med r-link systemet, men forhåpentlig løser det seg snarlig. Utover det har det kun vært småting. En flekk på et håndtak inni bilen, en plastbit som satt kilet fast ved bakruta, og kanalskjørtet var løst. I tillegg har ladeluka vært litt treg, men den ble smørt opp og fungerer nå fint.
Renault Zoe, 2014

edakcots

Lading med ZOE er null problem!
Lader hjemme med 11kw sammen med tesla'n. Begge er fulle om morgenen, så 0 problem med det. Det eneste jeg må si negativt om ZOE er den fotgjenger varsleren. Man kan skru den av manuelt før hver tur, men skulle gjerne gjort det permanent. Er klar over at dette er sikkerhetssystem, men har enda ikke vent meg til den hule ulinga ved start og hadde skrudd dette av hvis mulig. Er jo ikke akkurat en feil da, så kanskje feil å kommentere dette her, men mer et lite irritasjonsmoment.
Nå er det jo slik at dette snart er påbudt, så der ligger ZOE foran resten av elbilene...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA